• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wjdejong
  • Startdatum Startdatum
W

wjdejong

Ik word zo langzamerhand beroerd van het feit, dat mijn netwerk om de haverklap DNS kwijt raakt. Dat betekent, dat ik de router weer moet resetten. DIT KOMT MEERDERE KEREN PER DAG VOOR ! :'(
 
wjdejong zei:
Ik word zo langzamerhand beroerd van het feit, dat mijn netwerk om de haverklap DNS kwijt raakt. Dat betekent, dat ik de router weer moet resetten. DIT KOMT MEERDERE KEREN PER DAG VOOR ! :'(

Zet de DNS serveradressen in de TCP/IP eigenschappen van je besturingssysteem. In de meeste routers kan je trouwens ook de DNS adressen op statisch zetten en dan de IP nummers invullen. Dit lost weliswaar je probleem op, maar niet de oorzaak. Weet je zeker dat dit het werkelijke probleem is? Wat gebeurt er precies?
 
Op een van de PC's in het netwerk heb ik de DNS-servers al ingevuld. Respectievelijk op 212.142.28.66 en 212.142.28.66
Maar alle PC's , een NINTENDO DS en XP 360 raken hun internetverbinding kwijt.
MESSENGER komt dan meldt de melding geen DNS ! Dit speelt al een aantal weken. De helpdesk van UPC adviseeerde de router te resetten. Dat helpt inderdaad. Maar wat is de oorzaak ? DE router in cobinatie met het modem hebben al maande probleemloos gedraaid !
 
Ik vermoed dat het probleem dus inderdaad weinig met DNS te maken heeft. Ja. natuurlijk, als je geen verbinding hebt, dan kunnen ook de DNS servers niet worden geraadpleegd.

Kijk eens in dit topic: https://ziggoforum.nl/topics/16592/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf dns draaien, is sneller en je bent niet afhankelijk van derden...
 
server zei:
Zelf dns draaien, is sneller en je bent niet afhankelijk van derden...

Zou graag eens wat meer uitleg of een howto zien betreffende dat onderwerp :)

Kijk verder ook hier eens, ik gebruik het ook, werkt prima: https://ziggoforum.nl/topics/10991/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over uitleg gesproken, als we dan toch bezig zijn zou ik wel eens willen weten waarom hier af en toe zo moeilijk over wordt gedaan. Ik heb inmiddels ruim 6 jaar een Chello abonnement, en al die jaren heb ik DNS op automatisch toewijzen staan, evenals het IP-adres. En heb hier nog nooit iets van problemen of beperkingen gemerkt. Zie ik misschien iets over het hoofd?
 
J. de Boer zei:
Over uitleg gesproken, als we dan toch bezig zijn zou ik wel eens willen weten waarom hier af en toe zo moeilijk over wordt gedaan. Ik heb inmiddels ruim 6 jaar een Chello abonnement, en al die jaren heb ik DNS op automatisch toewijzen staan, evenals het IP-adres. En heb hier nog nooit iets van problemen of beperkingen gemerkt. Zie ik misschien iets over het hoofd?
Heb er hier ook nooit last van hoor. :)
Alles op automatisch. We hebben gewoon geluk dat we in een goed gebied zitten. ???
 
J. de Boer zei:
Over uitleg gesproken, als we dan toch bezig zijn zou ik wel eens willen weten waarom hier af en toe zo moeilijk over wordt gedaan. Ik heb inmiddels ruim 6 jaar een Chello abonnement, en al die jaren heb ik DNS op automatisch toewijzen staan, evenals het IP-adres. En heb hier nog nooit iets van problemen of beperkingen gemerkt. Zie ik misschien iets over het hoofd?

Nee hoor, volgens mij niet.
Denk dat het probleem vaak ligt bij mensen zelf, die denken o effe makkelijk een netwerk, lezen niet, vragen niet vooraf, en komen naderhand met vragen die ze ook bij het betreffende app. horende info vinden.

Zelf nooit een probleem gehad wat ik niet zelf kon oplossen, en als het al iets geks was, netwerk geen internet, nou dan ligt de fout bij kwello , simpel zat.

Moeilijkheid zit hem vaak in het krijgen van de befaamde "tunnel visie"
Niet alleen smerissen hebben er last van ;D
 
Terug
Bovenaan