• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

downloaden + bellen = modem reset

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn internet verbinding qua uitvallen(hoop dat jordy snel reageert, hint hint ;-) Ik probeer mijn probleem te pinpointen en heb de volgende situatie ontdekt: modem = thomsom twg 870. Als ik download en tegelijk bel weet ik vrijwel zeker dat mijn modem reset. Dus niet rebooten maar echt resetten, waarbij hij weer helemaal alle frequenties moet gaan afzoeken, alle lampjes knipperen e.d. Modemwaardes zien er volgens mij wel goed uit. De thomsom is verleden week door een monteur vervangen voor een andere thomsom dus ik sluit een hardware-defect even uit. Soms heb ik ook gewoon uitval zonder dat ik bel. Ook 's nachts als ik sowieso niets doe met de computer. Alle binnenkabels zijn door monteur gechecked en ok bevonden. De laatste twee dagen was ik 100% online, totdat ik net weer ging bellen.....
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb volgende vrijdag een buitenmonteur op bezoek. Kan het een probleem in een buitenkast zijn of zou dit hoger in de infrastructuur zitten??
 
Kun je keer naar de signaalwaarden kijken (http://192.168.0.1)?
Ik vermoed dat je signaalwaarde upload aan de maximum waarde (58) zit.
Telefoneren gebruikt ook de upstream en misschien ga je dan eerder over de maximum waarde heen en geeft dat problemen. Als bij jou thuis alles al is nagekeken / vervangen dan lijkt het mij aannemelijk dat het in het netwerk van UPC zit.
 
@johhny: idle zit ik op 44.8. Met downloaden en bellen erbij blijft dat op 44.8 staan...
Zie bijlage.....
 

Bijlagen

  • upstream.jpg
    upstream.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 34
Dat is een heel mooie waarde.

Helaas ben jij niet de enige die problemen met de Thomson modem heeft.
Zet bij draadloos internet WPA/PSK uit en WPA2/PSK aan.
Zie: https://ziggoforum.nl/topics/40531/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan