• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet valt steeds weg.

  • Onderwerp starter remievandezande
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

remievandezande

Hallo,

Ik help mijn schoonouders met het beheren van het huis/tuin/keuken netwerk.
Sinds een maand of 2 valt af en toe het internet weg van het draadloze signaal (ja WIFI zend uit op het meest ideale kanaal).
Bekabeld internet ondervind geen storing en kan dus gewoon doorgaan.
Na heel veel telefoontjes is het vorige cisco modem vervangen door een splinternieuw Ubee modem.
Maar heel kort daarna komt het probleem weer voor.
Het lijkt mij dus niet waarschijnlijk dat het aan de modemrouter ligt.
Zojuist viel het signaal wel weg en was het niet mogelijk om naar de standaardgateway (192.168.178.1) te pingen terwijl ik wel een ip adres heb gekregen van de DHCP server en ben verbonden met het netwerk.

Ik dus naar boven gelopen waar de bekabelde pc zich bevind en toen kwam ik iets heel vreemds tegen.

Code:
Host NameMac AdresIPadresVerbindingLaatst actief
 

Static IP[CENTER]88:30:8A:31:A3:AE[/CENTER]

 
[CENTER]193.217.6.26
wireless
--- --- -- --:--:-- ----[/CENTER]
 

Remie-PC[CENTER]40:2C:F4:38:BA:9E[/CENTER]

 
[CENTER]192.168.178.20
wireless
Thu Oct 18 15:54:43 2012 [/CENTER]
 

android-4ab24a7[CENTER]78:D6:F0:8F:8B:E6[/CENTER]

 
[CENTER]192.168.178.22
wireless
Thu Oct 18 15:51:44 2012 [/CENTER]
 

Avizo_pc[CENTER]40:61:86:4D:2F:01[/CENTER]

 
[CENTER]192.168.178.11
ethernet
Thu Oct 18 12:56:01 2012 
00:15:60:49:66:52
192.168.178.16
ethernet
Fri Dec 13 20:45:53 1901 [/CENTER]

Ik zie de host "Static IP" verbonden met het netwerk maar hij/zij/het zit in een heel ander netwerk.
Kan dit er iets mee te maken hebben, of zou het wachtwoord zijn uitgelekt en dat iemand ons nu probeert te irriteren? Ook valt mij op dat er bij laatst actief geen tijd staat aangegeven.

Zal ik het mac adres blokkeren in de router?

Ondanks mijn netwerkbeheer achtergrond snap ik niet wat er mis is met dit netwerk.
 
Ik ben al achter de static ip hosts.

Dit zijn smartphones die het IP adres doorgeven van het mobiele netwerk.

Als ik deze ping met het adres dat de telefoon opgeeft 192.168.178.13 bijvoorbeeld en ik vernieuw dan de pagina dan ziet hij het apparaat en het juiste adres. Maar het mac adres blijft hetzelfde (dus het is hetzelfde apparaat)

Is dit een fout in het modem en moet ik hierover naar Ziggo bellen?
 
Dit is niet vreemd. Wifi accepteerd de connectie op het niveau van mac adres en geeft daarbij ook zijn ipadres door, waarna het device probeert om het ip adres wat het al heeft te registreren op het netwerk. De router accepteerd dat niet en daarna wordt dhcp gebruikt om een correct ipadres uit te wisselen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke duidelijk!

Nu mijn volgende vraag.

Hoe komt het dat deze apparaten elke keer eruit worden gegooid?
(Dit komt ook voor met de laptops.)

Ik heb hem op een zo goed als leeg kanaal ingesteld om zo de beste kwaliteit van het netwerk te krijgen.

Ziggo beweerd dat er helemaal niets aan hun zijde fout is maar dit probleem treed ook op als alle ethernet poorten leeg zijn (vandaag getest)

Dus waar kan het dan wel aan liggen?
 
Ik heb nu een linksys kabelrouter ingesteld als accespoint en die met de switch interface aan de switch interface van het ubee modem gekoppeld.
WLAN uitgeschakeld op het ubee modem en nu blijft het signaal stabiel en goed.
Ik laat mijn schoonouders nog wel een week testen voordat ik overga op bellen naar ziggo om ze te vertellen dat ze troep verkopen.
Iemand nog andere adviezen die ik gemist heb?
 
E is wel wat ellende met die roeters van ubee. Het geheugen lijkt vol te lopen sinds een recente update. Niet dat je er uit wordt gegooid, maar je laptop is het zat en gaat iets beters zoeken. Ziggo schijnt hier van te weten. Oplossing die ze geven is de stekker er 30 sec uit halen. Maar die oplossing werkt maar een paar uur want dan zit de boe weerr vast.
 
Dat meen je niet.
Want hiermee zal ik niet akkoord gaan als ze me dit verhaaltje gaan vertellen.
Heb je hier een bron voor dit verhaal wat je e zojuist heb verteld.?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hetzelfde probleem met een Cisco modem met daarachter een Sitecom gaming router II. Sinds een week moet ik per dag alles 4 tot 5 keer opnieuw opstarten.
Eén probleem: ik ben een leek met deze apparaten en lees van jullie zoveel moeilijke teksten maar kan iemand mij misschien helpen?????
Ziggo heb ik nog niet gebeld want volgens hun ligt het dan altijd aan het apparaat van derden..........
Ik hoop dat iemand me kan helpen of aleen stukje verder op weg helpen.
 
Ik heb hetzelfde probleem met een Cisco modem met daarachter een Sitecom gaming router II. Sinds een week moet ik per dag alles 4 tot 5 keer opnieuw opstarten.
Eén probleem: ik ben een leek met deze apparaten en lees van jullie zoveel moeilijke teksten maar kan iemand mij misschien helpen?????
Ziggo heb ik nog niet gebeld want volgens hun ligt het dan altijd aan het apparaat van derden..........
Ik hoop dat iemand me kan helpen of aleen stukje verder op weg helpen.

Wat het probleem precies is, kan ik niet beoordelen. Waar het op lijkt is een geheugen lek, een fout waardoor het geheugen vol loopt en de toepassing van de routere niet meer kan werken omdat er geen vrij geheugen meer is. Herstarten is dan een ( tijdelijke) oplossing. Nogmaals de echte oorzaak ken ik niet, maar naar verluidt is dit wel het type probleem. In mijn geval een ubee, dus hoe het met andere merken zit weet ik niet.
De enige die zoiets kan oplossen is Ziggo of ubee met een bugfix, van buiten af.
Zelf kun je, behalve stekker er uit en er weer in, niet aan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan