Hoi,ja een beetje vreemd.
Maar heb je een router tussen je modem staan of alleen het modem?.
Als je een router tussen je modem hebt staan,dan kan het zijn dat je interne ip adressen verlopen zijn.
Mogelijk een configuratiefoutje met het vastzetten van je adressen.
In de router kun je het meestal zo instellen dat de computers binnen je netwerk een vast ip addres hebben.
Zo kunneen ze dus niet verlopen.
Ook kan je dus in de router zetten dat alleen jou apparaten toegang tot je netwerk hebben.
Enkel het ip addres wat UPC toewijst kan dan nog eens veranderen.
Maar ja als het goed is wordt dat addres dan automatisch opgevangen door de router,en heeft je netwerk hier verder geen last van.
Mocht je alleen dus je Thomson modem hebben en geen apparte router.
Tja dan weet ik het helaas niet hoe ik je kan adviseren.
Namelijk ik heb geeen thomson moden router van UPC en ik ken dat modem niet,maar heb een Cisco 3212 modem,en een netgear router dus dat werkt dan iets anders.
Want mijn modem staat in bridge mode.
Dat betekend dat hij volop open staat,en dat ik dus zelf met mijn eigen router de beveiliging etc moet regelen.
Daar zit hem dus de firewall in.