• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS wijzigen op horizonbox lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rsb
  • Startdatum Startdatum

rsb

Berichten
243
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,
K heb geprobeerd om de dns van de horizon te wijzigen naar opendns.
Maar de horizonbox wil dit niet pakken.(als naar gwlogin.net gaat zie je dat die wel staat ingevuld) Wat kan ik doen?
 
Dag Radene,
Ik ondervind momenteel hetzelfde probleem met het handmatig invoeren van (Open)DNS servers op de Horizon Box (software versie 1.08). Ik heb vandaag contact gehad met de UPC webcare in dit was hun antwoord:

"Het klopt dat er een issue is waardoor een handmatig ingestelde DNS server in de Horizon mediabox niet wordt doorgegeven aan de aangesloten apparaten. Dit zou echter geen problemen moeten opleveren voor websites zoals www.nu.nl. Daarnaast is dit probleem in de meeste gevallen ook op te lossen door de Horizon mediabox een fabrieksinstellingen reset te geven. Kun je dit eens proberen?"

Ikzelf heb nog geen reset gedaan op dit moment - vanwege veel settings die ik dan weer opnieuw moet invoeren, zoals veel portforwarding items ivm mijn NAS - vandaar dat ik je op bovenstaand verzoek nog geen antwoord kan geven. Al betwijfel ik of deze reset het euvel verhelpt (mede gezien de opmerking "het klopt dat er een issue is...")
Maar goed, mocht jij het (reset) wel doen op korte termijn laat me dan maar even weten of het geholpen heeft! Tot die tijd wacht ik wel op versie 1.09 ;)

groet, Robert
 
RKlaassen zei:
"Het klopt dat er een issue is waardoor een handmatig ingestelde DNS server in de Horizon mediabox niet wordt doorgegeven aan de aangesloten apparaten.

Issue speelt alleen niet bij iedereen schijnbaar...

Tot die tijd wacht ik wel op versie 1.09 ;)

Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en het klopt, de volgende modemsoftwareversie krijgt niet v1.09 mee.
 
Hallo,

Ik heb tot gisteren eigenlijk altijd opendns gebruikt. Omdat ik wat problemen met internet had die mogelijk gerelateerd waren aan DNS heb ik gisteren even dns servers aangepast. Daarna weer terug gezet naar opendns. Maar helaas die kan ik nu dus ook niet meer gebruiken.

Ook nog even een reset naar fabrieksinstellingen gedaan maar zonder resultaat.

Ik hoop dat dit issue wel gefixed wordt.
 
Ik heb hier een tijdje geleden telefonisch contact over gehad en ik heb simpelweg te horen gekregen dat het correct werkt dat het niet doorgevoerd wordt, omdat het niet ondersteund wordt.

:/
 
Ik kon het niet vinden in andere topics. Maar als ik jullei goed begrijp dan kan je een NAS of andere apparatuur in huis niet met de HB benaderen van buiten af met een dynamic enhanced IP adres van bijvoorbeeld www.noip.com of opendns ofzo.
Ik wil dat namelijk op gaan zetten voor mijn NAS met noip.com maar vraag me af of dit gaat werken met de HB? Benader de NAS nu gewoon als ik thuis ben maar wil dit evt. ook remote kunnen doen.
 
Heb zelf ook een nas thuis die ik thuis en buiten kan benaderen.
Hiervoor gebruik ik ook noip.com. Heb de dns-server op de horizonbox gewoon standaard staan: 192.168.192.1. Werkt altijd.
 
@knarf.
moet ik dan in dit scherm niks aanpassen?
Schermafbeelding-2012-10-23-om-16.40.31.png

En wat stel je in bij noip.com? Dacht dat je daar een naam gekozen.noip.me kiest en dat je daar een ip aan hangt en dat je dan via dat ip of naam de apparatuur kan benaderen.
Ben een noob op dit gebied en kan nergens echt duidelijk vinden hoe de apparatuur van buiten te benaderen. Via de HB.
 
Ik heb een Host aangemaakt op noip.com.
Op de horizonbox enkele poorten doorgezet naar het ipadres van de nas.
Op de synology-nas mijn noip.com account ingevuld.
 
Terug
Bovenaan