• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Door UPC opzeggen van KPN abonnement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter janh
  • Startdatum Startdatum
J

janh

Beste Mensen,

Begin februari UPC telefonie besteld. Begin maart de benodigde papieren en informatie gekregen. Daarbij ook een antwoordkaart, ik wilde graag mijn nummer van KPN behouden. Ben er een beetje aan gehecht. ;D
Deze kaart moest ik binnnen 2 dagen terugsturen. Dat dezelfde dag gedaan. 13 april jl is de installatiedag, alles werkt. Echter krijg ik de volgende dag opnieuw een antwoordkaart en deze moet ik weer binnen 2 dagen terugsturen. Ik heb hem nu maar gefaxed. Vraag aan jullie, hebben jullie deze ervaring ook. Kost me waarschijnlijk extra abonnementsgeld bij KPN.

Hoe kom ik er achter dat het bij KPN geregeld is. Van hun heb ik nog steeds niets gehoord.

groetjes

Jan
 
Als je UPC opdracht gegeven hebt om je nummer over te nemen van KPN, heb je van KPN hiervan een bevestiging gehad of dat klopt.
Dit hoef je dan in principe niet te bevestigen.

Als de monteur langskomt om alles te installeren, dan meldt hij zich daarna af bij zijn Kantoor, en deze geven KPN de opdracht om je nummer te porteren. That's all.
Als jouw oude nummer nú werkt met UPC, dan is je nummer dus al geporteerd. Vreemd dat je nog een brief kreeg, maar ik had mijn digitale telefonie geregeld via een D2D medewerker bij mij aan de deur en de benodigde machtigingen al ingevuld.
Ik kreeg tóch nog een brief van UPC die ik binnen 2 dagen op moest sturen .....
Zou me er niet teveel van aantrekken.

Om zeker te weten kun je het nummer bellen wat in de bevestigingsbrief van KPN stond, of gewoon hun 0800 nummer.
Ook zou ik UPC nog even bellen als je nog twijfelt.

Ik heb ter elfder ure de installatie afgezegd, en het nummer van de KPN-brief gebeld om zeker te stellen dat mijn nummer NIET naar UPC geporteerd zou worden. Werkte perfect.
 
Beste Lytse Pier

Dus dan is het opzeggen van mijn kpn abonnement niet geregeld. Op een of andere manier hebben zij mijn antwoordkaart dan niet ontvangen anders had KPN me wel hierover bericht.

Jan
 
Morgen KPN even bellen, dan weet je het zeker.

Heb je bij UPC digital een nieuw telefoon nummer gekregen of ben je via UPC nu bereikbaar onder je 'oude' nummer ?
In het laatste geval is je nummer overgedragen aan KPN. In het eerste geval zou ik me idd zorgen gaan maken.

Ik had UPC gemachtigd om mijn KPN abbo te beeindigen en het nummer over te nemen. (de antwoord kaart die jij bedoelt).
Van KPN heb ik een bevestigingsbrief gehad dat UPC mijn nummer zou overnemen, per de datum dat UPC Digitale telefonie aangesloten zou worden.

Dit was bij jou 13 april, dus moet je onderhand idd. een bevestiging van KPN gehad hebben. Zo niet, dan is er ws. iets fout gegaan bij UPC bij het doorgeven aan KPN.
Binnen twee maanden na overname door UPC moet je een eindafrekening ontvangen van KPN met de verrekening (abbo betaal je twee maanden vooruit).
Het nummer van KPN: 0900.0244 (klanten service)
Nogmaals, zou gewoon even bellen met KPN en vragen naar je status, dan weet je het zeker.
 
Beste Lytse Pier,

Bedankt voor je info, er is inderdaad iets verkeerd gegaan. Ik heb van UPC een tijdelijk nummer gekregen, dus bellen met UPC gaat prima. Echter omzetting naar mijn vertrouwde nummer is om de een of andere reden niet gebeurt. Door de laatst gekregen nummerbehoud kaart hoop ik dat het nu wel wordt geregeld.

Bedankt
gr

Jan
 
Succes.
Misschien kun je de periode van dubbel abbo bij UPC claimen - mits de fout bij hen ligt.

(pas over beginnen als alles met KPN rond is :angel: )
 
Geachte mensen,

Ik heb gisteren bericht gekregen van UPC en KPN, maandag as 25 april wordt mijn nummer overgedragen aan UPC. Ondanks mijn ongerustheid lijkt alles nu toch prima in orde te komen.

Bedankt voor jullie opmerkingen en hulp


Jan
 
Door UPC opzeggen van KPN abonnement let op

Heren en dames,

Het tijdstip is belangrijk, KPN hanteerd opzegtermijn per 1e v/d maand. Als men halverwege opzegd dan krijgt men een eind-afrekening waar een bedrag wordt gerekend omdat UPC zich niet aan de opzeg termijn heeft gehouden..... hahahahahaha jullie snappen het al, UPC zegt wel waar, netjes de opzeg termijn aangehouden, echter niet die bewuste 1e v/d maand. Kortom.....

€ 17,85 moet ik betalen. Er over bellen.... Opname in het ziekenhuis is duurder, je verhaal halen bij wie? een 900 nr of een 800 nr a € 0,10 p/min!

Ongelooflijk veel stress, en vroeger ging men er wel achter heen... € 17,50 is Fl. 38,50 ongeveer :( :(
Maar ja, de Euro, en dat is een andere discussie
 
Haha ja UPC houdt zich niet aan de opzegtermijn ;D uhm dat is gewoon het probleem van de klant, die heeft een contract met KPN niet UPC.

UPC ´regelt´ haha dat klinkt zo lekker klantgericht de overstap door aan te geven bij KPN dat je diensten bij hun gaat afnemen en al dan niet je KPN nummer wil houden. UPC hoeft echter geen rekening te houden met de voorwaarden van joun contract met KPN. Die doen gewoon wat jij gevraagt hebt.
 
Terug
Bovenaan