• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos probleem met Vista en TWG850

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Otman
  • Startdatum Startdatum
O

Otman

Hallo iedereen,

sinds gisteren heb ik een laptop met Vista erbij aangeschaft. Nu wil het feit dat Vista in 1e instantie niet mijn netwerk ziet. Met de nadruk op ´ziet´ want hij is er wel.

Als ik in het scherm waar alle draadloze netwerken staan, de netwerklijst ga vernieuwen/verversen, komt hij er na een paar keer vernieuwen wel in te staan en maakt de laptop automatisch verbinding.

Ik heb dus Vista draaien, alle overbodige Acer troep (dus ook de Acer netwerk manager) er af gegooid om 'ruzie' tussen de programma's te voorkomen.

Wat kan ik nu doen? Ik heb nog een laptop met XP en dat is totaal geen probleem. Dan heb ik nog een andere laptop ook met Vista en daar doet hij het nu ook prima. Eerst niet, het probleem was ook dat er extra 'netwerk' software op stond.

Maar wat ik zo lees op dit forum is dat er meer mensen zijn met dit probleem. Wat is de oplossing? Andere firmware op de TWG850?

Alvast bedankt.
 
Misschien helpt het om in het netwerkcentrum bij de eigenschappen van het draadloze netwerk bij "beveiliging" het volgende aan te vinken:

"verbinding maken, zelfs als het netwerk niet uizendt"

Ik dacht eerst nog van "dat is knap" maar heeft te maken met het niet uitzenden van het SSID van dit netwerk... ???

Misschien helpt dit?
 
Hoi Robert,

net ingesteld en het lijkt te werken!

Dank je. Mocht het toch niet lukken, dan horen jullie weer van me.
 
Standaard broadcast de modem niet.
Door het open zetten van het guest network gebeurd dit wel.
Niet broadcasten is natuurlijk wel veiliger:)
 
you-pc zei:
Standaard broadcast de modem niet.
Door het open zetten van het guest network gebeurd dit wel.
Niet broadcasten is natuurlijk wel veiliger:)

Beste you-pc,

kun je misschien uitleggen wat een guest nerwork is en hoe ik dat kan doen: Het open zetten van het guest network?

Alvast bedankt.
 
DennisRietveld zei:
Beste you-pc,

kun je misschien uitleggen wat een guest nerwork is en hoe ik dat kan doen: Het open zetten van het guest network?

Alvast bedankt.

Door in te loggen op de modem/router kun je klikken op wireless en dan guest network.
Als je dan closed network op open zet en op apply drukt kun je je netwerk zien ongeacht de beveiliging op je pc.
Beter blijft handmatig een ssid en wachtwoord invoeren.
Eigenlijk is een guest network bij mijn weten bedoeld om een 2e verbinding te maken met beperkingen.
Maar goed wie ben ik kan er best naast zitten.
 
Terug
Bovenaan