• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dikwijls korte tijd zwart scherm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter josb
  • Startdatum Startdatum
Berichten
6
Hallo,

sinds enige tijd hebben wij op (volgens mij) alle zenders op op onregelmatige momenten enkele seconden een compleet zwart scherm en geen geluid, net of de ontvangst even wegvalt?
Ik heb het idee dat dit is ontstaan nadat we zijn overgestapt naar het nieuwe 50MB voordeelpakket met een nieuwe router alhoewel die router volgens mij los staat van de TV ontvangst.

P.s.
Bij de overstap is alleen maar de router gewisseld, alle kabels/splitter e.d. zijn gebleven zoals ze waren en de ontvangst was voorheen OK.

De mediabox is een Pace met HW versie 018.002, SW versie 4.0.0.5E9, Bootloader 18

Hebben meer mensen hier last van en weet misschien iemand de oplossing?

Alvast bedankt,
JosB
 
Hoe is je verbinding van Pace naar de tv? Directe kabel of heb je er een nog bijvoorbeeld een surroundset/versterker/etc. tussen zitten?
 
Directe verbinding met de TV via de HDMI aansluiting, zit niets tussen.
De antenne aansluiting komt ook rechtstreeks van de wandcontactdoos met een UPC coaxkabel
 
Die nieuwe Thomson modem/router heeft inderdaad niets met digitale TV te maken.
Wel is mogelijk dat bij het vervangen van de modem/router een van de coaxkabels heeft bewogen en nu slecht contact maakt. Kijk dus voor alle zekerheid even de coaxkabels en verbindingen na.
 
Ik herken het probleem.
Sinds mijn overstap, na het zappen, minimaal 2 seconden zwart scherm, zonder iets.
Erg vervelend.

Vrijdag komt de monteur voor een ander probleem (andere box is kapot), laat hem e.e.a. maar gelijk zien.
 
Gebeurt dit bij het schakelen tussen diverse resoluties (dus van een SD(standard defenition)zender naar HD(High Defenition)zender. Of duurt het altijd zo lang? Ik merk het zelf als ik bijvoorbeeld van BBC3 naar Discovery showcase schakel. Je kan dit ondervangen door bij de TV instellingen in je Pace box de output van AUTOMATISCH naar bijvoorbeeld 1080i te zetten. Het verschil is dat als hij op AUTOMATISCH staat dat je TV de resolutie aanpast en als hij op 1080i staat, dan zorgt de Pace voor een vaste resolutie. Het voordeel van AUTOMATISCH is dat je TV meestal beter converteert naar Full HD. Bij mij lijkt het erop dat AUTOMATISCH beter beeld geeft, maar misschien is het alleen psychisch :-) Als ik het helemaal mis heb hoor ik het graag van andere forum leden
 
Het is op NickJr goed te zien wanneer een programma is afgelopen. Voor en na het 'reclamefimpje-tussen-programma's-in' zie je een zwart beeld.
 
Terug
Bovenaan