Hallo allen,
Sinds korte tijd woon ik op mezelf. Op mijn nieuwe adres is helaas nog geen glasvezel beschikbaar, waardoor voor Ziggo gekozen is. Met televisie van Ziggo heb ik nog nooit problemen gehad, maar voor wat betreft het internetgedeelte ben ik nieuw bij hen. Ik werk zelf bij een andere telecomprovider, maar via de ADSL-lijn is slechts een schamele 8 Mbit leverbaar. Hierdoor was de keuze voor de kabel snel gemaakt.
Het installeren van de Ubee-box (of wat voor naam ze er ook maar aan geven) was een fluitje van een cent. Instellen etc. was ook prima te doen. Maar na een dag begon al op te vallen dat het modem een behoorlijke k*tverbinding heeft v.w.b. het wifi-gedeelte. Qua bereik is alles nog 'redelijk', aangezien het hele appartement gedekt wordt (al is het krap aan, maar vooruit). Qua stabiliteit is het apparaat echter ronduit schandalig slecht (en dan druk ik het nog uit zonder de scheldwoorden die hier met enige regelmaat gevallen zijn). Alle apparaten (smartphones, laptop en tablet) vertonen hetzelfde euvel: wel een volledige verbinding, echter geen dataverkeer mogelijk. Op dat moment werken de bekabelde apparaten allemaal nog prima, dus de verbinding naar buiten toe werkt goed.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Beste kanaal gekozen
- Wifi-spots uitgeschakeld
- 5 GHz-netwerk uitgeschakeld
- Beveiliging aangepast naar WPA Only
- Netwerktype gewijzigd naar 802.11 b/g (dus 802.11n uitgeschakeld)
Hier is mijn netwerk te zien met Wifi Analyzer. Mijn netwerknaam is DenBlondenNeusch:
Wat kan ik nog meer doen om wél een normale verbinding te krijgen? Want dit apparaat functioneert op deze manier ronduit schandalig slecht. Ik denk zelf dat er weinig anders opzit dan een losse router er naast te plaatsen, maar ik hoop dat het zonder deze extra stap nog op te lossen is.
Sinds korte tijd woon ik op mezelf. Op mijn nieuwe adres is helaas nog geen glasvezel beschikbaar, waardoor voor Ziggo gekozen is. Met televisie van Ziggo heb ik nog nooit problemen gehad, maar voor wat betreft het internetgedeelte ben ik nieuw bij hen. Ik werk zelf bij een andere telecomprovider, maar via de ADSL-lijn is slechts een schamele 8 Mbit leverbaar. Hierdoor was de keuze voor de kabel snel gemaakt.
Het installeren van de Ubee-box (of wat voor naam ze er ook maar aan geven) was een fluitje van een cent. Instellen etc. was ook prima te doen. Maar na een dag begon al op te vallen dat het modem een behoorlijke k*tverbinding heeft v.w.b. het wifi-gedeelte. Qua bereik is alles nog 'redelijk', aangezien het hele appartement gedekt wordt (al is het krap aan, maar vooruit). Qua stabiliteit is het apparaat echter ronduit schandalig slecht (en dan druk ik het nog uit zonder de scheldwoorden die hier met enige regelmaat gevallen zijn). Alle apparaten (smartphones, laptop en tablet) vertonen hetzelfde euvel: wel een volledige verbinding, echter geen dataverkeer mogelijk. Op dat moment werken de bekabelde apparaten allemaal nog prima, dus de verbinding naar buiten toe werkt goed.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Beste kanaal gekozen
- Wifi-spots uitgeschakeld
- 5 GHz-netwerk uitgeschakeld
- Beveiliging aangepast naar WPA Only
- Netwerktype gewijzigd naar 802.11 b/g (dus 802.11n uitgeschakeld)
Hier is mijn netwerk te zien met Wifi Analyzer. Mijn netwerknaam is DenBlondenNeusch:

Wat kan ik nog meer doen om wél een normale verbinding te krijgen? Want dit apparaat functioneert op deze manier ronduit schandalig slecht. Ik denk zelf dat er weinig anders opzit dan een losse router er naast te plaatsen, maar ik hoop dat het zonder deze extra stap nog op te lossen is.