• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos snelheid zakt in elkaar als er ook B stations op het netwerk zitten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ron65
  • Startdatum Startdatum
R

ron65

Ik kwam er achter dat de snelheid van het draadloos netwerk flink in elkaar zakt wanneer er ook B wireless stations bij komen op mijn netwerk .
Wanneer er enkel G stations op het netwerk zitten hangt de snelheid ongeveer tussen de
19 en 23mb per seconde , ik heb een 30mb lijn dus dat vind ik redelijk netjes voor draadloos.
Maar wanneer er een B wireless station bij komt zakt de snelheid direct terug naar 10mb of soms lager.
Verlaat het B station mijn netwerk weer schiet de snelheid direct weer omhoog naar de +- 20mb of hoger.
Ik heb al zitten klooien in de instelling van de router een Linksys WRT54GL
en de instelling op enkel B netwerk geprobeerd en op automatisch maar dat geeft geen verbetering.
Zet ik de instelling in de router op G dan schiet de snelheid gelijk weer omhoog naar 22mb
maar de B stations krijgen dan geen verbinding meer met de router dus dat is ook geen optie.
Ik dacht eerst dan maar eens andere router proberen en maar gelijk een N router gekocht van
Netgear de WNR2000 wireless router in eerste instantie schrok ik me lam want de snelheid was plots zelfs boven de snelheid van 30mb uit dus dat was een goed teken met een 30mb lijn !
Tot het éérste B wireless station het netwerk weer opkwam en de snelheid inzakte tot nog geen 10mb !
Het zat dus niet in de LINKSYS WRT54GL zoals ik eerder dacht want ook de nieuwe WNR2000 geeft helaas hetzelfde probleem.
De enigste oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de B stations niet meer via het netwerk van de G of N stations te laten lopen door achter de router waarop de G stations binnen komen een 2e router te zetten waar op nu apart de B stations binnen komen .

Maar eigenlijk vind ik dit niets om 2 routers neer te zetten heeft iemand een ander oplossing en of kent dit probleem en heeft het anders opgelost ??
In de Netgear de WNR2000 kan je wel een 2e gast-netwerk instellen waarop je dan het ene draadloos netwerk kan scheiden van het ander maar helaas zit het 1e en het 2e netwerk dan wel onder een andere netwerk id maar de ip-range blijft helaas hetzelfde dus dan zakt de snelheid als nog terug naar de 10mb .
 
Kan je het apparaat dat nu als B-station wordt aangemeld niet upgraden met een N-adapter? Dan ben je er vanaf.
 
Nee dat gaat niet het gaat hier o.a om draadloos B cameras en een verouderde game console die enkel werken op B wireless ,de laptops en de vaste computers welke enkel op B werken zou ik natuurlijk wel kunnen voorzien van een G adapter of hoger maar dan nog zijn er apparaten in het netwerk waar van ik dit niet bij kan veranderen.

MartCom zei:
Kan je het apparaat dat nu als B-station wordt aangemeld niet upgraden met een N-adapter? Dan ben je er vanaf.
 
als je een N router zal nemen en instellen op Mix kan je alle apparaten bedienen b g n ik heb de wrt 160 van linksys en werkt alles mee
 
Daarmee los het je probleem van terugvallen in snelheid helaas niet op. Enige optie die je hebt om snelheidsverlies te voorkomen is inderdaad twee routers naast elkaar te hebben, waarvan je de tweede eventueel kunt configureren als een accesspoint..
 
plankie zei:
Daarmee los het je probleem van terugvallen in snelheid helaas niet op. Enige optie die je hebt om snelheidsverlies te voorkomen is inderdaad twee routers naast elkaar te hebben, waarvan je de tweede eventueel kunt configureren als een accesspoint..

Klopt ik sprak eerder over de knop op automatisch in de router, maar het heet Gemengd of Mixed in de linksys .
Het enigste wat je daarmee oplost is dat alle verschillende snelheden dan weer samen werkt
maar dat schijnbaar de laagste verbinding die er op dat moment aanwezig is op het netwerk de hoogste snelheid is die door iedereen gehaald wordt het was me nooit eerder opgevallen.
 
ron65 zei:
Nee dat gaat niet het gaat hier o.a om draadloos B cameras en een verouderde game console die enkel werken op B wireless ,de laptops en de vaste computers welke enkel op B werken zou ik natuurlijk wel kunnen voorzien van een G adapter of hoger maar dan nog zijn er apparaten in het netwerk waar van ik dit niet bij kan veranderen.

Beschikken ze ook niet over een ethernet aansluiting? Dan wordt het wel weer mogelijk.

Indien nee, dan blijft inderdaad enkel het fysiek scheiden van de draadloze netwerken over.
 
Terug
Bovenaan