T
Tummy
Goedendag,
ik heb een pakket van upc besteld,
het installeren is geen probleem.
internet modem en digitale ontvanger in de (antenne) want contactdoos, en klaas.. zou je zeggen..
nee dus.
er staat bij ons in het appartementen complex geen signaal op mijn wandcontactdoos.
ik heb de kabel gevolgt, deze gaat via ons systeem plafond ergens de muur in, waarschijnlijk naar de meterkast.
afspraak gemaakt met monteur, dit is al paar keer mis gelopen, nu vertelde upc mij dat het belangrijk is dat ze bij de meterkast kunnen.
dit is een centrale meterkast, en vanwege verzekering issues e.d wil de makelaar de sleutel niet afgeven, maar wel open doen voor de upc monteur.. prima, maar upc geeft aan dat de monteur tussen 12 en 6 aanwezig is, en de makelaar kan daar niet op wachten (ook wel logisch)
nu komt de makelaar deze week even langs, en kijk ik zelf even of hier een stekker los ligt.
mocht dit niet het geval zijn, wordt dit een probleem om goed te krijgen, aangezien upc niet op een exacte tijd een monteur kan sturen.
nu heb ik het idee om van onze buren (bij wie de aansluiting wel doet) een splitter ertussen te zetten, met 2 antenne kabels, 1 radio kabel en 1 TV kabel naar mijn appartement.
om hier mijn eigen modum en digitale televisie op te zetten (zo betaal ik dus netjes mijn internet zelf en tv zelf alleen komt het antenne signaal uit een andere woning)
want volgens mij is dit antenne signaal in alle appartementen hetzelfde.
mijn idee namelijk: er komt 1 hoofd kabel binnen, en deze gaat via een splitter naar andere appartementen. dus het signaal wat binnen komt in de appartementen is volgens mij hetzelfde, maar kan upc van afstand wel de modem in om aan/uit te zetten en de bandbreete limiet aanpassen in het modem.
mijn vraag dus: werkt het, om van de buren het antenne signaal te verlengen dmv een splitter naar mijn appartement, eventueel met versterker ertussen. en dan hierop mijn modem aan te sluiten??
in dit geval tap ik niks af, en scheelt het mij een hoop getouw trek met mijn makelaar en upc.
ik ben zelf elektra monteur geweest, kabels trekken e.d is het probleem niet, vraag me alleen af of deze oplossing werkt.
alvast bedankt.
ik heb een pakket van upc besteld,
het installeren is geen probleem.
internet modem en digitale ontvanger in de (antenne) want contactdoos, en klaas.. zou je zeggen..
nee dus.
er staat bij ons in het appartementen complex geen signaal op mijn wandcontactdoos.
ik heb de kabel gevolgt, deze gaat via ons systeem plafond ergens de muur in, waarschijnlijk naar de meterkast.
afspraak gemaakt met monteur, dit is al paar keer mis gelopen, nu vertelde upc mij dat het belangrijk is dat ze bij de meterkast kunnen.
dit is een centrale meterkast, en vanwege verzekering issues e.d wil de makelaar de sleutel niet afgeven, maar wel open doen voor de upc monteur.. prima, maar upc geeft aan dat de monteur tussen 12 en 6 aanwezig is, en de makelaar kan daar niet op wachten (ook wel logisch)
nu komt de makelaar deze week even langs, en kijk ik zelf even of hier een stekker los ligt.
mocht dit niet het geval zijn, wordt dit een probleem om goed te krijgen, aangezien upc niet op een exacte tijd een monteur kan sturen.
nu heb ik het idee om van onze buren (bij wie de aansluiting wel doet) een splitter ertussen te zetten, met 2 antenne kabels, 1 radio kabel en 1 TV kabel naar mijn appartement.
om hier mijn eigen modum en digitale televisie op te zetten (zo betaal ik dus netjes mijn internet zelf en tv zelf alleen komt het antenne signaal uit een andere woning)
want volgens mij is dit antenne signaal in alle appartementen hetzelfde.
mijn idee namelijk: er komt 1 hoofd kabel binnen, en deze gaat via een splitter naar andere appartementen. dus het signaal wat binnen komt in de appartementen is volgens mij hetzelfde, maar kan upc van afstand wel de modem in om aan/uit te zetten en de bandbreete limiet aanpassen in het modem.
mijn vraag dus: werkt het, om van de buren het antenne signaal te verlengen dmv een splitter naar mijn appartement, eventueel met versterker ertussen. en dan hierop mijn modem aan te sluiten??
in dit geval tap ik niks af, en scheelt het mij een hoop getouw trek met mijn makelaar en upc.
ik ben zelf elektra monteur geweest, kabels trekken e.d is het probleem niet, vraag me alleen af of deze oplossing werkt.
alvast bedankt.