• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downloadsnelheid wel verhoogd, upload niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bart-01
  • Startdatum Startdatum
B

Bart-01

Na een reset van mijn modem (en voor de zekerheid ook de Draytek 2200VG router) heb ik wel de beloofde upgrade van de download snelheid, maar de upload is niet veranderd:



Ik zag niet ook al bij een paar andere personen in het test je snelheid topic.

Ik heb op verschillende tijdstippen getest en ook met verschillende computers (met Win XP en Vista), maar de resultaten blijven hetzelfde.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
je kunt voor de zekerheid proberen de router er eens tussenuit te halen om te kijken of het verschil maakt. Test je alleen Amsterdam of ook anderen?
 
Router heb ik er nog niet tussen uit gehaald, maar dat ga ik zo maar eens proberen.
Andere steden heb ik al geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde.
 
Meeste routers hebben geen verschil in het doorgeven van de upload en de download. Dus als je 20mbit+ download hebt, moet je upload dat ook aankunnen.
 
Jerk© zei:
Meeste routers hebben geen verschil in het doorgeven van de upload en de download. Dus als je 20mbit+ download hebt, moet je upload dat ook aankunnen.

Helaas, net de router er tussen uit gehaald, en toen wel de volledige upload gehad. De Draytek 2200VG kan dus kennelijk niet meer dan 2mb/s upload aan :(
 
Bart-01 zei:
Helaas, net de router er tussen uit gehaald, en toen wel de volledige upload gehad. De Draytek 2200VG kan dus kennelijk niet meer dan 2mb/s upload aan :(

Wl raar als je wel 24Mbit haalt met download en niet 300KB haalt met upload?
 
Devil-Strike.net zei:
Wl raar als je wel 24Mbit haalt met download en niet 300KB haalt met upload?

Klopt, ik heb dan ook maar eens de helpdesk van Draytek gebeld, en volgens de helpdesk is 2Mb/s inderdaad de max upload en dat zou ook voor alle andere fabrikanten gelden.
Geen Draytek meer voor mij (zo'n probleem hadden ze ook al met de oude 2200 serie).

Ik denk dat ik mijn speedtouch 716 maar eens als router ga configureren, ben benieuwd wat die kan.
 
Bart-01 zei:
Klopt, ik heb dan ook maar eens de helpdesk van Draytek gebeld, en volgens de helpdesk is 2Mb/s inderdaad de max upload en dat zou ook voor alle andere fabrikanten gelden.
Geen Draytek meer voor mij (zo'n probleem hadden ze ook al met de oude 2200 serie).

Ik denk dat ik mijn speedtouch 716 maar eens als router ga configureren, ben benieuwd wat die kan.

Zoals ik zij in andere topic me asus wl-500Gp haalt intern met ftp van lan->wan en omgekeert 60Mbit down en 55Mbit up.
 
Mijn probleem is dat ik ook voip gebruik i.c.m. met pots. Er zijn niet veel routers die dat kunnen / een lifeline hebben.
 
Ik gebruik zelf een Asus WL700Ge en die geeft dit als resultaat. Download is wel eens beter geweest, maar de upload ziet er goed uit. Als ik kijk naar DU meter die ik boven in mijn beeldscherm ,heb meedraaien, zie ik keurig een DL van 2,7-2,9 Mb en een upload van dik 300Kb. Krijg het idee, dat de download bij de testsites een beetje afwijkt van de snelheden die DU meter laat zien, wat die resultaten lijken goed, passend bij het abbonement.



Erik
 
Terug
Bovenaan