• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

doorschakelen wand contactdoos?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tummy
  • Startdatum Startdatum
T

Tummy

Goedendag,

ik heb een pakket van upc besteld,
het installeren is geen probleem.

internet modem en digitale ontvanger in de (antenne) want contactdoos, en klaas.. zou je zeggen..

nee dus.

er staat bij ons in het appartementen complex geen signaal op mijn wandcontactdoos.
ik heb de kabel gevolgt, deze gaat via ons systeem plafond ergens de muur in, waarschijnlijk naar de meterkast.

afspraak gemaakt met monteur, dit is al paar keer mis gelopen, nu vertelde upc mij dat het belangrijk is dat ze bij de meterkast kunnen.

dit is een centrale meterkast, en vanwege verzekering issues e.d wil de makelaar de sleutel niet afgeven, maar wel open doen voor de upc monteur.. prima, maar upc geeft aan dat de monteur tussen 12 en 6 aanwezig is, en de makelaar kan daar niet op wachten (ook wel logisch)

nu komt de makelaar deze week even langs, en kijk ik zelf even of hier een stekker los ligt.

mocht dit niet het geval zijn, wordt dit een probleem om goed te krijgen, aangezien upc niet op een exacte tijd een monteur kan sturen.

nu heb ik het idee om van onze buren (bij wie de aansluiting wel doet) een splitter ertussen te zetten, met 2 antenne kabels, 1 radio kabel en 1 TV kabel naar mijn appartement.

om hier mijn eigen modum en digitale televisie op te zetten (zo betaal ik dus netjes mijn internet zelf en tv zelf alleen komt het antenne signaal uit een andere woning)

want volgens mij is dit antenne signaal in alle appartementen hetzelfde.
mijn idee namelijk: er komt 1 hoofd kabel binnen, en deze gaat via een splitter naar andere appartementen. dus het signaal wat binnen komt in de appartementen is volgens mij hetzelfde, maar kan upc van afstand wel de modem in om aan/uit te zetten en de bandbreete limiet aanpassen in het modem.

mijn vraag dus: werkt het, om van de buren het antenne signaal te verlengen dmv een splitter naar mijn appartement, eventueel met versterker ertussen. en dan hierop mijn modem aan te sluiten??

in dit geval tap ik niks af, en scheelt het mij een hoop getouw trek met mijn makelaar en upc.

ik ben zelf elektra monteur geweest, kabels trekken e.d is het probleem niet, vraag me alleen af of deze oplossing werkt.
alvast bedankt.
 
Zover mij bekend is het niet toegestaan, maar technisch gezien zou het gewoon moeten werken.
Door het plaatsen van splitters verzwak je het signaal bij de buren met 3,5 dB en die zou dus problemen kunnen krijgen.
Als je dit wilt doen dan kun je het beste de antenne wcd bij de buren los halen en een versterker met niet al te grote versterking plaatsen en vandaar uit de wcd bij de buren en jou aansluiten.
Je voorkomt daarmmee te lage signaalsterkte en je hebt maar een kabel nodig.

De beste oplossing is echter zorgen dat UPC zorgt dat er signaal op jouw aansluiting komt.
Als UPC in de meterkast ooit een kabel heeft losgemaakt moeten ze hem ook weer kunnen aansluiten.
 
Betaal jij gewoon maandelijks 17 euro voor analoge tv aan UPC?

Zo ja, dan behoor jij ook een eigen aansluiting te hebben en niet een "afgetapt" signaal van een hoofdkabel.

Zo nee, dan moet je inderdaad eens uitzoeken hoe het exact zit, en sla ook je huurcontract er op na. Huur jij een woning met een CATV-aansluiting volgens je contract? Dan mag de verhuurder mooi voor jou zorgen dat UPC de boel in orde kan maken, dit hoeft jou verder geen zorgen te brengen.

Als je namelijk echt met zijn allen (hoeveel appartementen gaat het eigenlijk over?) vanaf 1 signaal moet leven, kan er officieel maar 1 persoon internet afnemen en 2 personen DTV.
 
ik heb altijd digitenne gehad, en de vorige bewoner ook, die daarvoor had wel upc,
deze is afgesloten wegen eens betalings achterstand, ik moest me huur contract opsturen en kreeg het pakket binnen,

internet gaat nu via adsl

ik ga morgen met de makelaar in de meter kast kijken, en hoop idd ook gewoon een kabel los te zien liggen.
mocht hij moeilijk doen en niet mogelijk zijn wil ik optie 2 toepassen,

kabel loshalen bij de buren.. ga ik even nakijken of hun een complete contact doos hebben, of 1 losse kabel die binnen komt, dan zorg ik dat ook hun signaal NA de versterker komt, samen met de mijne, en dan versterken met +3,5 db (?) dan zou het moeten werken(?)

nogmaals, ik hoop gewoon dat de stekker in de meter kast los zit, maar alleen de makelaar heeft een sleutel en die vertelde mij dit nooit gedaan te hebben..

er zijn wel upc apparaten aanwezig in het complex, aangezien ik wel draadloze upc netwerken vind

hmm..
 
vandaag gekeken,

1 antenne kabel komt in de kelder het pand binnen, en wordt gesplitst.
deze kabels gaan naar versterkers in heel het pand,

waarschijnlijk mijn versterker stuk (?) dit is even uitzoeken,
onder mij zit een winkel pand, hun hebben wel een sleutel.

de monteur kan er zo dus buiten de makelaar wel even bij,
ik wacht het af
 
Dit is bij grotere complexen vaker het geval en zoals ik nu denk is het zo
dat de makelaar bij UPC een collectief contract heeft wat qua prijs dan weer is opgenomen in het huurcontract en meestal met korting zo is dat vaak bij collectief. Je ziet dit heel veel bij bejaardenhuizen daar is het vrijwel altijd collectief geregeld met de kabelaar of een complex moet een centraal schotelsysteem hebben maar meestal dus collectief bij de kabelaar.
Je kan het doen zoals Jonny het al gezegt heeft maar ik adviseer een regelbare retourgeschikte verterker
voor de WCD van je buren en jou WCD zo hoeft er maar ook 1 kabel naar jou huis toe want alle singalen radio/TV internet en DTV gaan allen over 1 en dezelfde kabel. Enige wat je bij jou thuis nog hoef te doen is gewoon afmonteren zoals in de beschrijving staat.

Succes.
 
Terug
Bovenaan