• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale zenders nu ook via analoog signaal?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roy0770
  • Startdatum Startdatum
R

Roy0770

Ik heb vandaag weer eens een nieuwe televisie gekocht. Namelijk een Samsung SyncMaster T240HD. Ik heb daarop de zenders (automatisch) laten zoeken. En, raadt eens.. Ik zag bijna alle kanalen (Dus ook VoomHD, MyZen.tv HD etc) van de Digitale Televisie. Alleen ik keek bijvoorbeeld naar Film1 en dan kreeg ik de melding:

Vervormd Signaal.

Wel handig. Ik denk dat misschien een CAM module moet insteken met de smartcard. Misschien heb ik dan alle zenders. Misschien is het wel een test. Ik ontvang wel zenders als: Kidzone, On demand, Showchannel. Ik kreeg dat gewoon in SD kwaliteit! Ik zag ook een zender, daarop stond een boodshap van UPC met het logo van hun:

Het is in uw regio technisch nog niet mogelijk om deze dienst te ontvangen.

Zal eens kijken of het dan werkt. Andere mensen dit ook ? Regio code: 229
 
Wellicht dat je televisie alle DVB_C kanalen standaard inleest?

Alleen krijg je er geen beeld op vanwege de UPC blokkade. Je kan niet kijken met een CAM en smartcard, helaas.
 
Juist jouw tv zal wel over een DVB-C tuner beschikken hier hetzelfde gehad met een nieuwe Sony ldc tv. Ook die vond alle digitale zenders maar niets zichtbaar (behalve upc showkanaal enz van upc zelf).
 
Klopt ik heb ook een Samung lcd gekocht met ingebouwde tuner.

Tijdens het zender zoeken krijg je de vraag of hij alleen moet zoeken op analoog of ook op digitaal.
Als je gaat zoeken op digitaal vind hij een paar honderd kanalen waarvan een paar te zien zijn en ook de digitale radio zenders zijn er een aantal gratis te beluisteren.
 
Ja wacht even.. tuurlijk vinden TV's met DVB-C al deze UPC kanalen want die zenden ook in DVB-C uit. Echter de TV van TS heeft een DVB-T tuner volgens Google.
 
Misschien door de hitte, maar ik snap de titel niet.

""Digitale zenders nu ook via analoog signaal?""

Kan iemand me dat uitleggen, volgens mij zit hier een strijdigheid in verwerkt.

Als dat zo zou zijn, heb je geen digi deco nodig.
Tenzij er bedoelt wordt dat het digi sign getransporteerd word over analoog
maar dan nog ontgaat mij de clue
 
Terug
Bovenaan