• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dolby Digital over HDMI

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin-B
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin-B

Hallo,
Ik ben van plan thuis een Home Cinema Set aan te schaffen. Echter zou ik deze graag op de TV willen aansluiten zodat ook de PS3, DVD-speler etc. er gebruik van kan maken.
Nu is mijn vraag of de Cisco HD-DVR ook het Dolby Digital geluid meestuurt via HDMI. Dus kan ik van hetzelfde kwaliteit genieten als ik de Cinema Set op de TV aansluit ipv de Media Box?

Alvast bedankt.
 
Of de UPC mediabox DD5.1 doorstuurt over HDMI weet ik niet. Echter let op dat de meeste televisies geluid wat via HDMI binnenkomt enkel in stereo doorsturen over hun al dan niet digitale audio uitgang. Als dat ook bij jou televisie het geval is zul je met jou manier van aansluiten dus nooit van 5.1 geluid kunnen genieten.

Het lijkt mij dus sowieso beter om home cinema set te kopen of samen te stellen met een AV reveiver die meerdere ingangen heeft. Dan sluit je alles aan op de AV receiver en dan de uitgang van de AV receiver op de televisie.
 
Heel waarschijnlijk gaan we een 2.1 set kopen. Is het hiervoor wel genoeg dat ik de set op de TV aansluit of geldt daarvoor ook weer hetzelfde verhaal?
 
Ja de Cisco stuurd DD via hdmi de Philips hddvr doet dit niet, dus met je Cisco hddvr zit je iedergeval goed om via hdmi dd naar je reciever testuren.

als je allee een 2.1 setje gaat gebruiken is tulp aansluiting al voldoende, ander kan je het ook gewoon via hdmi of toslink doen.
 
Devil-Strike.net zei:
Ja de Cisco stuurd DD via hdmi de Philips hddvr doet dit niet, dus met je Cisco hddvr zit je iedergeval goed om via hdmi dd naar je reciever testuren.

als je allee een 2.1 setje gaat gebruiken is tulp aansluiting al voldoende, ander kan je het ook gewoon via hdmi of toslink doen.
Oke, goed om te horen! Denk dat ik het sowieso via HDMI zal sturen, is gewoon praktischer voor mij en de tv heeft genoeg aansluitingen.
 
Devil-Strike.net zei:
Ja de Cisco stuurd DD via hdmi de Philips hddvr doet dit niet, dus met je Cisco hddvr zit je iedergeval goed om via hdmi dd naar je reciever testuren.

als je allee een 2.1 setje gaat gebruiken is tulp aansluiting al voldoende, ander kan je het ook gewoon via hdmi of toslink doen.

Stuurt de Philips wel 5.1 door via een optisch kabeltje?

En wordt de Philips nog steeds geleverd als je een abo neemt? Ik had tot aug. 2010 de Philips HD DVR en heb toen opgezegd. Over een maand ben ik weer terug en vraag me dus af welke je nu krijgt. :)
 
Alfons Verbiest zei:
En wordt de Philips nog steeds geleverd als je een abo neemt? Ik had tot aug. 2010 de Philips HD DVR en heb toen opgezegd. Over een maand ben ik weer terug en vraag me dus af welke je nu krijgt. :)

Ik heb een paar dagen geleden nog een Philips HDDVR gekregen als vervanger voor een defecte Cisco HDDVR (van nog geen jaar oud).
Ze zijn er dus nog wel...
 
Jeb heb er ook 1 splinternieuw gekregen en ben er zeer blij mee , deze vertoond (mijn ervaring)
niet de problemen die de Cisco wel bij mij liet zien.
 
Alfons Verbiest zei:
Stuurt de Philips wel 5.1 door via een optisch kabeltje?

En wordt de Philips nog steeds geleverd als je een abo neemt? Ik had tot aug. 2010 de Philips HD DVR en heb toen opgezegd. Over een maand ben ik weer terug en vraag me dus af welke je nu krijgt. :)

Via optisch heb je wel idd Dolbydigital zowel 2.0 alsmede 5.1.

Had hiervoor altijd een Cisco en toch weer een Philips gekregen, best blij mee(3tuners), maar sinds laatste firmware 4.xx is het niet meer zo stabiel als het was, recordings happeren vaak, Box die niet aangaat via ab(alleen als i langere tijd uit staat) en de welbekende spontane reboots.

Al met al wil ik iig terug naar Cisco die niet tot amper vastloopt en ook nog eens dd via hdmi stuurt.
 
Bedankt allemaal,

We gaan het zien. Ik probeer in de UPC winkel dan wel een Cisco te krijgen.
 
Terug
Bovenaan