• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

downloadsnelheid laag 0.60 mbps

  • Onderwerp starter Onderwerp starter martinluik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

martinluik

Goedenavond. Mijn naam is Martin Liége en heb het Ziggo z2 pakket tot mijn beschikking.

Na de test op speedtest.net bleek dat mijn downloadsnelheid 0.60 mbps was en upload 4.60. Upload zal wel aardig kloppen maar download natuurlijk niet. Ik heb een nieuwe laptop (bekabeld internet) dus dat zou het probleem kunnen zijn (draait op Windows 8) want op mijn smartphone is de downloadsnelheid +35 mbps. Ook op de (wireless aangesloten) pc komt de gemeten downloadsnelheid niet boven de 0.60 uit. Ziggo zelf zegt dat het wellicht in het modem zit, maar op de smartphone krijg ik wel de juiste resultaten. Ik denk persoonlijk meer aan de instellingen van Windows, maar kan hier niks over vinden. Iemand suggesties of tips?
 
Kun je die laptop ook eens ergens anders testen voordat je hem de schuld geeft ?
 
Gedaan! Op het werk precies hetzelfde aantal mbps. Ziggo is zojuist vertrokken bij mij vandaan en heeft na een aantal metingen geconstateerd dat het wel degelijk aan de laptop ligt. Volgens hem is de downloadsnelheid op de pc wel wel goed. Alsnog, enig ideeën of tips? Alleen firewall uitzetten beïnvloedt de downloadsnelheid nauwelijks.
Alvast onwijs bedankt
 
Kijk eens of er driver updates zijn voor je netwerkkaart van de laptop.
 
Kijk eens of er driver updates zijn voor je netwerkkaart van de laptop.

Die waren er, maar hebben niets opgeleverd. Update gedaan, nog steeds dezelfde waardes. Ik snap er echt helemaal niks van, ik heb niets veranderd aan de laptop. 1 programma'tje geinstalleerd en meer niet. Team Viewer. Niks spannends lijkt mij.
 
Nieuwe laptop en direct problemen? 1 oplossing -> Retour winkel... als je het al aan de praat krijgt dan zul je merken dat je telkens andere problemen tegenkomt. Het omruilen is beste optie.... echt, geloof me...

Waar heb je hem gekocht?
 
Ontzettend bedankt voor de reacties. Ik heb de laptop omgeruild en deze doet het wel gewoon goed. Ook stom eigenlijk, een nieuwe sony viao, uit de winkel al fout. Maar goed, opgelost! Nogmaals bedankt
 
Goed nieuws, en helaas gaat het soms mis. Afhankelijk van de winkel waar je koopt kan het zijn dat je een "nieuw" repatatie model hebt al zal men dit altijd ontkennen.

Vandaar het advies om direct te laten ruilen omdat je anders van het 1 in het andere beland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan