• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downloaden van Rapidshare onmogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter whistler
  • Startdatum Startdatum
W

whistler

Ik heb nu al een hele tijd problemen met het downloaden van bestanden van Rapidshare.
Alleen 1 opmerkelijk feit: s'morgens vroeg (rond 7:30) is het geen probleem (ongeveer 200 kbps en volledige downloads) maar s'avonds start de download met ongeveer 14 kbps en na een tiental minuten wordt de download afgebroken (browser denkt dat de download klaar is).

Het is dus geen router probleem (sl500) omdat ik s'morgens wel kan downloaden en downloads vanaf b.v. Microsoft servers gaan zonder probleem.

Aan de browser ligt het denk ik ook niet omdat het niet met IE en ook niet met Firefox lukt.

Router en kabelmodem heb ik al eens gereset zonder resultaat.

Iemand die dit probleem ook heeft of heeft gehad?

Mijn postcode 1059ge (Amsterdam).
 
Heb jij een rapidshare account, of gebruik je de gratis downloads? Want als je de gratis downloads gebruikt kan ik je vertellen dat de accounts voorrang krijgen op de downloads, en dus worden de gratis downloads geknepen.
 
Heb net nog via Rapidshare 'iets' gedownload, geen probleem dus ;)
 
sirmogami zei:
Heb jij een rapidshare account, of gebruik je de gratis downloads? Want als je de gratis downloads gebruikt kan ik je vertellen dat de accounts voorrang krijgen op de downloads, en dus worden de gratis downloads geknepen.

Ik maak gebruik van de gratis downloads, maar op mijn werk kan ik de gehele dag gewoon downloaden zonder problemen.
Aankomende vrijdag ben ik vrij dus zal ik eens proberen of ik vanuit huis ook normaal gebruik kan maken van de gratis downloads zoals ik normaal gesproken vanaf mijn werk ook kan.

Ik heb net een download gestart en dit is wat ik krijg:
 
Phr3ak zei:
Heb net nog via Rapidshare 'iets' gedownload, geen probleem dus ;)

Het is ook geen probleem, uit mijn eigen ervaring met rapidshare is mij ook opgevallen dat 's avonds de DL snelheid triest laag is ten op zichte van overdag en 's ochtends. Sterker nog, de verbinding valt soms zelfs weg.
Ikzelf DL van rapidshare alleen nog maar in de ochtend en overdag als de tijd het mij toelaat.
 
sirmogami zei:
Het is ook geen probleem, uit mijn eigen ervaring met rapidshare is mij ook opgevallen dat 's avonds de DL snelheid triest laag is ten op zichte van overdag en 's ochtends. Sterker nog, de verbinding valt soms zelfs weg.
Ikzelf DL van rapidshare alleen nog maar in de ochtend en overdag als de tijd het mij toelaat.

Tsja, je bent niet alleen op de internet wereld hé ;)
 
Het is nu 12:20 en ik ben op mijn werk aan het downloaden met 200+ kbps.
Thuis lukte het vanmorgen om 7:50 al niet meer dus er is meer aan de hand dan de verklaring dat de servers van Rapidshare geen bandbreedte meer aan free users geeft.
 
Kan maar net zo zijn dat je even op de verkeerde server(s) gedumpt wordt. Bij de gratis account kun je geen keuze maken vanaf welke server je wilt downloaden bij RapidShare. Bij betaalde accounts kun je uit een groot aantal verschillende servers kiezen met verschillende links varriërend van Level3, TeliaSonera tot Cogent en weet ik het niet.

Maximum bereikt is maximum bereikt, dat het op een andere locatie probleemloos werkt houdt niet in dat het ergens anders ook gewoon werkt. Gewoon blijven proberen of een betaald accountje nemen. Voor die paar tientjes per jaar hoef je het niet te laten ;)
 
Als free user kun je ook gewoon kiezen welke servers je gebruikt, moet je even kijken bij Advanced download settings dan kun je kiezen uit:
Cogent
Level(3) #2
Level(3)
GlobalCrossing #2
GlobalCrossing
Deutsche Telekom
Teleglobe #2
Level(3) #3
TeliaSonera #2
Teleglobe
TeliaSonera
Level(3) #4

;)
 
Terug
Bovenaan