alfredhamstra zei:
dag cees
bedankt voor de reply
het gaat al mis bij de meest simpele downlaods, zoals adobe acrobat reader oid...
ook via een kabeltje aan de router gaat het mis
het probleem is inderdaad ontstaan na installatie van de router
daarom heb ik belkin ook als eerste gebeld
daar hebben ze me het verhaal verteld van de modemconfiguratie
ze vertelden dat quicknet de modem van quicknet ingesteld staat als modem-router en dat hewt daardoor mis gaat. door de modeminstelling te veranderen in alleen maar modem zou het goed zijn.....
meer weet ik ook niet (kastje-muur probleem)
belkin zegt dat quicknet het probleem veroorzaakt, quicknet zegt niet te kunnen/willen helpen
en daar sta ik dan met mijn routertje en modem
ik kan wel een nieuwe router kopen, maar wat als het dan nog steeds mis is...
Wacht even, werkt je ADSL modem ook als router
Als dat zo is, dan kun je jouw belkin router vermoedelijk ook gewoon als accesspoint gebruiken door een simpele truuk. Tenminste zo doe ik het ook met een WRT-54 die ik alleen maar gebruik als draadloos-accesspoint.
Nu heb je het vermoedelijk zo aangesloten:
ADSL-modem<--->WAN-Poort-Belkin<----->LAN-poorten naar PC
..................................................................|<----->draadloos naar PC's
Zo te zien in de handleiding van Belkin die ik op internet vond is de WAN poort genaamd "Modem" en is groen gemerkt. De LAN poorten heten "Connection to Computers" en zouden blauw gemerkt zijn.
Jij hebt nu dus het modem in de groene poort (WAN) aangesloten.
Je moet dan het volgende veranderen :
- Zet in de configuratie van de router eerst de DHCP server UIT. Dat zit bij de LAN settings in je routersetup (zie handleiding)
- Sluit de modem aan op één van de blauwe poorten ipv op de groene
- Sluit je computer (tijdelijk?) aan op een andere blauwe poort, daarna je computer aanzetten zodat hij een nieuwe IP-adres opvraagt die hij dan weer van je modem krijgt die nog steeds als router werkt.
Je kunt daarna je overige computer(s) ook aansluiten op één van de overige blauwe aansluitingen, de groene gebruik je dan niet meer. Je Belkin werkt dan eigenlijk als een switch met een draadloze poort die je gewoon kunt gebruiken voor de computers. Ook je draadloze poort zal dan vermoedelijk gewoon werken en een ip-adres kunnen opvragen vanaf je modem/router.
Wil je de Belkin weer als router gaan gebruiken, zet dan DHCP server weer aan, sluit modem aan op de groene poort.
Een ander alternatief is om je modem om te schakelen naar "bridged" mode in plaats van "router" mode, maar als je niet precies weet wat je doet raadt ik je dat niet aan. Je hebt kans dat je geen verbinding meer hebt als je een instelling verkeerd instelt. De bovenstaande methode is daarom veiliger omdat je daarmee niets aan je modem wijzigt. Maar voor het geval je dit wilt doen moet je op deze link kijken:
https://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=2
Jouw modem is volgens mij een copperjet 810.
Je MOET dan de Belkin als router gebruiken.