E
ERiQ
Beste mensen,
M'n zus woont sinds kort in de binnenstad van Leeuwarden. Erg mooi stekkie! Ze had een tijdje geleden al een nieuwe computer aangeschaft via haar werk, en nu ze alles een beetje op orde heeft was ze wel toe aan een internet verbinding. Niet te duur maar ze moest af en toe wel cdtje kunnen downloaden zonder bullshit. Afijn, chello light leek me wel een geschikte oplossing.
Wij samen naar de UPC shop om het pakketje te halen. Dit ging allemaal erg netjes. Eenmaal bij haar thuis aangekomen alles geinstalleerd. Omdat het een monumentaal pand is, is gaten boren e.d. geen mogelijkheid. Het is wél mogelijk om een lange coaxkabel van beneden (meterkast) via de hoeken van de muren en het plafond naar boven te brengen, maar als het anders kan is dat natuurlijk beter. Er zat een mooie kabeltje bij voor op de tv-antenne aansluiting dus proberen we dat eerst even.
Alles aangesloten zoals 't moet. Modem is te pingen dus ook die verbinding is goed. Opzich zou het modem dan na een tijdje online moeten komen. Een uur later knipperden er nog steeds 2 ledjes. Soms ging dit terug naar één led, om vervolgens weer met 2 led's te gaan knipperen.
Mijn eerste gedachte was: "Haar account is waarschijnlijk nog niet geactiveerd". Dat is vast snel opgelost met een telefoontje:
Helpdesk: "Goedenavond, UPC Nederland, waarmee kan ik u van dienst zijn?"
Ik: "Goedenavond, ik heb net een internetabbo bij jullie afgesloten en alles aangesloten maar het modem komt niet online. Ik kan me dus niet aanmelden om daarna gebruik te maken van internet"
H: "Ik zoek het even voor u uit, één moment"
Ik: "Ok, bedankt."
5 mins later..
H: "Hallo? Bent u er nog?"
Ik: "Jazeker!"
H: "Ik probeer uw modem uit te lezen maar dit lukt niet."
Ik: "Nee, want het modem komt niet online."
H: "Hmm, mag ik uw loginnaam?"
Ik: "Bedoeld u het SID? Een logginnaam heb ik nog niet omdat ik me niet kan aanmelden. Ik heb immers nog geen verbinding."
H: "Ja meneer, dat moet u natuurlijk eerst doen".
Ik: "Hoe dan?"
H: "Door te surfen naar https://...."
Ik: "Zonder verbinding?"
H: Oh, u heeft geen verbinding, zeg dat dan. Euhmm.."
Afijn, de toon was wel gezet. Vervolgens liep hij samen met mij de opzet van de verbinding na. Dit bleek correct dus volgens hem hadden we een lage signaalsterkte. Hij zei dat ik hem direct moest aansluiten. Ok, splittertje er tussenuit en de kabel direct op de WCD aangesloten. Nog steeds niks.
H: "Hij werkt nog steeds niet zegt u? Hmm, u hebt een te lage signaalsterkte."
Ik: "Gek, ik heb nu de directe lijn te pakken dus het signaal moet goed zijn. Zelfs de tv ligt eruit, er wordt helemaal niks afgetapt en er zitten geen splitters meer tussen."
H: "Nogmaals, u heeft een te lage signaalsterkte"
Ik: "En waar kan dat aan liggen? Aangezien het dus een directe verbinding is.."
H: "Nogmaals meneer, u hebt een te lage signaalsterkte"
ARFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arrogant BROEKJE! Ik heb de hoorn er maar opgeflikkerd want dit koste me alleen maar geld. Ik heb opnieuw gebeld in de hoop nu wel iemand aan de lijn te krijgen met iets meer verstandelijk vermogen. Helaas, de volgende was ook niet helemaal bij de les. Ik heb tóch na 4x vragen toch eindelijk duidelijk te horen gekregen dat het account wél actief was en de verbinding gewoon zou moeten werken. Bij een kennis was een keer hetzelfde aan de hand. Zijn verbinding deed het de volgende dag op onverklaarbare wijze opeens dus het kan best het geval zijn dat dit nu ook zo is.
Ik probeer 't morgen wel met een andere kabel om er toch zeker van te zijn dat het niet aan het de kabel(s) ligt. Heeft iemand verder nog een idee waar het aan kan liggen? De signaalsterkte lijkt me opzich goed aangezien het beeld op tv erg zuiver is. Zuiverder dan ik hier thuis heb, maar hier werkt de verbinding wél.
Excuses voor de lengte van dit bericht maar ik moest de frustratie even kwijt
M'n zus woont sinds kort in de binnenstad van Leeuwarden. Erg mooi stekkie! Ze had een tijdje geleden al een nieuwe computer aangeschaft via haar werk, en nu ze alles een beetje op orde heeft was ze wel toe aan een internet verbinding. Niet te duur maar ze moest af en toe wel cdtje kunnen downloaden zonder bullshit. Afijn, chello light leek me wel een geschikte oplossing.
Wij samen naar de UPC shop om het pakketje te halen. Dit ging allemaal erg netjes. Eenmaal bij haar thuis aangekomen alles geinstalleerd. Omdat het een monumentaal pand is, is gaten boren e.d. geen mogelijkheid. Het is wél mogelijk om een lange coaxkabel van beneden (meterkast) via de hoeken van de muren en het plafond naar boven te brengen, maar als het anders kan is dat natuurlijk beter. Er zat een mooie kabeltje bij voor op de tv-antenne aansluiting dus proberen we dat eerst even.
Alles aangesloten zoals 't moet. Modem is te pingen dus ook die verbinding is goed. Opzich zou het modem dan na een tijdje online moeten komen. Een uur later knipperden er nog steeds 2 ledjes. Soms ging dit terug naar één led, om vervolgens weer met 2 led's te gaan knipperen.
Mijn eerste gedachte was: "Haar account is waarschijnlijk nog niet geactiveerd". Dat is vast snel opgelost met een telefoontje:
Helpdesk: "Goedenavond, UPC Nederland, waarmee kan ik u van dienst zijn?"
Ik: "Goedenavond, ik heb net een internetabbo bij jullie afgesloten en alles aangesloten maar het modem komt niet online. Ik kan me dus niet aanmelden om daarna gebruik te maken van internet"
H: "Ik zoek het even voor u uit, één moment"
Ik: "Ok, bedankt."
5 mins later..
H: "Hallo? Bent u er nog?"
Ik: "Jazeker!"
H: "Ik probeer uw modem uit te lezen maar dit lukt niet."
Ik: "Nee, want het modem komt niet online."
H: "Hmm, mag ik uw loginnaam?"
Ik: "Bedoeld u het SID? Een logginnaam heb ik nog niet omdat ik me niet kan aanmelden. Ik heb immers nog geen verbinding."
H: "Ja meneer, dat moet u natuurlijk eerst doen".
Ik: "Hoe dan?"
H: "Door te surfen naar https://...."
Ik: "Zonder verbinding?"
H: Oh, u heeft geen verbinding, zeg dat dan. Euhmm.."
Afijn, de toon was wel gezet. Vervolgens liep hij samen met mij de opzet van de verbinding na. Dit bleek correct dus volgens hem hadden we een lage signaalsterkte. Hij zei dat ik hem direct moest aansluiten. Ok, splittertje er tussenuit en de kabel direct op de WCD aangesloten. Nog steeds niks.
H: "Hij werkt nog steeds niet zegt u? Hmm, u hebt een te lage signaalsterkte."
Ik: "Gek, ik heb nu de directe lijn te pakken dus het signaal moet goed zijn. Zelfs de tv ligt eruit, er wordt helemaal niks afgetapt en er zitten geen splitters meer tussen."
H: "Nogmaals, u heeft een te lage signaalsterkte"
Ik: "En waar kan dat aan liggen? Aangezien het dus een directe verbinding is.."
H: "Nogmaals meneer, u hebt een te lage signaalsterkte"
ARFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arrogant BROEKJE! Ik heb de hoorn er maar opgeflikkerd want dit koste me alleen maar geld. Ik heb opnieuw gebeld in de hoop nu wel iemand aan de lijn te krijgen met iets meer verstandelijk vermogen. Helaas, de volgende was ook niet helemaal bij de les. Ik heb tóch na 4x vragen toch eindelijk duidelijk te horen gekregen dat het account wél actief was en de verbinding gewoon zou moeten werken. Bij een kennis was een keer hetzelfde aan de hand. Zijn verbinding deed het de volgende dag op onverklaarbare wijze opeens dus het kan best het geval zijn dat dit nu ook zo is.
Ik probeer 't morgen wel met een andere kabel om er toch zeker van te zijn dat het niet aan het de kabel(s) ligt. Heeft iemand verder nog een idee waar het aan kan liggen? De signaalsterkte lijkt me opzich goed aangezien het beeld op tv erg zuiver is. Zuiverder dan ik hier thuis heb, maar hier werkt de verbinding wél.
Excuses voor de lengte van dit bericht maar ik moest de frustratie even kwijt
