A
Audiofreak
Beste mede-forummers en UPC-techneuten,
Met dank aan de vriendelijke en hulpvaardige mensen bij UPC Special Care voor de doorverwijzing naar dit forum!
Als rechtgeaard audiofreak wil op het gebied van geluid het liefst het allerbeste, niet alleen met muziek maar ook met films. Om dit te kunnen bereiken (binnen de grenzen van van mijn budget want in high-end is the sky the limit) zijn mijn ogen en oren gevallen op de Pioneer SC-LX72 network surroundreceiver.
Omdat deze krachtpatser zonder enige inspanning overweg kan met vrijwel alle Dolby, DTS HD en THX formaten heb ik ook mijn UPC-mediabox rechtstreeks met een HDMI Highspeed-kabel hierop aangesloten.
Al enige tijd loop ik met mijn UPC-mediabox (Philips HD-DVR) tegen hetvolgende problemen aan:
Ik kan bij de HD-kanalen (uitgezonderd de SBS-kanalen??) wel voor de audio-optie Dolby Digital kiezen, maar iedere keer als ik naar een ander kanaal zap dan moet ik deze optie weer handmatig selecteren.
Daarbij komt dat de mediabox het Dolby Digital signaal als PCM-signaal naar mijn receiver doorzet.
Mijn vragen zijn:
- klopt het dat je dit iedere keer handmatig moet instellen en kan dit niet anders?
- klopt het dat Dolby Digital als PCM-signaal wordt doorgestuurd?
- klopt het dat Dolby Digital in 2.0 en niet in 5.1 wordt doorgestuurd?
Wie heeft er tips of suggesties?
Met dank aan de vriendelijke en hulpvaardige mensen bij UPC Special Care voor de doorverwijzing naar dit forum!
Als rechtgeaard audiofreak wil op het gebied van geluid het liefst het allerbeste, niet alleen met muziek maar ook met films. Om dit te kunnen bereiken (binnen de grenzen van van mijn budget want in high-end is the sky the limit) zijn mijn ogen en oren gevallen op de Pioneer SC-LX72 network surroundreceiver.
Omdat deze krachtpatser zonder enige inspanning overweg kan met vrijwel alle Dolby, DTS HD en THX formaten heb ik ook mijn UPC-mediabox rechtstreeks met een HDMI Highspeed-kabel hierop aangesloten.
Al enige tijd loop ik met mijn UPC-mediabox (Philips HD-DVR) tegen hetvolgende problemen aan:
Ik kan bij de HD-kanalen (uitgezonderd de SBS-kanalen??) wel voor de audio-optie Dolby Digital kiezen, maar iedere keer als ik naar een ander kanaal zap dan moet ik deze optie weer handmatig selecteren.
Daarbij komt dat de mediabox het Dolby Digital signaal als PCM-signaal naar mijn receiver doorzet.
Mijn vragen zijn:
- klopt het dat je dit iedere keer handmatig moet instellen en kan dit niet anders?
- klopt het dat Dolby Digital als PCM-signaal wordt doorgestuurd?
- klopt het dat Dolby Digital in 2.0 en niet in 5.1 wordt doorgestuurd?
Wie heeft er tips of suggesties?

