• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

downloadsnelheid fluctueert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Forum Gebruiker
Berichten
19
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds ongeveer 5 weken fluctueert de download snelheid van mijn internetverbinding nogal. Omdat ook vaak het modem deels uitviel heeft een Ziggo monteur enkele aanpassingen gedaan in de schakelkast buiten. De demping bleek niet goed te zijn, hierdoor viel soms de telefoon uit of gingen de up en download lampjes blauw branden. Als alles werkte fluctueerde de download snelheid nogal.

Inmiddels zijn de meeste klachten verholpen echter ik vind dat de downloadsnelheid nog steeds erg op en neer gaat. Voordat deze klachten ontstonden had ik een hele stabiele snelheid die bijna altijd de 203 Mbps haalde.

Even wat gegevens:
· Het gaat hier om een bekabelde aansluiting rechtstreeks naar de PC.
· Modem Ubee 321b.
· Alle draadjes in de stekkertjes heb ik gecontroleerd voor een straight verbinding.
· Alle kabels zijn cat5e.
· Snelheid fluctueert tussen 100 en 200 Mbps.
· Uiteraard is hij overdag sneller als in de avond.
· De Ziggo snelheidstest laat voor de download snelheid een grillig plaatje zien.

Zelf denk ik dat ik weer een probleem heb met het modem zelf, dit heb ik al eerder meegemaakt. Maar mogelijk hebben jullie nog wat andere suggesties. Alvast bedankt.
 
Als je het vaak in de avond hebt kan het een capaciteitsprobleem zijn in jouw coaxsegment. Je weet ook zeker dat je waardes die af te lezen zijn in je modem goed zijn?

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken ook last van een klapperende lijn. Ik heb een Alles in een Plus pakket. Voor de storing had ik inderdaad strak 120 Mbit down. En nu klappert de verbinding heel erg. Ik heb zelf het idee dat het modem defect is.

@Jodocus : Is het probleem al verholpen inmiddels ?
 
Inmiddels is er een vriendelijke en hulpvaardige monteur van Ziggo langs geweest. De demping van de lijn bleek niet goed te zijn, dat heeft hij verholpen. Hierdoor heb ik nu geen last meer van uitval van het modem, of dat de telefoon offline gaat, of dat de downloadsnelheid nog slechts 25% is.

Helaas is alles nog niet 100% in orde. De downloadsnelheid fluctueert nog steeds, maar minder dan voorheen. Overigens begonnen mijn klachten pas rond het moment dat wij werden gesynchroniseerd met UPC. Of hier een rechtstreeks verband mee is kan ik niet bewijzen, echter voor die tijd had ik altijd een strakke 203Mbps downloadsnelheid.
 
Inmiddels is er een vriendelijke en hulpvaardige monteur van Ziggo langs geweest. De demping van de lijn bleek niet goed te zijn, dat heeft hij verholpen. Hierdoor heb ik nu geen last meer van uitval van het modem, of dat de telefoon offline gaat, of dat de downloadsnelheid nog slechts 25% is.

Helaas is alles nog niet 100% in orde. De downloadsnelheid fluctueert nog steeds, maar minder dan voorheen. Overigens begonnen mijn klachten pas rond het moment dat wij werden gesynchroniseerd met UPC. Of hier een rechtstreeks verband mee is kan ik niet bewijzen, echter voor die tijd had ik altijd een strakke 203Mbps downloadsnelheid.

Dinsdag komt er een monteur langs. Mijn buurman heeft ook problemen. Dus waarschijnlijk iets in de wijk centrale.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan