Door gepruts van chello geen internet meer.

enniesee

Forum Gebruiker
Berichten
37
Omdat bij een buurman van mij het signaal zo slecht was dat de kabel in de grond vervangen moet worden,
heb ik nu geen internet meer.
Ditkomt omdat mijn buurman eigenlijk nog een paar weken moest wachten voordat upc de kabel vervangt hebben ze als noodoplossing het signaal van anderen verlaagt en van mijn buurman verhoogt.
Dit hebben ze vandaag gedaan met als gevolg toen ik om 22.45 thuis kwam ik geen internet meer heb.
Als ik nu in de modem kijk zie ik dat het blijft hangen bij het verkrijgen van een ip adres.
Mijn Signal to noise ratio is 26 dB.
Mijn downstream power level is -19 dB.
Mijn upstream power level is 55 dBmV.
De eerste 2 waardes zijn volgens mijn niet goed.
Ben ik lekker mee net voor het weekend nu komt er dus geen monteur meer om het signaal weer op te schroefen ik denk dat ik maandag maar mijn modem ( 5100E) voor chello en telefoon maar op het UPC kantoor over de balie heen gooi want ik vind dit gepruts onacceptabel. >:( :9
dit lijkt me wel een reden om op te zeggen omdat ze bewust mijn signaal verzwakken.

met vriendelijke groet aan alle forummers
 
S

sjello

enniesee zei:
Omdat bij een buurman van mij het signaal zo slecht was dat de kabel in de grond vervangen moet worden,
heb ik nu geen internet meer.
Ditkomt omdat mijn buurman eigenlijk nog een paar weken moest wachten voordat upc de kabel vervangt hebben ze als noodoplossing het signaal van anderen verlaagt en van mijn buurman verhoogt.
Dit hebben ze vandaag gedaan met als gevolg toen ik om 22.45 thuis kwam ik geen internet meer heb.
Als ik nu in de modem kijk zie ik dat het blijft hangen bij het verkrijgen van een ip adres.
Mijn Signal to noise ratio is 26 dB.
Mijn downstream power level is -19 dB.
Mijn upstream power level is 55 dBmV.
De eerste 2 waardes zijn volgens mijn niet goed.
Ben ik lekker mee net voor het weekend nu komt er dus geen monteur meer om het signaal weer op te schroefen ik denk dat ik maandag maar mijn modem ( 5100E) voor chello en telefoon maar op het UPC kantoor over de balie heen gooi want ik vind dit gepruts onacceptabel. >:( :9
dit lijkt me wel een reden om op te zeggen omdat ze bewust mijn signaal verzwakken.

met vriendelijke groet aan alle forummers
Je SNR en upstream powerlevel zijn in orde. Echter het downstream power level is aan de lage kant.
 
E

ERiQ

enniesee zei:
Omdat bij een buurman van mij het signaal zo slecht was dat de kabel in de grond vervangen moet worden,
heb ik nu geen internet meer.
Ditkomt omdat mijn buurman eigenlijk nog een paar weken moest wachten voordat upc de kabel vervangt hebben ze als noodoplossing het signaal van anderen verlaagt en van mijn buurman verhoogt.
Dit hebben ze vandaag gedaan met als gevolg toen ik om 22.45 thuis kwam ik geen internet meer heb.
Als ik nu in de modem kijk zie ik dat het blijft hangen bij het verkrijgen van een ip adres.
Mijn Signal to noise ratio is 26 dB.
Mijn downstream power level is -19 dB.
Mijn upstream power level is 55 dBmV.
De eerste 2 waardes zijn volgens mijn niet goed.
Ben ik lekker mee net voor het weekend nu komt er dus geen monteur meer om het signaal weer op te schroefen ik denk dat ik maandag maar mijn modem ( 5100E) voor chello en telefoon maar op het UPC kantoor over de balie heen gooi want ik vind dit gepruts onacceptabel. >:( :9
dit lijkt me wel een reden om op te zeggen omdat ze bewust mijn signaal verzwakken.

met vriendelijke groet aan alle forummers

Als jij je cm direct aan het overnamepunt hebt hangen zonder tussenkomst van 'grote' splitters (= splitter met > 2 uitgangen) e.d. heb je absoluut een punt. Als jij je cm echter aan een 10m lange coaxkabel hebt hangen en/of gebruik maakt van meerdere/'grote' splitters heb je in het verleden gewoon 'geluk' gehad. Bij het overnamepunt moet genoeg signaal zijn, maar als jij dat binnen je huis zelf verkeerd verspreid kun je dat niet op UPC danwel je buurman afschuiven.

Ik heb zelf een tijdje terug ook wat problemen gehad met mijn powerlevel, maar dat was mijn eigen schuld. Ik had mijn cm op een splitter aangesloten met 5 uitgangen, en daarachter nog een kabel van 2m. Logischerwijs is het signaal dat op het cm staat dan lager. Het heeft jarenlang goed gewerkt, maar het signaal was op een gegeven moment net een paar puntjes te laag. Bekabeling omgegooid en het werkte weer als een trein. Mijn Powerleven sprong van -16 dBmV naar -9dBmV. Nu zit ik zelfs tussen de -2 tot -5dBmV.
 

Flow

Quality Member
Berichten
3.260
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn Signal to noise ratio is 26 dB
Je SNR en upstream powerlevel zijn in orde

Ik vind alles prima,maar met deze snr kom ik ook het internet niet op.
dit kan idd aan de coax kabel naar modem toe liggen,of de splitter zit niet goed.
Of het binnenkomend signaal is idd te zwak.

Helaas kan dit met iedere dienst en/of ieder apparaat gebeuren,maar tis idd vervelend dat dit nu net in het weekend gebeurd.
 
R

rene45

waarom chello de schuld geven, chello kan niks met die kabels, dat doet iemand anders, in opdracht van chello.
 
Topicstarter
Topicstarter
enniesee

enniesee

Forum Gebruiker
Berichten
37
Ik heb ondertussen contact gehad met chello dinsdag komt er een monteur het signaal weer opschroeven.
Ze gaven toe dat er inderdaad met het signaal gerommelt was.
Mijn coax kabel tussen modem en overnamepunt is trouwens maar 45 cm.
Ik had ook altijd mooie waardes SNR 31-32 en Power level downstream -11.
We wachten maar weer af wat dinsdag brengt.
 
Bovenaan