• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter teuntje1
  • Startdatum Startdatum
T

teuntje1

Hallo,
ik heb het Thomson modem.
Vanmiddag had ik opeens geen draadloos internet meer.
Mijn netwerk staat niet in de lijst.
Niet alleen mijn laptop, maar geen enkel apparaat in huis ziet het netwerk.
Bij upc wisten ze het ook niet.
Heeft iemand een idee?
Gr
Teuntje1
 
Hoi,ja een beetje vreemd.
Maar heb je een router tussen je modem staan of alleen het modem?.
Als je een router tussen je modem hebt staan,dan kan het zijn dat je interne ip adressen verlopen zijn.
Mogelijk een configuratiefoutje met het vastzetten van je adressen.
In de router kun je het meestal zo instellen dat de computers binnen je netwerk een vast ip addres hebben.
Zo kunneen ze dus niet verlopen.
Ook kan je dus in de router zetten dat alleen jou apparaten toegang tot je netwerk hebben.
Enkel het ip addres wat UPC toewijst kan dan nog eens veranderen.
Maar ja als het goed is wordt dat addres dan automatisch opgevangen door de router,en heeft je netwerk hier verder geen last van.
Mocht je alleen dus je Thomson modem hebben en geen apparte router.
Tja dan weet ik het helaas niet hoe ik je kan adviseren.
Namelijk ik heb geeen thomson moden router van UPC en ik ken dat modem niet,maar heb een Cisco 3212 modem,en een netgear router dus dat werkt dan iets anders.
Want mijn modem staat in bridge mode.
Dat betekend dat hij volop open staat,en dat ik dus zelf met mijn eigen router de beveiliging etc moet regelen.
Daar zit hem dus de firewall in.
 
ik heb zelf gekeken bij de instellingen van de router.
Ik zag daar dat de naam van mijn netwerk was veranderd in upc.
Toen ik deze terug had gezet naar mijn eigen instellingen deed alles het weer.
Erg raar allemaal.
Maar in mijn ogen had de medewerker van UPC moeten weten dat ik bij de instellingen had moeten kijken of de instellingen correct waren, maar er was alleen maar stilte!!!
Ik ben blij dat het weer werkt.
Bedankt voor je reactie.
Gr
Teuntje
 
Terug
Bovenaan