• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Downgrade abonnement niet mogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Horace
  • Startdatum Startdatum
H

Horace

Weet iemand hier meer van? Ik heb altijd begrepen dat je het contract bij UPC/Ziggo te allen tijde kan aanpassen, maar dat er dan wel een nieuw jaarcontract gaat lopen. Ik ging er ook vanuit dat dit voor een downgrade van het pakket gold.

Ik wil dus mijn abonnement veranderen van Connect Complete (alles in 1) naar alleen internet, dus geen mediaboxen en telefonie meer. Op dit moment loopt mijn contract een half jaar en volgens de klantenservice is het niet mogelijk om de hoofddiensten af te zeggen voordat het jaar afgelopen is.

Nu is mijn vraag, klopt dit? Op zich geen probleem als het wel klopt, maar liever pas ik het nu al aan aangezien ik nauwelijks nog gebruik maak van de mediaboxen en vaste telefoonlijn. :D
 
Lijkt me logisch dat dit niet kan, stel de aanbieding is voor een pakket de 1e 3 maanden zoveel euro korting, dan zou iedereen het na die 3 maanden weer downgraden en loopt ziggo de inkomsten voor de rest van het jaarcontract mis.
En daarna weer upgraden....en down en up...affijn, je snapt het wel ;)
 
Ja ik snap je redenering wel, maar waat STAAT dat opgeschreven dat het zo verloopt?
En dan nog iets, wat is dat toch met het begrip voor de maatschappijen als Ziggo, is gewoon winstmaximilisatie wat ze doen.
Maar ik zal wel weer aan het snijvlak van politiek zitten, dus ik zwijg verder wel.
 
Kwestie van je contract lezen, als men dat niet doen en dat zijn er erg veel dan is het nog altijd de schuld van de consument.
 
Uit de Extra Voorwaarden:

Upgrades en Downgrades

1. Als je kiest voor een Upgrade, dan gaan je nieuweDiensten direct in. Ga je bij een Upgrade een nieuw
Abonnement aan waarvoor een Actie geldt, dan gelden er nieuwe afspraken in plaats van de afspraken uit je
vorige Abonnement. Je krijgt wel een nieuwe minimum looptijd. Geldt er geen Actie, dan neem je je eventuele
minimum looptijd uit je vorige Abonnement mee naar je nieuwe Abonnement.

2. Als je kiest voor een Downgrade, dan gaat die pas na een maand in. Je gaat dan een nieuw Abonnement aan.
Had je in je vorige Abonnement een minimum looptijd,dan neem je die minimum looptijd mee naar je nieuwe
Abonnement. Ook betaal je een bedrag dat overeenkomt met het verschil tussen het tarief van je vorige
Abonnement en het nieuwe Abonnement. Dat bedrag wordt berekend over de tijd dat je Abonnement nog
doorgelopen zou hebben als je niet had gekozen voor een Downgrade. Je betaalt het bedraag ineens.

En dan nog iets, wat is dat toch met het begrip voor de maatschappijen als Ziggo, is gewoon winstmaximilisatie wat ze doen.

Ik heb er volledig begrip voor dat Ziggo jou houdt aan de voorwaarden voor de overeenkomst. Neem aan dat jij toch ook verwacht dat Ziggo zich aan de overeenkomst met jou houdt?
 
Bij het aangaan van je abonnement krijg je toch je contract thuis gestuurd? Je hebt dan 14 dagen (of zo) bedenktijd. Daarna gaat gewoon je 1-jarige contract in. Wat voor nut heeft een contract dan nog? Dus nog even een half jaar wachten.
Wellicht staat Ziggo wel toe dat je tussentijds upgrade naar een duurder pakket, maar ja, dan gaat er wel een nieuw jaarcontract in.
 
Het antwoord van Til is wat mij betreft het beste antwoord. Hier staat gewoon duidelijk in hoe het zit.

Ja, ik begrijp ook heus wel dat logisch is dat je niet zomaar kunt downgraden, maar dacht dat het ooit wel kon. Nu weet ik dus dat er een afkoopsom bij zou komen kijken, dus ach ja, laat dan maar. :D

In ieder geval bedankt voor het meedenken en reageren!
 
Terug
Bovenaan