• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos + bekabeld internetsnelheid dramatisch laag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zoeriva

Goedenavond,

Na samen gaan van Ziggo en UPC (moest mijn router resetten om 120Mbps te kunnen halen) is mijn downloadsnelheid zeer laag. Voor de reset is mijn snelheid altijd zeer goed geweest en heb ik nooit klachten gehad.
Ik heb hier al contact over gehad met de klantenservice van ziggo, deze hebben naar mij een nieuw modem op gestuurd(Cisco). Na aansluiten merkte ik weinig verschil. ik heb net(zondag 17-05-2015 om 21:30 uur) weer een speedtest gedaan en kwam tot onderstaande uitslagen:
1,39 Mbps downloadsnelheid?? + 12,34 Mbps uploadsnelheid.
Als ik hem met de kabel aansluit haal ik maximaal 12 Mbps??
Heeft er iemand een oplossing want dit is niet waar ik voor betaal.

gr,

Arie
 
Snelheid dient u altijd via een kabel te testen. Ziggo levert internet tot aan het modem, en is niet per se verantwoordelijk voor uw wifi snelheid.
Maar via de kabel komt u ook maar tot 12 Mbps down. Heeft u het al eens met een andere PC geprobeerd met een LAN-adapter die hogere snelheden aankan. In theorie kan ook uw LAN adapter in de PC defect zijn.
En b.t.w. speedtest via https://speedtest.ziggo.nl/ uitgevoerd? En uw PC is de enige internet gebruiker en er draaien geen andere downloads op de achtergrond?
 
Ik heb een zeer snelle laptop die hoge snelheden aan kan. De test heb ik via Ziggo gedaan dus daar ligt het niet aan. Het is begonnen na verhoging van de snelheden daarvoor nooit geen problemen gehad. Als ik met de laptop + 1 smartphone op internet zit moet 1 van de 2 eben geduld hebben.
 
Heb je nog een eigen router of wifi accesspoint er tussen zitten ?
 
Hebben ze vanuit Ziggo de lijn al eens door gemeten? Is het kabeltje van de muur aansluiting naar de modem nog wel goed?
 
Alles is volgens Ziggo in orde maar ik krijg nog steeds niet de beloofde snelheid.
 
Alles is volgens Ziggo in orde maar ik krijg nog steeds niet de beloofde snelheid.

Als je niet meer informatie geeft of antwoord op de eerdere vragen in dit topic aan je kunnen we je helaas geen tips geven.....
Als je modem goed werkt (dat kan Ziggo op afstand zien) is er vermoedelijk iets anders aan de hand, vandaar mijn vraag of je er nog een eigen router of accesspoint tussen hebt zitten. De meeste problemen ontstaan door een defecte netwerk kabel, een router die geen gigabit interface heeft, door wifi storing in huis en nog meer mogelijkheden. Maar zo lang je niet zegt hoe jouw installatie eruit ziet blijft het gokken wat voor tips we je moeten geven ....
 
Ik heb vandaag weer contact gehad met ziggo, schijnbaar is het wifi signaal van het cisco modem zeer slecht. Dat klopt wel, normaal zit ik er ongeveer 6 meter vanaf. Als ik naast het modem ga zitten heb ik wel een goed signaal. De oplossing is volgens ziggo een router achter het modem te plaatsen. Waar het dus op neer komt is dat ziggo draadloos internet aanbied maar niet de middelen biedt om op een goed signaal te krijgen. Ik neem geen draadloos internet af om dan vervolgens naast het modem te moeten gaan zitten.
 
En om even op de vraag van Cees te komen. Ik heb geen router achter het modem zitten, gewoon de standaard opstelling. Kabels zijn nieuw. Het modem zit niet in de meterkast, het modem hangt vrij in de ruimte. Tot voor kort heb ik eigenlijk nooit geen problemen gehad met de snelheid van het internet, maar vandaag weer even een ziggo speedtest gedaan en kwam tot een schokkende snelheid van 1,33 Mbps!!!
 
Ik heb vandaag weer contact gehad met ziggo, schijnbaar is het wifi signaal van het cisco modem zeer slecht. Dat klopt wel, normaal zit ik er ongeveer 6 meter vanaf. Als ik naast het modem ga zitten heb ik wel een goed signaal. De oplossing is volgens ziggo een router achter het modem te plaatsen. Waar het dus op neer komt is dat ziggo draadloos internet aanbied maar niet de middelen biedt om op een goed signaal te krijgen. Ik neem geen draadloos internet af om dan vervolgens naast het modem te moeten gaan zitten.

Er werd al eerder geschreven dat je de snelheidstest op https://speedtest.ziggo.nl via een netwerk kabel moet doen. Kun je dat eens proberen met je snelle laptop. Dan weet je in elk geval dat er niets aan de hand is met je verbinding. WiFi is altijd een lastige zaak, het is niet zo dat ziggo modems persé slecht werken, maar door drukte in je omgeving door veel wifi accesspoints van buren of in huis kan de snelheid soms niet erg hoog zijn.
Een losse router of accesspoint erachter is niet altijd de oplossing. Je kunt beter kijken of je laptop ook geschikt is voor de 5GHz wifi band en daar dan op aanloggen.

Maar geef eerst eens op hoe snel je de test kunt doen via een netwerk kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan