R
ron65
Ik kwam er achter dat de snelheid van het draadloos netwerk flink in elkaar zakt wanneer er ook B wireless stations bij komen op mijn netwerk .
Wanneer er enkel G stations op het netwerk zitten hangt de snelheid ongeveer tussen de
19 en 23mb per seconde , ik heb een 30mb lijn dus dat vind ik redelijk netjes voor draadloos.
Maar wanneer er een B wireless station bij komt zakt de snelheid direct terug naar 10mb of soms lager.
Verlaat het B station mijn netwerk weer schiet de snelheid direct weer omhoog naar de +- 20mb of hoger.
Ik heb al zitten klooien in de instelling van de router een Linksys WRT54GL
en de instelling op enkel B netwerk geprobeerd en op automatisch maar dat geeft geen verbetering.
Zet ik de instelling in de router op G dan schiet de snelheid gelijk weer omhoog naar 22mb
maar de B stations krijgen dan geen verbinding meer met de router dus dat is ook geen optie.
Ik dacht eerst dan maar eens andere router proberen en maar gelijk een N router gekocht van
Netgear de WNR2000 wireless router in eerste instantie schrok ik me lam want de snelheid was plots zelfs boven de snelheid van 30mb uit dus dat was een goed teken met een 30mb lijn !
Tot het éérste B wireless station het netwerk weer opkwam en de snelheid inzakte tot nog geen 10mb !
Het zat dus niet in de LINKSYS WRT54GL zoals ik eerder dacht want ook de nieuwe WNR2000 geeft helaas hetzelfde probleem.
De enigste oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de B stations niet meer via het netwerk van de G of N stations te laten lopen door achter de router waarop de G stations binnen komen een 2e router te zetten waar op nu apart de B stations binnen komen .
Maar eigenlijk vind ik dit niets om 2 routers neer te zetten heeft iemand een ander oplossing en of kent dit probleem en heeft het anders opgelost ??
In de Netgear de WNR2000 kan je wel een 2e gast-netwerk instellen waarop je dan het ene draadloos netwerk kan scheiden van het ander maar helaas zit het 1e en het 2e netwerk dan wel onder een andere netwerk id maar de ip-range blijft helaas hetzelfde dus dan zakt de snelheid als nog terug naar de 10mb .
Wanneer er enkel G stations op het netwerk zitten hangt de snelheid ongeveer tussen de
19 en 23mb per seconde , ik heb een 30mb lijn dus dat vind ik redelijk netjes voor draadloos.
Maar wanneer er een B wireless station bij komt zakt de snelheid direct terug naar 10mb of soms lager.
Verlaat het B station mijn netwerk weer schiet de snelheid direct weer omhoog naar de +- 20mb of hoger.
Ik heb al zitten klooien in de instelling van de router een Linksys WRT54GL
en de instelling op enkel B netwerk geprobeerd en op automatisch maar dat geeft geen verbetering.
Zet ik de instelling in de router op G dan schiet de snelheid gelijk weer omhoog naar 22mb
maar de B stations krijgen dan geen verbinding meer met de router dus dat is ook geen optie.
Ik dacht eerst dan maar eens andere router proberen en maar gelijk een N router gekocht van
Netgear de WNR2000 wireless router in eerste instantie schrok ik me lam want de snelheid was plots zelfs boven de snelheid van 30mb uit dus dat was een goed teken met een 30mb lijn !
Tot het éérste B wireless station het netwerk weer opkwam en de snelheid inzakte tot nog geen 10mb !
Het zat dus niet in de LINKSYS WRT54GL zoals ik eerder dacht want ook de nieuwe WNR2000 geeft helaas hetzelfde probleem.
De enigste oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de B stations niet meer via het netwerk van de G of N stations te laten lopen door achter de router waarop de G stations binnen komen een 2e router te zetten waar op nu apart de B stations binnen komen .
Maar eigenlijk vind ik dit niets om 2 routers neer te zetten heeft iemand een ander oplossing en of kent dit probleem en heeft het anders opgelost ??
In de Netgear de WNR2000 kan je wel een 2e gast-netwerk instellen waarop je dan het ene draadloos netwerk kan scheiden van het ander maar helaas zit het 1e en het 2e netwerk dan wel onder een andere netwerk id maar de ip-range blijft helaas hetzelfde dus dan zakt de snelheid als nog terug naar de 10mb .