• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

downloaden en tussentijdse opslag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pblock
  • Startdatum Startdatum
P

pblock

Ik vind de manier waarop windows een gedownload bestand tussentijds opslaat "TEMP" en dan pas naar de dir van bestemming copieerd, uitermate vervelend en vervuilend.

WIE heeft een oplossing dat de downloads dus direct naar de DIR;schijf van bestemming gaat.??
 
Volgens mij wordt dat bepaald door de tool en niet zozeer Windows, het is maar net hoe ze het geprogrammeerd hebben. Meestal kun je in tools aangeven wat de temp folder is, wijs dan naar dezelfde folder als waar je het file uiteindelijk wilt hebben staan. Je blijft dan wel houden dat de tool eerst een tempfile aanmaakt om pas na volledige ontvangst om te zetten naar het uiteindelijke file.
 
masterblaster zei:
Volgens mij wordt dat bepaald door de tool en niet zozeer Windows, het is maar net hoe ze het geprogrammeerd hebben. Meestal kun je in tools aangeven wat de temp folder is, wijs dan naar dezelfde folder als waar je het file uiteindelijk wilt hebben staan. Je blijft dan wel houden dat de tool eerst een tempfile aanmaakt om pas na volledige ontvangst om te zetten naar het uiteindelijke file.

Beetje laat.;;

Ik gebruik geen tools, neem aan dat je download man. e.d. bedoelt?
 
Firefox gebruiken? ::)

Nu even serieus, wat maakt het uit dat het eerst naar de temp dir gaat en dan pas naar de juiste dir? Volgens mij blijven die bestanden niet in die temp dir staan ?
 
Chello  Anarchist zei:
Ik gebruik geen tools, neem aan dat je download man. e.d. bedoelt?

Inderdaad. Geef in de settings van je download manager aan dat de temp folder de folder is waar het uiteindelijk moet komen en niet c:\temp ofzo. Je kan waarschijnlijk ook opgeven dat files van onderbroken downloads verwijdert moeten worden, dat scheelt weer en hoop achtergebleven troep.
 
Jongens, jongens, dat is helemaal niet wat de op bedoelt!

Als je iets met ie download, wijs je een bepaalde directory aan waar het bestand moet komen. Echter windows (of IE) download het eerst naar een temp directory, als het bestand volledig binnen is kopieert hij deze naar de oorspronkelijke doelmap.

De vraag van de OP is of dat proces niet overgeslagen kan worden en het direct in de doelmap gezet wordt ipv temp --> doelmap.

Probeer het maar eens met een groot bestand, zul je vanzelf zien dat hij als de download klaar is, het kopieert van temp naar doelmap.

Geen idee waarom dat zo is...
 
Ja,dit heb ik ook,en dat komt door windows ie,voorheen namelijk kon het met grote bestanden gebeuren dat ze corrupt of incompleet binnen kwamen,en dit was een middel om dan corruptie van je schijf tegen te gaan,alsmede de zekerheid dat je complete download ook compleet is.
Maar ik weet ook niet of je dit uit kan zetten.Het is alleen met grote bestanden,weet ff niet meer vanaf welk formaat.
 
fistula80 zei:
Jongens, jongens, dat is helemaal niet wat de op bedoelt!

Als je iets met ie download, wijs je een bepaalde directory aan waar het bestand moet komen. Echter windows (of IE) download het eerst naar een temp directory, als het bestand volledig binnen is kopieert hij deze naar de oorspronkelijke doelmap.

De vraag van de OP is of dat proces niet overgeslagen kan worden en het direct in de doelmap gezet wordt ipv temp --> doelmap.

Probeer het maar eens met een groot bestand, zul je vanzelf zien dat hij als de download klaar is, het kopieert van temp naar doelmap.

Geen idee waarom dat zo is...

Jij heb het prima verwoord, precies zoals ik het bedoel. ;D

Voor de anderen, ik gebruik geen download manager.
En wat het probleem ermee is.
Dat is dat """als de download klaar is, het kopieert van temp naar doelmap"""

DAT is mijn probleem het copieeren naar, niet move, dit betekent dus simpel dat je schijf met de temp vol raakt, en er op een gegeven moment problemen ontstaan als je een prgr wil installeren .

Met move wordt het bestand verplaatst, en dat ruimt op....

Maar ik begrijp dus dat er niet direct een oplossing is, misschien een reg key?? ??
 
Graag gedaan en ik ben ook benieuwd of er een oplossing voor bestaat, want het is vrij irritant ;)
 
Ik ben een beetje aan het proberen geweest.
Ik heb geen oplossing maar misschien hebben jullie iets aan het onderstaande.

De bestanden worden in de map met tijdelijke internetbestanden gedownload, dan gekopieerd naar de doelmap.
Bij mij werden ze hierna uit de map tijdelijke internetbestanden verwijderd (Windows ME, IE6).

De grootte van die tijdelijke internetbestanden map kan je zelf instellen.
IE => Extra => Algemeen => Tijdelijke Internet-bestanden =>Instellingen
Als hij vol wordt, gaan de oudste bestanden eruit en de nieuwe erin. Je harde schijf zou dus niet vol mogen lopen.
Ik vind dat hij standaard erg ruim staat ingesteld en heb hem zelf op deze computer teruggezet op 100 MB (9 GB HD).
Trouwens ook getest met 5 MB en dan een testbestand van 32 MB downloaden. Geen enkel probleem. Dus je kunt eens spelen met die instellingen.

Je kunt ook instellen dat die tijdelijke internetbestanden map steeds geleegt wordt bij afsluiten van IE.
IE => Extra => Geavanceerd => (aanvinken) De map met tijdelijke internet-bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten

Zelf draai ik (bijna) iedere dag ccleaner vlak voor het uitzetten van de computer.
Deze leegt de prullenbak, cookies (behalve die ik wil bewaren), tijdelijke internet-bestanden, geschiedenis en nog diverse andere temp bestanden. Het is allemaal instelbaar.
Ik begin bij het aanzetten dan met een schone computer.
 
Terug
Bovenaan