• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dolby digital als standaard instellen mogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Willems
  • Startdatum Startdatum
W

Willems

Vrijdag heb ik de nieuwe update H2 ontvangen en ben zeer tevreden na een weekend.
Nu is het ook mogelijk om programma's te kijken met dolby digital geluid.

Het enige probleem wat ik heb is dat ik iedere keer als ik een zender wissel ik het geluid opnieuw moet instellen op dolby digital. Door middel van de Ok knop en daarna AV settings > Audio > Dolby Digital.

Dit moet ik bij alle kanalen doen na het wisselen van het ene kanaal naar de andere. Kan het ook standaard ingesteld worden op dolby digital?

Bedankt voor alle tips!
 
Hier staat veel informatie over waar alles in de menu's te vinden is (qua decodergedeelte).

[Menu] -> [Opties] -> [Instellingen] -> [Televisie] -> [Geluidsinstellingen] -> [Dolby (AC-3) output] -> [Aan/Uit]

Dit werkt echter niet bij Sat1 en HBO en bij Software H1 werkte dit ook al op deze manier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je antwoord, de instelling die je noemt staat al aan. Maar om een kanaal dan in Dolby Digital te krijgen moet ik iedere keer via de OK knop weer voor dolby digital kiezen als ik van zender wissel. Of wanneer ik de box weer aanzet.
 
Willems zei:
Bedankt voor je antwoord, de instelling die je noemt staat al aan. Maar om een kanaal dan in Dolby Digital te krijgen moet ik iedere keer via de OK knop weer voor dolby digital kiezen als ik van zender wissel. Of wanneer ik de box weer aanzet.
Bij mij werkt het met die instelling prima...
 
Willems zei:
Bedankt voor je antwoord, de instelling die je noemt staat al aan. Maar om een kanaal dan in Dolby Digital te krijgen moet ik iedere keer via de OK knop weer voor dolby digital kiezen als ik van zender wissel. Of wanneer ik de box weer aanzet.

JE moet dacht ik ook de audiostream in settings menu op origineel en of anders nederlands zetten.
 
Thanks ik had de soundtrack keuze op Engels staan, deze heb ik nu op origineel gezet, ik plaats een bericht als het hiermee opgelost is.

Met origineel is het ook niet opgelost, heb nu dus Nederlands gekozen, ga nog even een avondje testen. :-)
 
Vreemd, enige wat wij hoefden in te stellen was dat Dolby Output op aan.
Hoe heb jij de HB op een receiver aangesloten (audio)?
 
hier ook ac out aan, spdif aan en 1x op een kanaal het dd spoort gekozen. Hij doet nu overal automatisch dd waar het wordt aangeboden in de stream
 
Ik heb dit probleem gehad, heb er zelfs over gebeld en men zei dat ze eigenlijk het antwoord nog niet weten.
Wel zijn ze er naar op zoek wat ze er aan kunnen doen, maar voor de H2 update werkte het wel prima.

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden die bij mij werkt, ik hoop ook bij anderen als ze dit willen proberen.

Ga bijv naar Ned 1. Zet dan het geluid op Dolby Digital.
Dan pas ga je naar Menu - Opties - Instellingen - Televisie - Geluidsinstellingen.

Zet Scart output uit.
Zet HDMI output aan.
Zet S/Pdif output aan.
Zet Dolby (AC-3 output aan.

Nadat ik dit gedaan heb zijn alle zenders die DD geluid hebben dit ook als standaard keuze en zelfs bij opnames word dit geluid standaard gekozen.
 
Terug
Bovenaan