K
kegge13
Dinsdag 16 september heeft Ziggo zitten prutsen aan het netwerk. Sindsdien had ik geen verbinding meer. Het leek er sterk op dat hij geen DNS-server kon vinden.
Vóór 16/9 had ik een ip-adres beginnend met 82.12.156.x.
Mijn DNS-servers had ik ingesteld op 195.96.96.33 en 195.96.96.97.
Dit werkte keurig.
Na 16/9 meldde mijn LInkSys WRT54GC v2.0 router als IP-adres vanaf het Surfboard modem:
IP-adres 94.210.207.x
DNS1: 83.80.1.236
Als ik vervolgens mijn PC op volledig DHCP zette, inclusief opvragen DNS, had ik géén verbinding.
Wanneer ik het Surfboard-modem rechtstreeks aan de PC hang krijg ik
IP-adres 94.210.207.x
DNS1: 94.220.200.1
en had ik wel een werkend internet.
Kortom, de LinkSys krijgt niet meer de goede DNS-info.
Resetten naar factory defaults hielp niet.
Toen mijn oude SiteCom router geplaatst. Die leverde ook probleemloos internet.
Met de LinkSys krijg ik nu alleen maar internet als ik onder WinXP zelf de DNS-servers definieer (ik gebruik nu maar OpenDNS.org):
208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Weet iemand nog een list om de LinkSys router in het gareel te krijgen zonder deze laatste ingreep?
Vóór 16/9 had ik een ip-adres beginnend met 82.12.156.x.
Mijn DNS-servers had ik ingesteld op 195.96.96.33 en 195.96.96.97.
Dit werkte keurig.
Na 16/9 meldde mijn LInkSys WRT54GC v2.0 router als IP-adres vanaf het Surfboard modem:
IP-adres 94.210.207.x
DNS1: 83.80.1.236
Als ik vervolgens mijn PC op volledig DHCP zette, inclusief opvragen DNS, had ik géén verbinding.
Wanneer ik het Surfboard-modem rechtstreeks aan de PC hang krijg ik
IP-adres 94.210.207.x
DNS1: 94.220.200.1
en had ik wel een werkend internet.
Kortom, de LinkSys krijgt niet meer de goede DNS-info.
Resetten naar factory defaults hielp niet.
Toen mijn oude SiteCom router geplaatst. Die leverde ook probleemloos internet.
Met de LinkSys krijg ik nu alleen maar internet als ik onder WinXP zelf de DNS-servers definieer (ik gebruik nu maar OpenDNS.org):
208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Weet iemand nog een list om de LinkSys router in het gareel te krijgen zonder deze laatste ingreep?