• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downloadsnelheid gehalveerd.

Berichten
168
Sinds ongeveer een week is mijn downloadsnelheid meer dan gehalveerd. Ik download nu met een gemiddelde snelheid van 5,5 MB/s. Ook op de reguliere speedtesten ( upc en speedtest.net) kom ik niet verder dan respectievelijk 50 Mb/s en 38 Mb/s.

Ik heb gisteren uiteindelijk gebeld met de helpdesk maar die konden natuurlijk niets zien. Het is nu doorgegeven aan een speciaal team die de verbinding gaat checken o.id.

Ik vind het erg vervelend, met name omdat ik veel download.

Het enige wat ik kan zien dat de Thomson is voorzien van software:

Information
Standard Specification Compliant
DOCSIS 3.0
Hardware Version
1.0
Software Version
STBA.01.73
Cable Modem MAC Address
00:24:d1:cd:a3:f5
Cable Modem Serial Number
00955012402473
 
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga vanavond als ik thuis ben de helpdesk bellen. wordt vervolgd...
 
Postcode 3861 precies hetzelfde!! Niet vooruit te branden, soms nog lager als bij jullie...
 
Zelfde probleem gehad vorige week, heb een 50Mb/s pakket maar kwam niet verder dan 5Mb/s.
Getest in veilige modus, andere pc's, draadloos/bedraad, modem gereset maar dit alles gaf geen resultaat.

Gebeld met de helpdesk (lang leve 1200) en zij zagen wel een goed signaal maar gaven toe dat de snelheid niet correct was dus doorgezet naar de heren een tafeltje verderop. Na telefonisch contact was de snelheid ondertussen weer naar 30Mb/s gegaan maar nog niet goed, afgesproken om een weekje dit aan te kijken en vandaag ben ik dus weer gebeld.

Wat schetste mijn/onze verbazing, de snelheid was weer volop maar de beste heer kon geen verklaring geven, hij gaf aan dat dit zeer waarschijnlijk toch aan de UPC kant lag en niet bij mijn thuis (we hadden immers alles al geprobeerd). Mocht het probleem zich weer voordoen moest ik maar weer even aan de bel trekken.

Tja, ik weet dat deze informatie jullie niet echt kan helpen m.b.t. de lage snelheid maar wat ik wilde meegeven is dat de snelheid na ca. 1 week weer was zoals het hoorde te zijn. Misschien dat dat bij jullie ook het geval zou kunnen zijn.

Misschien werkzaamheden intern bij hen waar verder niemand weet van heeft daar (nieuwsbrieven niet gelezen misschien :P )

In ieder geval succes hiermee.

PS. de hulp die ze gaven was trouwens wel goed hoor.
 
Bij mij tot minder dan 10% van het afgesloten abo sinds een paar weken. het zou om capaciteitsproblemen gaan. Ik zie wel steeds meer Horizonboxen online binnen mijn wifi bereik.

Helpdesk is er mee bezig
 
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds ongeveer een week. Helpdesk is gebeld. wacht nu af.
 
Zo te zien sta ik niet alleen in dit probleem. Ik ben nog niet terug gebeld en de snelheid is nog steeds hetzelfde.

Ik wil best afwachten maar ik betaal dus wel voor een 120 mbit verbinding.
 
Hier idem: 30 Mb/s ipv 60 Mb/s.
Ik maak me er niet meer druk om, ben over een maand of twee weg bij UPC.
 
Hoi, je mag nog in je handen knijpen kom hier niet verder dan 17 mb/s
met een 60/6 abbo, ook sinds afgelopen week (altijd 58/5,8 gehad).

Snap ook niet wat ze aan het doen zijn.
Ik wacht nog een dagje af, wellicht werkzaamheden.
postcode 3207
 
Ik haal sinds een aantal dagen niet meer dan 20mb.
Voorheen altijd keurig 58 à 59 mb ( draadloos, ca 1,5 van de HB af )
Nu is het gewoon triest. :'(
HD zegt geen garantie te kunnen geven op het draadloze internet, wel op bekabeld.
Toch is het vreemd dat ik binnen ± 4 dagen bijna 2/3 van de download snelheid kwijt ben. :o
 
Terug
Bovenaan