• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draad en Draadloos

  • Onderwerp starter Onderwerp starter papadog
  • Startdatum Startdatum
P

papadog

Hallo,
Ik zoek een router voor fiberpower 60.
Maar ik zoek er een die draadloos en met een draaje kan.
Wil mijn pc via een draadje en de rest van het huis draadloos,welke is hier voor geschikt.
 
papadog zei:
Hallo,
Ik zoek een router voor fiberpower 60.
Maar ik zoek er een die draadloos en met een draaje kan.
Wil mijn pc via een draadje en de rest van het huis draadloos,welke is hier voor geschikt.

https://ziggoforum.nl/topics/27958/

Alle routers hebben ook (meestal 4) LAN-poorten, dus je kan zowel bedraad als draadloos de router gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Dlink dir655 met m'n 60 mbit lijn.

https://www.dlink.com/products/?pid=530
 
Werk hier met een Netgear Rangemax WPN824 v2
Dus ik zou hier ook gewoon een utp kabel in kunnen drukken en een in mijn pc,dan blijft mijn dochter gewoon draadloos werken op haar laptop
 
papadog zei:
Werk hier met een Netgear Rangemax WPN824 v2
Dus ik zou hier ook gewoon een utp kabel in kunnen drukken en een in mijn pc,dan blijft mijn dochter gewoon draadloos werken op haar laptop

Ja, dat kan, maar ik ben bang dat je dan een beroerde snelheid gaat halen met een 60 Mbps abo, aangezien die router max 47 Mbps aankan op de WAN poort:

https://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_chart&Itemid=189

Anders gezegd: met die router kan je net zo goed je 30 Mbps abo houden. Een nieuwe router is de oplossing.
 
gaan we op zoek naar een andere router,die sneller is en een sterk signaal heeft.
Heb begrepen dat je dan een N serie moet nemen
 
Zoals ik al zei die D-link D655.
Deze heeft volgens de specs ook Gb Wan snelheid.
Ik ben er zeer over te spreken want samen met het modem(cisco 3212) is het een zeer stabiele en snelle combinatie.
Met deze kan je ook een gastaccount aanmaken waarmee je een aparte verbinding tot stand kan brengen.
De gast kan dan niet op je netwerk komen.
Alles is zeer makkelijk in te stellen door de gebruiksvriendelijke interface.

Succes met je keuze.
 
derkr zei:
Zoals ik al zei die D-link D655.
Deze heeft volgens de specs ook Gb Wan snelheid.
Ik ben er zeer over te spreken want samen met het modem(cisco 3212) is het een zeer stabiele en snelle combinatie.
Met deze kan je ook een gastaccount aanmaken waarmee je een aparte verbinding tot stand kan brengen.
De gast kan dan niet op je netwerk komen.
Alles is zeer makkelijk in te stellen door de gebruiksvriendelijke interface.

Succes met je keuze.

Ik heb zelf ook een DIR-655, maar er zijn meerdere goede routers te koop. ;) In dit verband is het wellicht ook handig om te kijken naar routers die bewezen IPv6 aankunnen. Dat moet ik van mijn D-Link router nog maar afwachten, sterker nog: ik verwacht niet dat er een firmwareupdate gaat komen om dat probleem straks te ondervangen.
 
Terug
Bovenaan