• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet besteld, geen Thomson TWG870 geleverd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eduardo M
  • Startdatum Startdatum
E

Eduardo M

Ik heb vandaag mijn bestelling van het alles in 1 pakket geleverd gekregen (50 mb met WIFI).
Tot mijn verbazing zit niet het beruchte Thomson TWG870 combimodem erbij, maar het Cisco EPC3208 modem met een aparte router (sitecom 300n).
Heb ik wat gemist in de berichtgeving en moet ik nu blij zijn met deze combi?
 
Wij zijn ook overgestapt naar Fiberpower 50 en hebben nu ook een Cisco-modem en Sitecom router. Ik heb naar UPC gebeld en daar gehoord, dat de Thomson-modem-routers inderdaad op zijn.
Ze hebben genoteerd dat wij liever de Thomson willen hebben en vertelden dat hij over een week of 2 weer kan worden geleverd.
Intussen heb ik er twijfels over gekregen, als ik de klachten over die Thomson hier zo op het forum lees. De Cisco-Sitecom-combinatie werkt in ieder geval prima, misschien houd ik die dan toch maar liever. 8)
 
Nou, de installatie is me 200% meegevallen.
Eerst modem aangesloten, vervolgens de Imac met de bijgeleverde UTP kabel en gelijk volle bak: bijna 50 Mbps upload en 2,5 Mbps download.
Installatie van de Sitecom WL-582 leek wat lastiger obv de meegeleverde handleiding (die begint over het installeren van drivers e.d. en de meegeleverde USB-stick)
In de praktijk is dat echter helemaal niet nodig: router aansluiten op het modem, de iMac zag vervolgens direct het nieuwe draadloze netwerk, ff WPA2 key ingeven en voila: draadloze verbinding met bijna dezelfde snelheid als bedraad. Vervolgens de iPad en iPhone (ja, ik ben Apple freak....) op dezelfde manier verbonden, hierbij wel wat minder (en wisselende) snelheid, maar dik tevreden.
Ook de telefoonaansluiting ff getest en deze deed het ook meteen (daarna wel weer terug naar de oude aansluiting in afwachting van de nummer overheveling vanuit de oude provider).
Al met al dus dik tevreden en een dikke pluim voor UPC.
Een klein minpuntje: had aangegeven over te willen stappen op 9 december, levering zou dan twee weken daarvoor plaatsvinden, uiteindelijk is het dus vier weken van tevoren geleverd. Heb gebeld naar UPC en ze hebben beloofd dat de nota aangepast zal worden (ben benieuwd...)
 
Terug
Bovenaan