diverse zenders slecht signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

blitz1010

Ik ben in het bezit van een samsung box van Ziggo en een vu duo( kabel ).
Ik had sinds de overgang ziggo/upc al op verschillende zenders dramatisch beeld.
Daarom bekabeling en stekkers ( hirschman) vervangen en een versterker(Tratec/Technetix FRA-752/N antenneversterker ) gekocht.
Het resultaat was goed, alleen op sport1 voetbal was af en toe een kleine storing te zien.
Vandaag in een keer op diverse zenders dramatisch beeld, signaal van amper 20 % en veel Ber fouten.
Een kabel rechtstreeks tussen Isra punt en kabelbox geplaats, zonder resultaat.
Ziggo aan de lijn gehad, met de vraag of er soms van hun zijde iets veranderd was, zonder resultaat.
Mijn vraag is, of iemand hiermee dezelfde ervaring heeft gehad en misschien weet wat hier aan de hand is.

ik kan me niet voorstellen dat zonder iets aan de stekkers en dergelijke gedaan te hebben, ineens mijn signaal cq beeld zo slecht is
 
Waren de kabels kant en klaar of heb je er zelf connectors opgezet?

En een coax netwerk heeft geen ISRA punt dat is iets voor telefonie netwerken. Bij Kabel heb je een AOP Abonnee Overname Punt.
 
Ik ben in het bezit van een samsung box van ziggo en een vu duo( kabel ).
Ik had sinds de overgang ziggo/upc al op verschillende zenders dramatisch beeld.
Daarom bekabeling en stekkers ( hirschman) vervangen en een versterker(Tratec/Technetix FRA-752/N antenneversterker ) gekocht.
Het resultaat was goed, alleen op sport1 voetbal was af en toe een kleine storing te zien.
Vandaag in een keer op diverse zenders dramatisch beeld, signaal van amper 20 % en veel Ber fouten.
Een kabel rechtstreeks tussen Isra punt en kabelbox geplaats, zonder resultaat.
Ziggo aan de lijn gehad, met de vraag of er soms van hun zijde iets veranderd was, zonder resultaat.
Mijn vraag is, of iemand hiermee dezelfde ervaring heeft gehad en misschien weet wat hier aan de hand is.

ik kan me niet voorstellen dat zonder iets aan de stekkers en dergelijke gedaan te hebben, ineens mijn signaal cq beeld zo slecht is

Als je ook direct op Isra punt nog steeds slecht beeld hebt dan is het een Ziggo probleem, als je ook de kabel tussen Isra en TV even test door een 2de kabel dan weet je zeker dat de kabel het probleem niet is en dan moet het wel in je hoofdaansluiting zitten. Wel testen met een goede kabel en geen gamma kabel uiteraard.

Of je TV moet zelf het probleem veroorzaken. In dit forum een paar keer voor gekomen dat de TV het probleem was maar die kans blijft klein.

Vraag aan je buren of zij ook toevallig last hebben gekregen. Dan is er mogelijk een groter probleem. Kan ook zijn dat de aansluiting in een buitenkast niet goed is.

Als je 100% zeker weet dat het niet aan jouw kant zit dan monteur laten komen zodat hij de aansluiting kan controleren aan beide kanten.
Let wel op dat als het probleem toch aan jouw kant zit er mogelijk kosten in rekening worden gebracht.
 
Ook hier blokken en zeer slecht signaalsterkte, ca. 29% volgens mijn Humax 5200.
Nieuwste kabels van Hirschmann gekocht de TS + connectoren en een Fratec 752N, maar nog steeds slechte sterkte.

Als AOP diegene van Ziggo, de DIO-01 en daarop gelijk de 752 waar dan weer het modem op zit en de kabels naar de Humax(en).

Tevens is de DIO geaard, maar nog voel ik stroom als de connector ofzo aan raak.

Dus meerdere problemen.
De schokken en het slechte beeld

Iemand nog een idee?
 
Laatst had ik opeens op mijn tv slecht signaal. De signaalsterkte is normaal ca. 95%, maar was nu ineens nog maar hooguit 30 %.
Ik maak gebruik van een signaalverdeler uit 2008 een Tratec ETU-01, en daarop zit een tv splitter. Altijd goed gegaan.
Ik heb ontdekt dat ik de tv splitter niet te stevig op de tratec etu-01 moet drukken, omdat de splitter dan contact maakt met de buitenmantel/behuizing van de tratec etu-01. De signaalsterkte zakt dan van 95 % naar minder dan 30 %.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook hier blokken en zeer slecht signaalsterkte, ca. 29% volgens mijn Humax 5200.
Nieuwste kabels van Hirschmann gekocht de TS + connectoren en een Fratec 752N, maar nog steeds slechte sterkte.

Als AOP diegene van Ziggo, de DIO-01 en daarop gelijk de 752 waar dan weer het modem op zit en de kabels naar de Humax(en).

Tevens is de DIO geaard, maar nog voel ik stroom als de connector ofzo aan raak.

Dus meerdere problemen.
De schokken en het slechte beeld

Iemand nog een idee?

Op afstand is slecht te bepalen waar nu de oorzaak ligt. Check alle connectoren, verbindingen, etc goed na op "sluiting", contact tussen de antenne en massa draad, controleer alle connectoren en verbindingen op juiste afmetingen van montage van de kabels. Of zoals eerder gezegd wil ik er best in assisteren of als je zeker weet dat alles goed is aangesloten Ziggo laten komen. Maar ga niet modderen en klagen en vervolgens de aangeboden hulp afslaan. Zo lost het probleem zich niet op.

Daarbij is die stroom op de connectoren helemaal geen probleem. Er staat altijd een kleine spanning op die soms voelbaar is. Goed massa maken is dan wel belangrijk om die spanningen af te voeren
 
Mijn vraag is, of iemand hiermee dezelfde ervaring heeft gehad en misschien weet wat hier aan de hand is.

Het staat me bij dat ik laatst ets las over een slechte verbinding van de interne versterker een bepaalde serie van de Samsungs. (plus tips om dit zelf te repareren). Maar dat betrof volgens mij de versterker voor opname.

Zelf heb ik ooit problemen bij de interne versterker voor weergave gehad. Live kijken was toen blokkerig maar de opnames waren perfect.

De helpdesk was toen niet erg behulpzaam want die wilden steeds de 30 jaar oude bekabeling de schuld geven terwijl zelfs een leek kan begrijpen dat als de opname versterker wel goed beeld kan genereren, de bekabeling goed moet zijn.
 
Op afstand is slecht te bepalen waar nu de oorzaak ligt. Check alle connectoren, verbindingen, etc goed na op "sluiting", contact tussen de antenne en massa draad, controleer alle connectoren en verbindingen op juiste afmetingen van montage van de kabels. Of zoals eerder gezegd wil ik er best in assisteren of als je zeker weet dat alles goed is aangesloten Ziggo laten komen. Maar ga niet modderen en klagen en vervolgens de aangeboden hulp afslaan. Zo lost het probleem zich niet op.

Daarbij is die stroom op de connectoren helemaal geen probleem. Er staat altijd een kleine spanning op die soms voelbaar is. Goed massa maken is dan wel belangrijk om die spanningen af te voeren

Ik sla toch geen hulp af, waar haalt u dit uit?
 
Als je ook direct op Isra punt nog steeds slecht beeld hebt dan is het een Ziggo probleem, als je ook de kabel tussen Isra en TV even test door een 2de kabel dan weet je zeker dat de kabel het probleem niet is en dan moet het wel in je hoofdaansluiting zitten. Wel testen met een goede kabel en geen gamma kabel uiteraard.

Of je TV moet zelf het probleem veroorzaken. In dit forum een paar keer voor gekomen dat de TV het probleem was maar die kans blijft klein.

Vraag aan je buren of zij ook toevallig last hebben gekregen. Dan is er mogelijk een groter probleem. Kan ook zijn dat de aansluiting in een buitenkast niet goed is.

Als je 100% zeker weet dat het niet aan jouw kant zit dan monteur laten komen zodat hij de aansluiting kan controleren aan beide kanten.
Let wel op dat als het probleem toch aan jouw kant zit er mogelijk kosten in rekening worden gebracht.

Helaas moet ik constateren dat sinds de overgang van UPC naar Ziggo er steeds meer problemen ook bij mij ontstaan ivm. ontvangst problemen. Een Tratec antenneversterker altijd gebruikt maar nu geeft signaal aan dat dit "matig"is. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem en nu moet niet het geijkte antwoord van Ziggo komen dat het wel bij de klant zal liggen. Ik kom zelf uit de Techniek hoek, ook gelicenseerd zendamateur, dus weet wel het nodige van deze techniek. Ziggo ga eens bij jezelf te rade en probeer dit probleem netjes op te lossen, zoals voorheen UPC na jaren klagen ging doen. Zo kweek je goodwill bij je klanten en kom je weer geloofwaardig over.
 
Helaas moet ik constateren dat sinds de overgang van UPC naar Ziggo er steeds meer problemen ook bij mij ontstaan ivm. ontvangst problemen. Een Tratec antenneversterker altijd gebruikt maar nu geeft signaal aan dat dit "matig"is. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem en nu moet niet het geijkte antwoord van Ziggo komen dat het wel bij de klant zal liggen. Ik kom zelf uit de Techniek hoek, ook gelicenseerd zendamateur, dus weet wel het nodige van deze techniek. Ziggo ga eens bij jezelf te rade en probeer dit probleem netjes op te lossen, zoals voorheen UPC na jaren klagen ging doen. Zo kweek je goodwill bij je klanten en kom je weer geloofwaardig over.

Waarom zou het bij Ziggo liggen? En gelicenseerd zendamateur is bij lange na geen HFC monteur. Het woord zegt het al. Amateur dus niet prof. Ik moet helaas constateren dat het merendeel van de problemen aan de installatie van de klant ligt en Ziggo hier weinig tot niets in te verwijten valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan