• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet valt weg.

  • Onderwerp starter MrSelected
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrSelected

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik niet vervelend wordt, gezien het probleem waar ik mee zit, al meerdere malen is besproken op dit forum. Echter ben ik nooit tot de oplossing gekomen voor mijn probleem. Bekabelde internet werkt prima. Helaas geld dat niet voor het draadloos internet. Voornamelijk voor internet op mobiele telefoons, tablet en Ipad.

vb. Wanneer ik het huis binnen kom en het toestel verbinding maakt met de router, kan ik voor korte tijd op het internet surfen. Na enige tijd zal deze verbinding weg vallen.Wanneer ik het internet uitzet en vervolgens weer aanzet, kan ik weer voor korte tijd internetten. Dit is niet te zien aan het pictogram van de verbinding, deze geeft namelijk gewoon aan dat er verbinding is met de router.

Aan de toestellen zal het waarschijnlijk niet liggen, 3 android telefoons & 1 tablet en 1 iPhone & 1 ipad.

Verder heb ik nog 1 extra router in de woonkamer omdat het signaal van de Ziggo (Cisco) router beneden verwachtingen presteert.

Draadloze verbindingen tussen laptops en de routers werken wel prima.

Het abonnement wat ik heb is het Alles in 1 plus pakket met een modem van Cisco model EPC3925 en de router die ik in de woonkamer heb is een (wat oudere) Sitecom 91820E0.

Verder heeft de technische staf van Ziggo mij niet kunnen helpen van afstand, en een monteur zullen ze niet sturen aangezien het probleem niet vanuit het kantoor te zien is.

Graag hulp en of advies,
 
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik niet vervelend wordt, gezien het probleem waar ik mee zit, al meerdere malen is besproken op dit forum. Echter ben ik nooit tot de oplossing gekomen voor mijn probleem. Bekabelde internet werkt prima. Helaas geld dat niet voor het draadloos internet. Voornamelijk voor internet op mobiele telefoons, tablet en Ipad.

vb. Wanneer ik het huis binnen kom en het toestel verbinding maakt met de router, kan ik voor korte tijd op het internet surfen. Na enige tijd zal deze verbinding weg vallen.Wanneer ik het internet uitzet en vervolgens weer aanzet, kan ik weer voor korte tijd internetten. Dit is niet te zien aan het pictogram van de verbinding, deze geeft namelijk gewoon aan dat er verbinding is met de router.

Aan de toestellen zal het waarschijnlijk niet liggen, 3 android telefoons & 1 tablet en 1 iPhone & 1 ipad.

Verder heb ik nog 1 extra router in de woonkamer omdat het signaal van de Ziggo (Cisco) router beneden verwachtingen presteert.

Draadloze verbindingen tussen laptops en de routers werken wel prima.

Het abonnement wat ik heb is het Alles in 1 plus pakket met een modem van Cisco model EPC3925 en de router die ik in de woonkamer heb is een (wat oudere) Sitecom 91820E0.

Verder heeft de technische staf van Ziggo mij niet kunnen helpen van afstand, en een monteur zullen ze niet sturen aangezien het probleem niet vanuit het kantoor te zien is.

Graag hulp en of advies,

Ik kan je niet helpen, maar kan alleen zeggen dat ik exact zelfde abonnement en modem heb en ook dit probleem sinds een week. Dik twee maanden geleden overgestapt naar ziggo, eerste twee maanden geen enkel probleem, maar nu valt de verbinding continue weg. Via helpdesk alles geprobeerd maar nog geen oplossing. Advies is nu om een sterke router aan te schaffen.
Is jouw probleem inmiddels verholpen?
 
Advies is nu om een sterke router aan te schaffen.

Is dat het echte advies V an de Ziggo (servicedesk)?

Dat zou een schande zijn! Dat klinkt als waardeloze service. Je levert een product welke faalt en geeft geen oplossing dan alleen de afnemende partij te vragen om bij een ander hardware aan te schaffen om de problemen van de leverancier, Ziggo in deze, op te lossen.

Het is natuurlijk EEN oplossing maar........
 
Iets van de leverancier uiteraard! Vodafone heeft hetzelfde handje. Geen bereik? Dan mag je met een dongle van 8 tientjes op je internet verbinding via voip bellen. Ergo geen bereik in leidscherijn? 80 euro betalen en over je ziggo lijn bellen alsof je vodafone gebruikt.

Ik begrijp best dat het DE oplossing is, een ander modem, maar het klinkt als ?.... Waarom moet ik als klant iets kopen wat door de leverancier wel geleverd moet worden maar niet werkt?

Ik betaal wegen belasting, maar als RWS of de provincie of de gemeente Ziggo zou zijn en ik moet door kuilen naar de snelweg dan zouden zij zeggen, leg even zelf een stuk asfalt aan dan is het probleem toch ook opgelost.

Het valt mij op dat jij die redenatie steeds niet (wilt) begrijpen.

Als het iets zou zijn wat exemplarisch is of heeeeeeeel bijzonder, dan had je gelijk. Maar een wifi router uitleveren waar iedereen, ook de monteurs erkennen dat het een waardeloos iets is, daar mag je van verwachten dat je niet als afnemer een oplossing voor creëert maar dat de leverancier dat doet.
Zeker als je 60 euro per maand betaald.
 
Ik ben het eens met jeroen, het voelt niet goed. Hebben meer mensen last van niet of slecht werkend modem?
Overigens sinds gisteren werkt mijn internet weer prima, voor zolang het duurt?
Het lijkt wel alsof ziggo iets aangepast heeft, kan dat?
 
Ik begrijp best dat het DE oplossing is, een ander modem, maar het klinkt als ?.... Waarom moet ik als klant iets kopen wat door de leverancier wel geleverd moet worden maar niet werkt?

Het is niet een ander modem, maar het router gedeelte in de modem/router combi.
Overigens moet Ziggo helemaal geen router leveren, wel de modem.

Ziggo had mogelijk beter niet kunnen kiezen voor een stukje extra service door modems met ingebouwde routers te leveren.
Had een hoop van dit soort frustratie gescheeld.

En het is niet alleen bij Ziggo zo. Ik heb van mijn glasvezelprovider een glasvezelmodem met ingebouwde router met wifi gekregen.
De wifi van dat ding functioneerde slecht vergeleken met de linksys die ik ervoor had.
De modem vervangen is geen optie voor de provider, dus heb ik de wifi uitgezet en mijn linksys er als AP achter gehangen.
 
.....Draadloos naar laptop werkt wel goed. Naar smartphone en tablet niet.

A. Kijk eens naar de Wifi instelling van de smartphone
- vermijd slechte verbindingen AAN
- in slaapmodus wifi UIT

B. Zet een wifi accesspoint erbij op de plaats waar slecht bereik is Bekabeld!
 
Ik heb gisteren router gekochte, asus n900, en het hele probleem is opgelost. Ik heb nu prima verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan