R
rlvdijk
Beste Chello-gebruikers,
Bij deze wil ik graag mijn laatste ervaring met UPC/Chello met jullie delen. Wellicht zijn er nog andere gebruikers met hetzelfde dilemma...
Ik heb al jaren (sinds Sonera in Rotterdam) Chello Classic en gebruik dit tot volle tevredenheid. Zelfs mijn verhuizing in mei 2005 heeft hier gelukkig geen verandering in gebracht
Nu UPC sinds kort de snelheid weer heeft verhoogd naar 8Mb (Classic) en er het product (internet-)Telefonie is bijgekomen, was ik van plan om het een en ander te wijzigen met als voornaamste reden: kostenbesparing.
Dus: mijn huidige Classic-abonnement (8Mb) downgraden naar Light (3Mb: meer dan genoeg) en een extra dienst namelijk Chello Telefonie - Freetime.
UPC Sales gebeld en die vertelden mij het volgende:
- De aangeboden pakketten op de website, Light + Freetime bellen, Classic+Freetime bellen, etc. zijn alleen beschikbaar voor NIEUWE klanten.
- Voor bestaande klanten die hun product(en) willen uitbreiden (in mijn geval Telefonie erbij) is de regel dat er ALTIJD een monteur langskomt.
- Bestaande klanten hebben GEEN recht op de gratis DECT-telefoon bij de Telefonie-producten.
- UPC levert een tijdelijk telefoonnummer en stuurt een machtiging om de KPN-verbinding op te zeggen. UPC regelt dus de opzegging en het nummerbehoud. Zowel KPN bellen als UPC kan (mag?) volgens UPC niet.
- Het downgraden van een abonnement kost € 30,- administratiekosten.
Na het bovenstaande aangehoord te hebben dacht ik: Laat maar zitten....
Maar toch: Vreemd dat bestaande klanten zo weinig worden geprikkeld om extra producten aan te schaffen. En het langskomen van de monteur wil ik niet (daar moet je dan dus vrij voor nemen) en lijkt mij een wel heel bijzondere vorm van werkverschaffing.
Daarnaast: waarom geen DECT-telefoon ? Geen KPN naast UPC ? Nu wil ik dat zelf niet, maar een ander wellicht wel....
En waarom € 30,- administratiekosten voor het downgraden ? En ik neem er nog wel een extra product bij !!!!
Kortom, ik ben weer in dubio. Terwijl ik zo'n tevreden klant was....
Groeten,
Rutger
Bij deze wil ik graag mijn laatste ervaring met UPC/Chello met jullie delen. Wellicht zijn er nog andere gebruikers met hetzelfde dilemma...
Ik heb al jaren (sinds Sonera in Rotterdam) Chello Classic en gebruik dit tot volle tevredenheid. Zelfs mijn verhuizing in mei 2005 heeft hier gelukkig geen verandering in gebracht
Nu UPC sinds kort de snelheid weer heeft verhoogd naar 8Mb (Classic) en er het product (internet-)Telefonie is bijgekomen, was ik van plan om het een en ander te wijzigen met als voornaamste reden: kostenbesparing.
Dus: mijn huidige Classic-abonnement (8Mb) downgraden naar Light (3Mb: meer dan genoeg) en een extra dienst namelijk Chello Telefonie - Freetime.
UPC Sales gebeld en die vertelden mij het volgende:
- De aangeboden pakketten op de website, Light + Freetime bellen, Classic+Freetime bellen, etc. zijn alleen beschikbaar voor NIEUWE klanten.
- Voor bestaande klanten die hun product(en) willen uitbreiden (in mijn geval Telefonie erbij) is de regel dat er ALTIJD een monteur langskomt.
- Bestaande klanten hebben GEEN recht op de gratis DECT-telefoon bij de Telefonie-producten.
- UPC levert een tijdelijk telefoonnummer en stuurt een machtiging om de KPN-verbinding op te zeggen. UPC regelt dus de opzegging en het nummerbehoud. Zowel KPN bellen als UPC kan (mag?) volgens UPC niet.
- Het downgraden van een abonnement kost € 30,- administratiekosten.
Na het bovenstaande aangehoord te hebben dacht ik: Laat maar zitten....
Maar toch: Vreemd dat bestaande klanten zo weinig worden geprikkeld om extra producten aan te schaffen. En het langskomen van de monteur wil ik niet (daar moet je dan dus vrij voor nemen) en lijkt mij een wel heel bijzondere vorm van werkverschaffing.
Daarnaast: waarom geen DECT-telefoon ? Geen KPN naast UPC ? Nu wil ik dat zelf niet, maar een ander wellicht wel....
En waarom € 30,- administratiekosten voor het downgraden ? En ik neem er nog wel een extra product bij !!!!
Kortom, ik ben weer in dubio. Terwijl ik zo'n tevreden klant was....
Groeten,
Rutger