• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DLink DIR-815 of DIR825 ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeronimo33
  • Startdatum Startdatum
J

Jeronimo33

Ik wil voor mijn Fiber Power 25 abbo, de Dlink dir-815 of de dir-825 aan gaan schaffen.
Deze ondersteunen namelijk ook IPv6.
Ik wil er twee laptops tegelijkertijd draadloos mee verbinden.
De ene is een 802.11n en de andere een 802.11g.
Werken deze allebei tegelijkertijd op deze router?
En welke van de twee routers is aan te bevelen?
 
Enige verschil die ik zie is dat de 815 maar 100mbit is en de 825 gbit. Als het aan mij lag is de keuze snelgemaakt, al werken ze momenteel beide even goed met je 25mbit abo, kan je niet uitsluiten wat je over jaartje gaat doen (stel dat upc hun prijzen waanzinnig laat droppen voor een snellere verbinding :P). Ga voor de 825 (persoonlijk zal ik liever een WNRT3700 nemen, vanwege de goede testen en ik heb nu een DIR-655 ben niet zo van te spreken over de wifibereik.

Je kan in beide routers Mixed G en N laten uitzenden, dat moet geen probleem zijn ;)
 
Bedqnkt voor je antwoord.
Bedoel je niet de WNR3700 van Netgear?
 
JA die bedoel ik, die types zijn soms ook zo lastig te onthouden :D
Maar ja, ik kan niet in je portemonee kijken, zo ken ik iemand met fiber120 die nog een oude sitecom routertje gebruikt en in zn pc 100mbit netwerkkaartje. Hij haalde netjes 85Mbit/s :D
Tis maar wat je zelf wilt uitgeven, maar aangezien je de ondersteuning van IPv6 belangrijk vind, wijs ik je op je de gbit verbindingsmogelijkheid.
Succes met je keuze!
 
Tenks,

Je weet niet of de netgear ook IPv6 ondersteund? (of na update gaat ondersteunen?)
 
Welke netgear?
De wndr3700 heeft een sectie ipv6 in het menu zitten, en ondersteund dit dus. Als je er nu 1 koopt is het welhaast zeker de v2. Deze is iets goedkoper dan de dlink 825, en presteerd in diverse tests geweldig.
Lijkt me dat als dlink jouw merk is, je die gewoon weer moet kopen, maar is dit niet het geval, dan is het wellicht verstandig om diverse reviews te googlen.

Overigens had ik wat moeite met het installeren van mijn wndr3700, de setup cd deed instellingen die ik niet wou, en ik kon via de webbrowser er ook niet meteen in komen.
Uiteindelijk een harde reset gedaan, en toen deed alles het zoals ik wou, de router was compleet ingepakt en nog niet open geweest. Dus daar kwam dat niet door.
Maar goed, succes.
 
Ik denk dat ik, gezien de reviews, de IPv6 ondersteuning en natuurlijk ook de prijs, toch voor de Netgear ga.

Tenks...
 
Jeronimo33 zei:
Ik denk dat ik, gezien de reviews, de IPv6 ondersteuning en natuurlijk ook de prijs, toch voor de Netgear ga.

Tenks...

Daar heb je een prima, toekomstbestendige, router aan. Netgear en D-Link maken beide prima routers, maar ik heb de indruk dat de ondersteuning van Netgear gewoon een stuk beter is.
 
jtech zei:
Daar heb je een prima, toekomstbestendige, router aan. Netgear en D-Link maken beide prima routers, maar ik heb de indruk dat de ondersteuning van Netgear gewoon een stuk beter is.
Nou. ik heb voorheen de Netgear WPN824v2 router gebruikt en daarbij kwamen minder firmware updates uit dan bij D-link voor mijn DIR-655.
Ik zou bij een router upgrade (met IPv6) niet twijfelen en direct de 825 verkiezen boven de genoemde Netgear.
Daarbij speelt (voor mij) een rol dat mijn australische schoonzoon deze Netgear WNDR3700 heeft: die was 'een beetje problematisch'.
Misschien een slecht exemplaar, maar toch....

Ko
 
Nu is het natuurlijk maar de vraag of veelvuldige firmware-updates positief of negatief zijn. Als er veel bugs mee worden gefixed, is het toch wel een teken dat er bij de eerste release het nodige nog te verbeteren viel.

(Ik zeg zeker niet dat het hier het geval is, maar het plaatst de stelling "Dit is goed want er komen veel FW-updates voor uit" wel plots in een ander daglicht).
 
Terug
Bovenaan