• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downstream -6, is dat de oorzaak van onze problemen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mammaduck
  • Startdatum Startdatum
M

mammaduck

De laatste tijd valt het internet weer regelmatig uit (postcode 7326). Ik hou de downstream in de gaten en die staat eigenlijk altijd op -5 dBmV maar nu is ie zelfs gezakt naar -6. Is dit normaal of moet ik toch weer eens gaan bellen met UPC?

Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz -6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

 
Ik denk eerder dat de Upstream Tx van 55 dBmV het probleem is. Bij EuroDOCSIS 2.0 is 55,2 dBmV namelijk het maximum. Je hebt op dit moment bijna geen speling in het signaal!
 
Dus maar weer eens met de helpdesk bellen? De monteur is hier al eens langs geweest, ook voor buiten is er een monteur geweest maar het schijnt dus nog steeds niet opgelost te zijn.
 
Terug
Bovenaan