• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downloadsnelheid sinds paar weken laag.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jan_Klaassen
  • Startdatum Startdatum
J

Jan_Klaassen

Hallo,

Sinds een 3 en halve week stort de downloadsnelheid in van 7 MB/s naar gem. 3.70 MB/s met newsleecher meteen na het starten van de download. Een overbuurman heeft precies hetzelfde probleem en er is in die tijd nergens iets aan veranderd, het is dus zo van de 1 op de andere dag begonnen. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is of waar ik terecht kan voor hulp. Het lijkt mij sterk dat er bij mij en tegelijkertijd bij mijn overbuurman iets stuk is gegaan maar alles werkt verder ook nog goed. Wij hebben eerder het idee dat er ergens word geknepen of aan de andere kant van de lijn iets stuk is.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
 
Maken jullie gebruik van dezelfde usenet provider?

Wat is je abonnement snelheid?

Download je met het maximale aantal threads?

Ik zit bij Eweka met een 60/6 abo en haal normaliter 's avonds en in het weekend tegen de 4MB/s. Alleen 's nachts haal ik soms betere snelheden als het ook nog eens zeer recente uploads zijn. Dit alles is ook sterk afhankelijk van de usenet server die ik van Eweka moet gebruiken. De ene maand zit op toevallig op een zeer snelle en de andere keer op een normale (maar ook snel zat haha).

Controleer wat je maximale download snelheid is bij je usenet provider. Bij Eweka is dat 50Mbps wat zich vertaald naar ongeveer 5MB/s
 
Wat voor snelheden haal je bij diverse snelheidstesten.
Oa die van UPC, Ziggo en speedtest.net
 
Moet zeggen dat de traagheid vanavond wel erg extreem is.
Top snelheid is 7,04MiB/s.
Traagheid in de avond (normaal) is ongeveer 4,5MiB/s.

Traagheid vanavond is 2MiB/s.

Dit is van 2 usenet providers (Astra 5 threads SSL / 5 threads non SSL en 8 XSNews).
Schat dat er een capaciteits issue is bij UPC vanaaf (iig hier).
 
Bij mij in ieder geval via newleecher geen 10.50 stabiel.
Schommelt nu tussen de 7 en 9. Heel soms 10.
 
Hier is de download redelijk goed maar gaat de upload alle kanten uit. Dit onstabiele is sinds de storing van een paar dagen geleden.
 
Jan_Klaassen zei:
Hallo,

Sinds een 3 en halve week stort de downloadsnelheid in van 7 MB/s naar gem. 3.70 MB/s met newsleecher meteen na het starten van de download. Een overbuurman heeft precies hetzelfde probleem en er is in die tijd nergens iets aan veranderd, het is dus zo van de 1 op de andere dag begonnen. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is of waar ik terecht kan voor hulp. Het lijkt mij sterk dat er bij mij en tegelijkertijd bij mijn overbuurman iets stuk is gegaan maar alles werkt verder ook nog goed. Wij hebben eerder het idee dat er ergens word geknepen of aan de andere kant van de lijn iets stuk is.
Bij voorbaat dank voor de reacties.

Dames en Heren,
We hebben de zelfde usenet provider we downloaden met hetzelfde programma newsleecher en we hebben allebei fiber power 60.
Ik zal het nog een keer vertellen ALLES is gewoon goed alleen sinds een dikke 3 weken stort de downloadsnelheid in als we gaan downloaden met newsleecher. We hebben dit wel een keer vaker meegemaakt maar dat was dan na een dag of 2 weer goed het gaat mij er alleen om nu of iemand weet wie of wat er aan het knijpen is of wat dan ook. :laugh: En ik lees hier ook iets over het uploaden............dat is nog nooit optimaal geweest ook niet met de speedtest dat zit ruim 2 MB onder de aangeboden dienst.
Groetjesssssss.......
 
Astraweb is de laatste weken zo traag als dikke stront. Plus reageren niet of nauwelijks op tickets. Gelukkig had ik altijd een maandabonnemetje bij ze, die heb ik dus mooi niet verlengd deze maand :). Zat ook al een tijd bij Supernews en ik haal daar constant ongeacht tijdstippen en oude/nieuwe uploads de volle 7,1mb/s. 400 dagen retentie, 30 lijntjes. Aanrader dus.
 
Terug
Bovenaan