• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dlink 655 Problemen als router ipv AP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter InstaQ
  • Startdatum Startdatum
I

InstaQ

Beste leden,

Ik kreeg 3 dagen terug aardig wat connectivity issues met Ziggo. Onze verbinding viel uit en we kwamen niet op het internet tenzij we rechtstreeks verbonden waren met de modem die geleverd was met de Horizon box.

Ik heb de router boven (dlink 655) en de router/modem beneden gereset en boven ingesteld als de router, en beneden als de AP.

Helaas heb ik blijkbaar wat problemen waar ik best mee zit.

1. ik kan geen torrents downloaden op me macbook/pc want dan gaat heel internet eruit (dit was niet met de router/modem beneden)

Wat kan ik hier dus aan doen zodat het er niet meer uit knalt?

2. ik merk dat ik soms in ping bij gamen drop en dat de verbinding slechter word, ook tijdens internetten staat er soms Resolving Hosts

Wat moet ik hieraan doen zodat dit geen probleem meer is?

Ik weet niet hoe ik hierin veranderingen kan maken(op de router) zodat de instellingen goed zijn zoals ze op de router/modem lijken en even goed werken. Het is een goede router en wil die niet zomaar alleen als AP hebben, dus mocht het mogelijk zijn wil ik hier de mogelijkheden mee bekijken en testen.

Ik hoor graag van jullie!
 
Als ik het een beetje begrijp heb je de EPC3925 nu in bridge mode (modem only) en de D-link als router.
Om torrent te laten werken moeten er poorten opengezet worden.
Stap voor stap handleidingen vind je op: https://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-655/
 
zelfs zonder porten echt open te gooien heb ik nooit problemen gehad met de modem/router beneden, waarom zou de router boven wel problemen moeten hebben en eruit klappen als er geen poorten open staan?
 
Stond op de modem/router soms UPnP aan?
Maar goed ook zonder open poorten, of UPnP, mag de zaak niet vastlopen als je een torrent programma start.

2. ik merk dat ik soms in ping bij gamen drop en dat de verbinding slechter word, ook tijdens internetten staat er soms Resolving Hosts
Hier had ik overheen gekeken.
Dat lijkt op symptomen die op een slecht, onstabiel signaal wijzen. Misschien verstandig contract op te nemen met de helpdesk van Ziggo.
 
ja op de modem/router stond UPnP aan, dit heb ik op de Router ook aan staan voor PS4. Anders zijn er NAT-Restrictions blijkbaar.

Signaal is natuurlijk van de router boven, alleen weet niet of deze wifi dus slecht is. maar heeft het nooit slecht gedaan in elk geval.

Ik weet niet wat ik momenteel het beste kan doen.
 
Ik kreeg 3 dagen terug aardig wat connectivity issues met Ziggo. Onze verbinding viel uit en we kwamen niet op het internet tenzij we rechtstreeks verbonden waren met de modem die geleverd was met de Horizon box.
Misschien is je D-link DIR655 niet meer helemaal lekker.
Je schrijft dat je hem hebt gereset. Wat bedoel je daar mee. UIT/aan, of een reset naar fabrieksinstellingen.
Indien niet het laatste dan doe dat eens. Kijk ook of er nieuwe firmware is voor de D-link. Ook indien er geen nieuwe is wil opnieuw flashen van de laatste firmware wel eens helpen.

PS
Het bericht over DNS resolving kan je misschien kwijt braken door in de router boven een andere DNS server op te geven. Bv die van Google. 8.8.8.8 of 8.8.4.4
 
ik heb de router gereset naar fabrieksinstellingen. ik heb ook sinds de reset een nieuwere Firmware erop geknald, maar dat maakt voor nu nog niks uit.

net weer even wat series gedownload en hij knalt er meteen weer uit. Ik moet dan de hele router uit zetten en weer aan, om weer aan internet te komen. Als ik terwijl internet eruit ligt op sites zoek zegt hij dus Resolving Hosts. Misschien dat de DNS toewijzen op de router zelf wel werkt maar zou dit de problemen oplossen?
 
Als ik terwijl internet eruit ligt op sites zoek zegt hij dus Resolving Hosts.
Die melding krijg je als de DNS server niet bereikbaar is.

Internet knalt eruit zodra je torrent programma aan de gang gaat?
Is je torrent programma nog goed geconfigureerd? Is er niet om de een of andere reden een instelling veranderd waardoor hij veel te veel verbindingen wil maken. Sommige modem/routers en routers zijn daarvoor gevoeliger als andere.

Ik weet niet of een DNS server in de router e.e.a. oplost maar dat is toch simpel even te testen. Kwaad kan het in ieder geval niet.
 
ik zag wel staan dat de DNS servers het ip waren van de router zelf geloof ik, kan dat kloppen?

Ik heb deze veranderd naar de door jou gegeven google dns servers, en gister heb ik even alles helemaal open gegooid(meerdere series downloaden) terwijl ik op de ps4 zat en me andere pc ook aan had staan.

Vreemd genoeg voor nu nog geen problemen ondervonden dat hij eruit knalt.

Ik zal het even 1-2 dagen blijven testen en zien hoe hij het doet. Misschien dat er toch vaste DNS in moesten om conflicten te voorkomen.
 
Helaas net weer uitval gehad bij het verzenden van grote bestanden via het netwerk naar m'n Time Capsule. Geen idee waarom, maar het is redelijk irritant dat hij uitvalt en ik dus elke keer de router moet uitzetten. Hoe weet ik nou echt of hij defect is?
 
Terug
Bovenaan