Downgraden Internet en extra dienst (telefonie)

R

rlvdijk

Beste Chello-gebruikers,

Bij deze wil ik graag mijn laatste ervaring met UPC/Chello met jullie delen. Wellicht zijn er nog andere gebruikers met hetzelfde dilemma...

Ik heb al jaren (sinds Sonera in Rotterdam) Chello Classic en gebruik dit tot volle tevredenheid. Zelfs mijn verhuizing in mei 2005 heeft hier gelukkig geen verandering in gebracht

Nu UPC sinds kort de snelheid weer heeft verhoogd naar 8Mb (Classic) en er het product (internet-)Telefonie is bijgekomen, was ik van plan om het een en ander te wijzigen met als voornaamste reden: kostenbesparing.

Dus: mijn huidige Classic-abonnement (8Mb) downgraden naar Light (3Mb: meer dan genoeg) en een extra dienst namelijk Chello Telefonie - Freetime.

UPC Sales gebeld en die vertelden mij het volgende:

- De aangeboden pakketten op de website, Light + Freetime bellen, Classic+Freetime bellen, etc. zijn alleen beschikbaar voor NIEUWE klanten.

- Voor bestaande klanten die hun product(en) willen uitbreiden (in mijn geval Telefonie erbij) is de regel dat er ALTIJD een monteur langskomt.

- Bestaande klanten hebben GEEN recht op de gratis DECT-telefoon bij de Telefonie-producten.

- UPC levert een tijdelijk telefoonnummer en stuurt een machtiging om de KPN-verbinding op te zeggen. UPC regelt dus de opzegging en het nummerbehoud. Zowel KPN bellen als UPC kan (mag?) volgens UPC niet.

- Het downgraden van een abonnement kost € 30,- administratiekosten.

Na het bovenstaande aangehoord te hebben dacht ik: Laat maar zitten....

Maar toch: Vreemd dat bestaande klanten zo weinig worden geprikkeld om extra producten aan te schaffen. En het langskomen van de monteur wil ik niet (daar moet je dan dus vrij voor nemen) en lijkt mij een wel heel bijzondere vorm van werkverschaffing.

Daarnaast: waarom geen DECT-telefoon ? Geen KPN naast UPC ? Nu wil ik dat zelf niet, maar een ander wellicht wel....

En waarom € 30,- administratiekosten voor het downgraden ? En ik neem er nog wel een extra product bij !!!!

Kortom, ik ben weer in dubio. Terwijl ik zo'n tevreden klant was....

Groeten,

Rutger
 

Peje

Forum Gebruiker
Berichten
78
rlvdijk zei:
Beste Chello-gebruikers,

Bij deze wil ik graag mijn laatste ervaring met UPC/Chello met jullie delen. Wellicht zijn er nog andere gebruikers met hetzelfde dilemma...

Ik heb al jaren (sinds Sonera in Rotterdam) Chello Classic en gebruik dit tot volle tevredenheid. Zelfs mijn verhuizing in mei 2005 heeft hier gelukkig geen verandering in gebracht

Nu UPC sinds kort de snelheid weer heeft verhoogd naar 8Mb (Classic) en er het product (internet-)Telefonie is bijgekomen, was ik van plan om het een en ander te wijzigen met als voornaamste reden: kostenbesparing.

Dus: mijn huidige Classic-abonnement (8Mb) downgraden naar Light (3Mb: meer dan genoeg) en een extra dienst namelijk Chello Telefonie - Freetime.

UPC Sales gebeld en die vertelden mij het volgende:

- De aangeboden pakketten op de website, Light + Freetime bellen, Classic+Freetime bellen, etc. zijn alleen beschikbaar voor NIEUWE klanten.
Dit is absoluut niet waar. Ook jij kan gebruik maken van de nieuwe pakketkortingen en de bijbehorende introductieactie's (deze lopen tot 31/12)

- Voor bestaande klanten die hun product(en) willen uitbreiden (in mijn geval Telefonie erbij) is de regel dat er ALTIJD een monteur langskomt.
Dit was vroeger idd zo. Sinds kort is het mogelijk om een Doe-Het-Zelf pakket via de TPG te krijgen en dat je je oude modem retour stuurt. Als een monteur overigens verplicht gesteld wordt hoef je daar niet voor te betalen.

- Bestaande klanten hebben GEEN recht op de gratis DECT-telefoon bij de Telefonie-producten.
Ook onzin. Iedereen die een Doe-Het-Zelf pakket kiest krijgt een gratis toestel

- UPC levert een tijdelijk telefoonnummer en stuurt een machtiging om de KPN-verbinding op te zeggen. UPC regelt dus de opzegging en het nummerbehoud. Zowel KPN bellen als UPC kan (mag?) volgens UPC niet.
Als UPC een nummer moet porteren voor jou dan moet dat KPN abonnement beëindigd worden. Maar je kan er ook voor kiezen een nieuw UPC nummer te houden en dan wordt KPN niet beëindigd.

- Het downgraden van een abonnement kost € 30,- administratiekosten.
Yep....dat is niet anders. Mocht je jaar contract bijna over zijn kan je natuurlijk proberen deze te laten vervallen door te zeggen dat je dan opzegt.

Na het bovenstaande aangehoord te hebben dacht ik: Laat maar zitten....

Maar toch: Vreemd dat bestaande klanten zo weinig worden geprikkeld om extra producten aan te schaffen. En het langskomen van de monteur wil ik niet (daar moet je dan dus vrij voor nemen) en lijkt mij een wel heel bijzondere vorm van werkverschaffing.

Daarnaast: waarom geen DECT-telefoon ? Geen KPN naast UPC ? Nu wil ik dat zelf niet, maar een ander wellicht wel....

En waarom € 30,- administratiekosten voor het downgraden ? En ik neem er nog wel een extra product bij !!!!

Kortom, ik ben weer in dubio. Terwijl ik zo'n tevreden klant was....

Groeten,

Rutger

Zie mijn tekst in het rood hierboven. Misschien heb je er iets aan.  :)
 

EvtK

Forum Gebruiker
Berichten
135
Heyy..

ik wil mijn light graag uitbreiden met Freetime.. dan krijg ik uiteraard de pakketkorting. maar ook de extra aanbieding die erbij zit?

(29,95 ipv 40,95 1ste 6 maanden)

alvast bedankt..
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.228
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
EftheM zei:
Heyy..

ik wil mijn light graag uitbreiden met Freetime.. dan krijg ik uiteraard de pakketkorting. maar ook de extra aanbieding die erbij zit?

(29,95 ipv 40,95 1ste 6 maanden)

alvast bedankt..
Ga naar https://upc.nl/ Kies internet of telefonie en dan pakketten.
Je kunt daar lezen dat je zelf om een pakket moet vragen om pakketvoordeel te krijgen. Dit gaat dus niet automatisch als je een dienst erbij neemt.
Op diezelfde pagina kun je ook de voorwaarden van de pakketten vinden, waarin oa staat waar je wel en geen recht op hebt.
 
Bovenaan