• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downloadsnelheid WIFI/UTP - Vista veilige modus / Normaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bullet NL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bullet NL

Hallo allemaal,

Ik loop tegen het volgende probleem aan, mijn download snelheid komt op mijn vista laptop niet boven de 12mbit, upload is wel bijna 3Mbit.

Wanneer ik mijn laptop in de veilige modus met netwerkondersteunig opstart haal ik wel de volledige 20Mbit die ik opbasis van mijn abonnement zou moeten hebben.

Het bovenstaande is alleen het geval als ik gebruik maak van mijn WIFI verbinding, maak ik een UTP Bedraade verbinding tussen mijn router en laptop heb ik wel de volledige snelheid.

Daarnaast zie ik via speedtest.net een ping verschil van 4ms tussen veilige modus (10ms) en windows normaal (14ms) (via Wifi)

Ik heb een HP Palvilion laptop met een Intel Pro Wireless 3945ABG netwerk controller die draadloos aan een Linksys WRT54GL hangt. Maak gebruik van de standaard windows vista firwall aangevuld met NOD32 antivirus

Het probleem blijft zich ook voordoen op een schone installatie (zonder antivirus of andere software firewall

Is iemand bekend met het bovenstaande of weet iemand een oplossing??


Alvast bedankt,


Jeroen
 
Even ter verduidelijking:
Windows in normale modus met WiFi haal je +/- 12mbit/s
Windows is veilige modus met WiFi haal je +/- 20mbit/s
 
Hoi,
Verhaal komt mij enigzins bekend voor. Ik heb sinds een aantal weken A1E.
Ik heb 2 laptops en 1 vaste pc, de laptops draaien op Vista en de pc op Xp.
Snelheid downloaden laptops= 11-13 mb/s
Snelheid downloaden vaste pc = 18-21mb/s

Zou gaan denken dat Vista ervoor zorgt dat de snelheid geknepen word, op de vaste pc gebruik ik wel de bijgeleverde usb ontvanger van Netgear.
Of er zit een probleem met de ontvangers in de laptops of Vista houd wat tegen.

Tot op heden ben ik er nog niet achter, misschien jij of iemand ander wel?
 
Wellicht iets met de firewall van Vista? Neem aan dat je de betreffende poort hebt geopend? In veilige modus start ook de windows firewall niet volledig op.
 
Daarnaast zie ik via speedtest.net een ping verschil van 4ms tussen veilige modus (10ms) en windows normaal (14ms) (via Wifi)
Da's logisch. Je antivirus, je verschillende drivers kunnen in de veilige modus niet voor vertraging zorgen, vandaar het verschil met de normale modus. Zet je antivirus maar eens in de normale modus uit, scheelt je latency.
 
Sowieso zal de ping via WiFi altijd (iets) hoger zijn als direct via bekabeld. Is gewoon een medium wat iets meer latency oplevert.

Snelheid die max behaald kan worden via WiFi is een combinatie van factoren.
- Merk/Type router
- Merk/Type wireless kaart
- Sterkte van het signaal
- Wel of geen beveiliging, in geval van beveiliging, hoe hoger, hoe meer capaciteit (lees snelheid) dit zal kosten.

Een of meerdere factoren kunnen los van elkaar of in combinatie een bottleneck vormen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan