DNS Server reageert niet enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Natasja74

De laatste dagen regelmatig slecht internet, valt uit en is traag. Zowel op Ipad , telefoon als laptop. Alles uit zetten en resetten helpt niet.
Op mijn PC zegt hij DNS Server reageert niet.
Volgens Ziggo is er wat mis met mijn Router want bij hun gaat alles goed? Router is echter nog niet zo oud en gezien het probleem er van het een op het andere moment is beetje vreemd? PC heeft wel bereik met router. Iemand een idee??
 
Ja weet bijna zeker dat het aan hun ligt, ik heb het router geupdate maar dat was het ook niet echt balen....
 
Even testen met open / public DNS instellingen?

Neem bijvoorbeeld Google, ik dacht 8.8.8.8 of iets dergelijks.
 
We krijgen hier helaas nog steeds de nodige meldingen over binnen.
Bij deze willen wij dan ook iedereen die deze problemen nog ervaart oproepen om ons in een screenshot van de uitvoer van het onderstaande te voorzien:

-> Ga naar Start
-> Ga naar Uitvoeren
-> Voer in: "cmd"
-> Voer in: "nslookup ziggo.nl"

Met deze informatie kunnen wij de exacte oorzaak hiervan beter achterhalen, en dit probleem zo spoedig mogelijk verhelpen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie bijdrage en onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Jesse
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds gisteren / eergisteren!
Internet doet het voor 5 minuten en dan is het weer compleet waardeloos.

Router is nog 'jong' en ik heb er nog nooit problemen mee gehad!

Windows zegt dat de DNS niet lekker werkt. ipconfig /flushdns levert niets op!
Modem en router van het stroomnetwerk afhalen werkt ook niet.

Overigens heb ik het van meerdere mensen gehoord (ook helemaal in het noorden)! Het ligt volgens mij echt aan de kant van Ziggo! :sad:

Ik zelf woon in de randstad!

@Jesse, Beste Jesse, je hebt van mij zojuist een screenshot als privebericht ontvangen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allen,

Bedankt voor het doorsturen van de screenshots. Dit heeft veel bijgedragen. Inmiddels lijkt de oorzaak gelokaliseerd en we verwachten morgen een structurele oplossing.

Als noodoplossing zou je eventueel nog de DNS servers van Google of OpenDNS kunnen hanteren.

Bijvoorbeeld: 8.8.8.8 als primair DNS adres en 8.8.4.4 als secundair adres.

Ik houd jullie via deze weg uiteraard verder op de hoogte van de voortgang!

Vriendelijke groet,
Jesse
 
DNS ellende

Helemaal goed, dat heeft hier alle mafkezerij van de laatste dagen opgelost. Voor de webcaremensen : de 212.54.40.25 geeft vaak niet thuis. (aansteken die doos, en blussen met benzine :-))

Beroerd genoeg niet consequent: eerst gaat http verkeer onderuit, een kwartier later e-mail en dan bijv. FTP. Reboot van het modem werkt een half uur.

Op advies van Ziggo het modem laten vervangen: vanmiddag een Cisco erin gezet. Rest van de dag toppie gewerkt en om half zes begon de bagger weer. http bleef het nu doen, e-mail ging onderuit. Modem geeft een oranje 'on-line-lampje', niet groen dus. wut? (is dat het verschil tussen een 100m en een 1000m link?)

Om gek van te worden! :shock:

Nu de 8.8.8.8. en de 8.8.4.4. oplossing in dhcp van de server gezet en alles werkt ineens keurig.

:grin:
 
dns probleem

Allen; ook hier in Leiden zelfde probleem. :cry: Ziggo alles in een plus met ubee modem en daarachter tp-link router. router reset helpt even, maar op het moment dat ik de internet pagina afsluit kan ik daarna niet meer op andere pagina. Ook ander laptop of gsm krijgt dan geen verbinding meer. Weer reset van router en kan weer even op internet. Allerlei instellingen bekeken en toen na nog maar een keer een reset naar dit forum. Hier bovenstaande post gelezen en in de DHCP instellingen in mijn router :tp-link TL-WR1043ND de dns instellingen gezit op prim. 8.8.8.8 en sec. op 8.8.4.4
Tot nu toe lijkt dit inderdaad te werken.... so long..:rolleyes:
Ben benieuwd naar de oplossing van ziggo. Op https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/ pagina van ziggo zelf geen enkele melding van deze specifieke storing! :?Foei Ziggo, das toch wel het minste wat jullie zouden kunnen doen temeer daar lang niet al jullie klanten van dit forum afweten denk ik. (inmiddels wel een melding op deze pagina gevonden :applause:)
in blijde afwachting......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in Landgraaf zelfde probleem. Zowel gisteren als vanavond (alleen in de avond) valt hele internet weg. Lijkt inderdaad DNS probleem.

Tweemaal rond de klok van twaalf opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan