• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Discovery channel ZEER slechte ontvangst / open straatkast oorzaak?

Berichten
242
MTV is nauwelijks sneeuw te zien. DC is heel veel sneeuw te zien. Het is een hele tijd goed geweest, toen licht slecht, toen weer goed en vandaag ZEER slecht.

Kunnen weersomstandigheden twee UPC kastjes hier in de straat toch inwendig aangetast hebben? Jaren geleden was men vergeten (of vandalisme) de klep er weer voor te doen en heeft zo dagen open en bloot gestaan. Daarna zijn de kleppen van deze kasten met zwarte tape (die inmiddels weer wat los heeft gelaten) door UPC of anderen vastgezet.
 
Zoals alle elektronica houd ook de apparatuur van UPC in de straatkasten niet van vocht, hoge en lage temperaturen.
Het weer kan dus invloed hebben, maar niet onder normale omstandigheden want daar is het op gebouwd.
Meest voorkomende problemen zijn oxidatie van de connectors door vocht en meer zelden problemen door hoge (tropische) temperaturen
Als het in jouw geval aan de straatkast ligt gok ik op oxidatie van de connectors, want de temperaturen zijn niet bepaald hoog.
 
Hoeft niet.
Frequentie en signaalsterkte van de stream spelen natuurlijk ook een rol.
 
Johnny54 zei:
Hoeft niet.
Frequentie en signaalsterkte van de stream spelen natuurlijk ook een rol.

Is digitale TV dan ook zo gevoelig (even doortrekken) dat ik de ene keer wisselend op BBC-HD de ene keer een tijd perfect heb en de andere keer matig tot slecht waardeloos (veel blokken maar geen scherm van geen signaal of signaal verlies zoals anderen hadden/hebben)?. Dan wordt het tijd met wat meer gegevens toch upc te benaderen het buiten onze deur na te lopen. Zo is die zender nu weer goed maar is ook wisselend. Dan wel en dan niet goed, kan net zo goed later weer slecht zijn. Zelf is er niets aan gedaan binnenshuis. Dit is forum onderdeel analoog maar toch even de vraag in de context van dat kastje buiten. Er staan nummers op die ik zal noteren zodat ik die kan doorgeven, neem aan dat men aan de nummers dan precies kan zien om welke het waar gaat.
 
Bij analoge televisie zul je naarmate het signaal slechter word steeds meer ruis en storingen gaan zien.
Bij digitale TV is het beeld theoretisch of goed, of slecht. In de praktijk is er een smalle overgang waarbij het signaal net niet goed genoeg is en de software niet meer alle fouten kan oplossen.
Je krijgt dan inderdaad blokjes.
Signaal iets beter en je hebt gewoon beeld, iets slechter en geen beeld meer.

Als je er van overtuigd bent dat je installatie bij jou binnen in orde is, is contact opnemen met UPC de beste weg.

PS
UPC weet zelf heel goed op welke straatkast je bent aangesloten.
 
Dank, toch graag advies in de te openen (geopende) topic van net na dit bericht "wat is hier wijsheid". Ik zal het daar zo kort mogelijk beschrijven waarbij die feitjes mij (geen technisch inzicht misschien als de reden) geen wijsheid geven wat het beste te doen. :(
 
Update: het is inmiddels weer goed en zo het lijkt goed te blijven. Nu de recent ontstane storing digitaal net nog met oa BBC-HD. Dan lijkt er geen verband te leggen want dit is opgelost en mag ik verwachten dat ook het stoplicht effect met zenders als BBCHD wel/niet goed voorbij zou zijn.
 
Terug
Bovenaan