• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

doe het zelf pakket... makkelijk te doen???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wdb
  • Startdatum Startdatum
W

wdb

ik zit er over te denken om telefoon via upc te nemen, ik heb al internet van upc dus een modem in de meterkast.
Nu is mijn vraag is het makkelijk aan te sluiten of kan ik gewoon bellen via de bestaande lijn, ik ben niet zo handig namelijk.
 
Komt je telefoon ook in de meterkast binnen? Zal haast wel denk ik. Dan is het gewoon stekkertje uit de KPN aansluiting halen en in je modem pluggen. Moet te doen zijn dus. :)
 
Ik weet niet welk modem je nu hebt, maar waarschijnlijk krijg je een ander modem.
Alle stekkers, kabels, etc. zitten in de doos van het nieuwe modem.
Met een redelijk duidelijke handleiding hoe het aan te sluiten.
 
Heb het toevallig een week terug bij mijn ma aangesloten en het was binnen 15 min. online met een arris modem internet en telefoon. En tot op heden werkt alles nog steeds 100% perfect.

Het enigste wat lastig was was de UTP kabel naar boven te krijgen dat duurde ook nog eens 15 min.

Als je alles doet volgens de gebruiksaanwijzing is er niets aan de hand. En elke leek kan het eigenlijk doen die kan lezen.
 
Als je al een modem hebt wat geschikt is voor voip dan moet je gewoon het stekkertje uit de kpn aansluiting halen en in de telefoonaansluiting van het modem doen. Als je huidige modem niet gechikt is krijg je een nieuw modem en dan moet je ook ff de stekkers van internet in de nieuwe modem duwen (UTP en Coax kabels). Verder moet je in dat geval de modem opnieuw door de provisoing doen m.b.v. je gebruikersnaam en wachtwoord. Meestal verschijnt dat invulscherm vanzelf na het aansluiten van een nieuw modem, anders ga je naar https://prov.upc.nl

Is dus vrij eenvoudig te doen

s6
 
ik belde net met upc en ik krijg inderdaad een andere modem, nu kan ik die modem wel omwisselen maar die man had het over dat ik de kabel van de kpn moet omzetten/doorlussen ik begrijp dat dus niet, is het echt allemaal zo makkelijk????
 
wdb zei:
ik belde net met upc en ik krijg inderdaad een andere modem, nu kan ik die modem wel omwisselen maar die man had het over dat ik de kabel van de kpn moet omzetten/doorlussen ik begrijp dat dus niet, is het echt allemaal zo makkelijk????

IPV. dat je je telefoon in de stekker van KPN steekt steek je hem nu iin het modem van chello aan de achterkant.
Ja het is echt zo gemakkelijk
 
wat jij bedoeld is dat ik dan een kabel voor de telefoon naar de meterkast moet doen? lijkt me raar, ik heb ook boven een aansluiting. Volgens UPC kan het via de meterkast waar de telefoon binnen komt.
 
Het ligt er een beetje aan hoe je telefoon nu aangesloten is in je meterkast. Ergens in je meterkast komt de ptt-kabel binnen. Daar waar die binnenkomt zit een kastje. Van daaruit loopt een kabel naar je aansluiting in de rest van je huis (Ik neem even aan dat dit de situatie is die je nu thuis hebt). Zit de kabel die je huis in gaat naar de aansluitingen, met een stekkertje (een soort klein ethernet stekkertje) of komt er gewoon een kabeltje uit het kastje zonder stekkertje?
In het eerste geval dan trek de het stekkertje uit het ptt kastje en stop je die in de telefoon aansluiting van je nieuwe modem.
In het tweede geval zal ik er iemand bij halen die er verstand van heeft (want als ik het zo begrijp dan ben je hier niet zo handig in(niet lelijk bedoelt)).
Veel succes.
 
ik denk dat hier het 2de geval is ik zie een lang wit kastje waar ptt op staat doe ik dat open dan zie ik draden lopen.
 
Terug
Bovenaan