• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dippende internet verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marijn Schram
  • Startdatum Startdatum
M

Marijn Schram

Beste forumleden.

Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van waardes van een Technicolor modem.
Ik zoek naar de reden van mijn dippende verbinding, goede wifi, goede bandbreedte maar op diverse momenten stort de bandbreedte in, ook na meermaals veranderen van wifi kanaal.

Nu wil ik graag weten of iemand kan zien aan mijn waarden hoe het gesteld is met mijn signaal en of er misschien te zien is waarom mijn verbinding dipt...

Ik hoor het graag,
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.02.44.png
    Schermafbeelding 2016-12-09 om 18.02.44.png
    311,5 KB · Weergaven: 110
Downstream power is met -3,5 tot -5,1 dB aan de lage kant maar wel binnen de marges.
Als die waarden redelijk stabiel blijven (niet verder negatief worden) is dat geen reden voor de dips.

Zakt vooral aan het begin van de avond de snelheid langdurig in dan kan het een capaciteitsprobleem zijn en daar kan je zelf niets aan doen.
Kijk eens verder in de modem naar logs of je daar aparte dingen ziet. T3 meldingen, vaak opnieuw starten etc.

Met veel andere routers en access points in de buurt is Wi-Fi zelden echt stabiel en daarom niet goed voor testdoeleinden.
Als de snelheid weer een dip heeft een snelheidsmeting doen met netwerkkabel.
 
Beste Johnny, dank voor je reactie wat betreft de waardes.
Heb de keuze gemaakt een nieuwe router te bestellen en mijn modem te gaan bridgen, aangezien ik geen zin heb om te gaan leuren naar een andere modem, want mijn ervaring leert dat dit lastig is.

Had ook nog even contact met Ziggo zelf, en die jongen gaf ook al aan dat de waardes ok zijn, daarom de keuze voor een eigen nieuwe router.
 
Terug
Bovenaan