• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

downloaden van bepaalde films/series lukt niet meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Machteld
  • Startdatum Startdatum
M

Machteld

Ik heb een usenetabonnement via Chelloo voor iets van € 8 per maand. Ik werk vanaf een MAC en download films/boeken/series via Spotlight en vervolgens via NZB naar SABNZBD 0.7.16. Sinds een aantal maanden heb ik echter veel problemen om films/ series te downloaden. Er zijn twee problemen:
1) het downloaden gaat super langzaam (ik probeer nu afl 1 Nurse Jackie seizoen 5 te downloaden, gaat 383 B/s...zou meer dan 300 uur duren)
2)ik krijg error download failed: out of server retention? Ook vaak repair failed

Niet alle films gaan langzaam, maar veel meer problemen dan voorheen Ik snap niet waar dit aan ligt. Ongeveer sinds juni. Met boeken en cd's dowloaden heb ik geen noemenswaardige problemen.
Ik heb al wat gegoogled, maar kan niet echt een antwoord vinden waarom het downloaden plotseling zo moeizaam gaat. Iemand een idee of suggestie voor oplossing?
 
Google maar eens op DMCA.

Out of server retention betekent gewoon dat de bestanden niet meer op de server staan omdat deze ouder dan x zijn. X als in de geadverteerde retentie :) Maar veel bestanden, voornamelijk series en films zijn opzettelijk verminkt in verband met copyright. Net genoeg verminkt dat ze niet gerepareerd kunnen worden.
 
Net even getest en hier komt niets binnen.
Het lijkt erop dat de afleveringen van Nurse Jackie i.v.m. "notice and take down" zijn verwijderd.
 
Bedankt voor jullie reacties! Helder. Het is dus niet een probleem met mijn nieuwsgroep/spotlight, maar vooral met het bestand.
 
Of toch de nieuwsgroepen die jullie gebruiken.
Net even 1 getest, ging geheel goed post was 140+ dagen oud.

24795.png
 
civiczz zei:
Of toch de nieuwsgroepen die jullie gebruiken.
Net even 1 getest, ging geheel goed post was 140+ dagen oud.

24795.png

Niet alles word er afhehaald soms direct soms helemaal niet of pas x maand later.

Maarja torrent gaat tegenwordig zo snel(ja gewoon volle 17MB/s) dat ik usenet amper meer gebruikt, + op torrent zijn de web-dls sneller tevinden en tedownloaden dan op usenet.
 
civiczz zei:
Of toch de nieuwsgroepen die jullie gebruiken.
Net even 1 getest, ging geheel goed post was 140+ dagen oud.

Moet je dan ook eens kijken wat je hebt... een webrip.
 
Ik heb liever een webdl dan eentje van uitzending aangezien de webdl's vaak 1080p zijn.
 
Devil-Strike.net zei:
NMaarja torrent gaat tegenwordig zo snel(ja gewoon volle 17MB/s) dat ik usenet amper meer gebruikt, + op torrent zijn de web-dls sneller te vinden en te downloaden dan op usenet.

Inderdaad.. ik had de WEB-DL's altijd al een dag na uitzending (zodra ze in de Store beschikbaar zijn kon ik ze van een bepaalde site halen). Nu een extra dagje wachten maar het is verder gratis. En mochten ze echt niet te vinden zijn (zoals vorig seizoen met een aflevering van CSI) dan haal ik het zelf wel uit de Store. Van de week nog Law and Order SVU S15E01, E02 en E03 1080p WEB-DL. 17MB haal ik echter niet met Torrents.
 
Terug
Bovenaan