• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DNS lookup foutmelding?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fifabondboy007
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fifabondboy007

hooi allemaal, ik heb na een hevige onweers nacht het volgende probleem:
Nadat ik wakker werd merkte ik dat de stroom was uitgevallen, zekering weer goed gezet en had weer stroom.
alleen mijn cisco epc3212 wou maar niet online komen na veel reset's kwam hij online.
alleen heb nu het volgende probleem welke pc of telefoon en laptop of mijn ps3 aanzet! valt mijn internet verbinding weg.
heb wel netwerk verbinding maar geen internet verbinding word er aangeven in het systeemvak.
krijg ook de volgende melding: DNS LOOKUP (bij google chrome en bij explorer)

wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
*modem meerdere malen gereset
*router reset
*router naar fabrieks instellingen gezet
*pc direct aangesloten op modem
na verloop van tijd heb ik weer internet maar helaas gebeurt dit elke keer als er een apparaat verbinding maakt met internet (aangezet wordt)
maar ook gewoon tussen door, dus gemiddeld 20x per dag.

helaas als je naar de helpdesk beld krijg je de normale afdeling die een guidion monteur langs stuurt die gewoon dood normaal zegt daar zijn we weer en mij ook niet kan helpen.
pas als je genoeg gebeld hebt kom je bij de andere afdeling die dan ook verder kijken zeer storend na 2x bij special care gezeten te hebben ben ik wel klaar met de storingen.
hopelijk kunnen jullie mij helpen ::)
alvast bedankt!
 
Wat zijn de DNS instellingen in je router en wat zijn de DNS instellingen in je PC's?
 
in de router : DNS automatische opvragen bij provider (62.179.104.196)(213.46.228.196)
en op de pc heb ik geen idee :embarassed: heb niks veranderd, heb het probleem ook met de PS3 ook daarbij niks veranderd.
 
*modem is omgeruild
*router is opgestuurd
*alle pc's nieuwe besturings systemen
*switch gekocht
*aansluiten op modem

deze opties hebben geen baat heb geen internet >:(
als ik me switch aansluit heb ik maar op 1 connectie internet van de 4 :O
 
fifabondboy007 zei:
als ik me switch aansluit heb ik maar op 1 connectie internet van de 4 :O
Dat klopt. De Cisco 3212 is puur een modem zonder routerfunctie.
Om een internetverbinding te delen heb je een router nodig. Dat gaat niet met een switch.
Uiteraard kun je wel een switch achter een router (modem/router) plaatsen om het aantal aansluitingen uit te breiden.
 
Johnny54 zei:
Dat klopt. De Cisco 3212 is puur een modem zonder routerfunctie.
Om een internetverbinding te delen heb je een router nodig. Dat gaat niet met een switch.
Uiteraard kun je wel een switch achter een router (modem/router) plaatsen om het aantal aansluitingen uit te breiden.
ooo oke dat wist ik niet, dacht dat een switch gewoon de internet verbindingen kon verdelen.
maar als ik mijn imac of mijn windows direct aansluit op de modem heb ik ook geen internet want bij de imac kan hij geen dhcp en ip adres vinden en bij windows zegt ie onbekend netwerk?
 
Als je een ander apparaat op de modem aansluit, andere computer, router, of in jouw geval switch, moet je altijd even de modem van de spanning afhalen en na korte tijd (10 a 30 sec) weer opstarten.

De reden hiervoor is dat de modem bij het opstarten het MAC adres van het aangesloten apparaat leest en onthoud.
Word er dan een apparaat aangesloten met een ander MAC adres, herkend hij die niet en krijg je geen verbinding.
Jij hebt er een switch tussen gehad en de modem heeft nu het MAC adres van de switch in zijn geheugen staan.
Sluit je dan de MAC of Windows computer op de modem aan ziet hij een ander MAC adres en krijg je geen verbinding.
 
Johnny54 zei:
Als je een ander apparaat op de modem aansluit, andere computer, router, of in jouw geval switch, moet je altijd even de modem van de spanning afhalen en na korte tijd (10 a 30 sec) weer opstarten.

De reden hiervoor is dat de modem bij het opstarten het MAC adres van het aangesloten apparaat leest en onthoud.
Word er dan een apparaat aangesloten met een ander MAC adres, herkend hij die niet en krijg je geen verbinding.
Jij hebt er een switch tussen gehad en de modem heeft nu het MAC adres van de switch in zijn geheugen staan.
Sluit je dan de MAC of Windows computer op de modem aan ziet hij een ander MAC adres en krijg je geen verbinding.

bedankt voor je uitleg ... deze was al bekend bij me.
maar is er is iets raar aan de hand heb nu router van de buuren hier staan en daarbij krijgen de imacs en de windows pc geen info (windows onbekend netwerk & apple geen ip adres router).
ook al reset ik bijde apparaten op de juiste manier het wil nog niet werken.
verschillende routers aangesloten maar geen nut helaas.
 
Heb je behalve de modem en routers ook de computers opnieuw opgestart?
Jouw computers moeten ten alle tijden van een router IP adressen krijgen. Ongeacht of de modem werkt, zelfs als hij niet is aangesloten.
Dat werkt natuurlijk alleen als je ze op automatisch IP adres krijgen (standaard instelling) hebt staan.

Ik heb verder zo een, twee, drie geen idee wat er aan de hand kan zijn.
 
:laugh: het probleem is opgelost :D ...
de modem kan maar 3 ip adressen verwerken in 3 dagen, aangezien ik er 7 heb aangesloten in 2 dagen ging het mis.
nadat ik contact had met een medewerker van upc (helaas zijn naam kwijt) en 3 kwartier verder.
is het opgelost hij en zijn collega''s hebben vanaf afstand de modem leeg gemaakt met mac adressen en ip adressen.
mijn compliment gaat naar de (onbekende :embarassed:) mederwerker uit hopelijk leest hij dit want hij komt vaak op dit forum, hij is een voorbeeld voor de rest van zijn collega's veel vakkennis, erg beleeft en zet alles op alles om het opgelost te krijgen toppie !!
mijn weekend is weer goed 8) nog bedankt voor de mensen die mij wilden helpen met dit probleem.
slotje op topic ;D
greetz Tom Mulder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan