• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Download snelheid gehalveerd i.p.v. verhoogd naar 150 mbit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Woody36
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Woody36

Gisteren de Ziggobrief ontvangen waarin de snelheidsverhoging staat aangekondigd. Modem gereset waarna de snelheid echt dramatisch is geworden.
Vandaag nogmaals een modem reset (+2 min. van de stroom af) en router reset uitgevoerd echter zonder resultaat. De snelheid is gehalveerd t.o.v. wat ik hiervoor had.
Inmiddels ook de Ziggo wifi hotspot uit gezet omdat ik eerder ergens heb gelezen dat daar iemand baat bij had maar nope, ook hiermee geen snelheidsverbetering mee verkregen. De upload is wel OK.

Zijn er meer "lotgenoten" die dit zo ervaren en evt. hebben kunnen oplossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb het zelfde gister 60/14 vandaag 80/12. ik wacht maar af kon de klanten service niet bereiken die hadden het keenelij te druk vandaag
 
Vandaag nog eens verder getest waarbij blijkt dat de snelheden per browser sterk van elkaar verschillen!
Zo krijg ik met Safari 5.1.7 wel de juiste snelheid:


Met Chrome 28:


Met Firefox 22 (standaard browser):


en met IE 9:


Ook met een directe verbinding of via de router ontlopen de snelheden elkaar nauwelijks in de diverse browsers.

Kan iemand deze verschillen verklaren?
 
Even een update: vanavond maar eens met de Ziggo helpdesk gebeld. Diverse opties uitgeprobeerd (met en zonder router, firewall uit) maar geen verbetering in de downloadsnelheid die nu constant op 56 Mbit blijft, ook op een tweede pc.
Vervolgens doorverwezen naar de Ziggo collega's van Service Plus. De medewerker die ik daar aan de lijn kreeg herkende het probleem en wist de oplossing hiervoor ook! Klonk hoopvol. Proefondervindelijk was men er achter gekomen dat om het modem te resetten deze niet 30 sec.( zoals in de brief staat aangegeven) van de stroom af moet maar 20 minuten. Daarnaast ook de netwerkkabel er uit halen. Na 20 min. dus de stroom er weer op en 5 min. daarna de netwerkkabel ook weer in het modem stoppen. Dan zou de volledige snelheid moeten werken.
Helaas, niet dus.
Dus weer opnieuw de helpdesk gebeld. Er staat nu een afspraak met een monteur die morgen het probleem thuis komt bekijken. Ben benieuwd.

Keep you posted.

 
Vandaag nog eens verder getest waarbij blijkt dat de snelheden per browser sterk van elkaar verschillen!
Zo krijg ik met Safari 5.1.7 wel de juiste snelheid:

Als de snelheid browser-afhankelijk is, dan denk ik dat een monteur weinig kan doen. Zeer waarschijnlijk klopt je snelheid wel, alleen je computer is niet snel genoeg om al die dingen gelijktijdig te doen. De ene browser heeft gewoon meer overhead nodig dan de andere om die test te doen en kan het nog slechter bijbenen.
 
Bij mij hetzelfde. Dramatisch slechte downloadsnelheden. Geen oplossing kunnen vinden.
 
Als de snelheid browser-afhankelijk is, dan denk ik dat een monteur weinig kan doen. Zeer waarschijnlijk klopt je snelheid wel, alleen je computer is niet snel genoeg om al die dingen gelijktijdig te doen. De ene browser heeft gewoon meer overhead nodig dan de andere om die test te doen en kan het nog slechter bijbenen.

Jouw opmerking bracht mij toch weer aan het twijfelen of het probleem bij Ziggo zou liggen. Dus nogmaals getest.
Wat blijkt, zodra ik mijn standaard browser Firefox open heb staan dan duiken de speedtestresultaten omlaag, ook in de andere browsers. Sluit ik FF af dan is het resultaat van de speedtest in Chrome en/of Safari vrijwel optimaal!



Het probleem zit 'm dus in FF. Wellicht dat daar één of andere plugin op de achtergrond meedraait die de zaak aanzienlijk vertraagd.

De monteur maar afgebeld :) Rest mij verder te onderzoeken waarom FF de boosdoener is.
 
Het probleem zit 'm dus in FF. Wellicht dat daar één of andere plugin op de achtergrond meedraait die de zaak aanzienlijk vertraagd.
Heeft met de Protected Mode van de Adobe Flash Player te maken. FF v20+ gebruikt die om je te beschermen. Je kan die wel uitzetten (effe Google'n) maar ik zou het maar zo laten.

Ik speedtest met Chrome en daarmee gaat het prima.
 
Heeft met de Protected Mode van de Adobe Flash Player te maken. FF v20+ gebruikt die om je te beschermen. Je kan die wel uitzetten (effe Google'n) maar ik zou het maar zo laten.

Ik speedtest met Chrome en daarmee gaat het prima.

Inmiddels het e.e.a. over gelezen. Wat ik wel apart vind is dat dit ook invloed heeft op andere browsers als je FF gelijktijdig open hebt staan.
Misschien is dit overigens een handige vraag voor de Ziggo helpdesk om op te nemen in hun standaard checklist bij dergelijke probleemmeldingen. Scheelt een hoop tijd, zowel voor de klant als voor de helpdesk zelf.
 
Ik speedtest met Chrome en daarmee gaat het prima.

Ik heb ook al berichten gelezen van mensen waar Chrome ook problemen gaf. En dat was dan op te lossen door via de Chrome extensie instellingen de ingebouwde flashplayer uit te zetten zodat hij die uit het systeem gebruikte.
Schakel onderstaande uit.
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\28.0.1500.95\PepperFlash\pepflashplayer.dll
Laat onderstaande ingeschakeld staan.
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\NPSWF32_11_8_800_94.dll
e.e.a. zal dus ook nog van je computer afhangen en wat er zoal in de achtergrond draait.

In elk geval blijkt wel dat 150 MBps bij diverse mensen de limiet overschrijd van hun hardware en ze aan hun eigen computer moeten sleutelen om er toch nog het maximum uit te halen. En die tips zouden inderdaad eens op een eigen pagina geïnventariseerd moeten worden voor makkelijke toegang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan