Nou, de installatie is me 200% meegevallen.
Eerst modem aangesloten, vervolgens de Imac met de bijgeleverde UTP kabel en gelijk volle bak: bijna 50 Mbps upload en 2,5 Mbps download.
Installatie van de Sitecom WL-582 leek wat lastiger obv de meegeleverde handleiding (die begint over het installeren van drivers e.d. en de meegeleverde USB-stick)
In de praktijk is dat echter helemaal niet nodig: router aansluiten op het modem, de iMac zag vervolgens direct het nieuwe draadloze netwerk, ff WPA2 key ingeven en voila: draadloze verbinding met bijna dezelfde snelheid als bedraad. Vervolgens de iPad en iPhone (ja, ik ben Apple freak....) op dezelfde manier verbonden, hierbij wel wat minder (en wisselende) snelheid, maar dik tevreden.
Ook de telefoonaansluiting ff getest en deze deed het ook meteen (daarna wel weer terug naar de oude aansluiting in afwachting van de nummer overheveling vanuit de oude provider).
Al met al dus dik tevreden en een dikke pluim voor UPC.
Een klein minpuntje: had aangegeven over te willen stappen op 9 december, levering zou dan twee weken daarvoor plaatsvinden, uiteindelijk is het dus vier weken van tevoren geleverd. Heb gebeld naar UPC en ze hebben beloofd dat de nota aangepast zal worden (ben benieuwd...)