• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale TV wat te nemen ?

Berichten
98
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik wil overstappen op digitale televisie, maar weet niet goed wat te nemen.
Heb nu ook een sony dvd recorder om op te nemen.

Weet iemand hier ook misschien of je deze kan blijven gebruiken als je de
standaard media box neemt ?

Gr. Anton
 
Die kan je op zich blijven gebruiken, maar dan alleen voor opname van analoog. Het opnemen van digitale signalen kan alleen met een UPC DVR Mediabox of TV's met een CI+ module die ook opnamemogelijkheden hebben.
 
advies: verkoop je eigen dvd recorder op marktplaats (techniek is inmiddels achterhaald, werkt alleen maar met analoog), en neem bij upc digitale tv met een digitale video recorder er bij (kost slechts een paar euro per maand meer). Dan heb je veel meer zenders en veel betere kwaliteit voor je opnames. Bovendien kan je altijd pauzeren als bv de telefoon of de deurbel gaat of je even naar de wc gaat of drinken in wilt schenken. Voor een gezin is het ideaal.
 
edwin.w zei:
advies: verkoop je eigen dvd recorder op marktplaats (techniek is inmiddels achterhaald, ...
Aardig advies, maar biedt dat ding van UPC ook een ingebouwde DVD-brander. Want die is voor veel DVD-recorders wel essentieel.
 
Dat is dus niet het geval en ook een harde schijf er aan hangen gaat niet alleen de ingebouwde schijf is te gebruiken en dat beperkt het gebruik.
De horizon is op dit moment geen oplossing in deze en of deze dat wel wordt hangt ook nog in de lucht.
 
Waarom zou je met je MediaBox of DVD-recorder nog DVD's willen branden dan ? Allerlei films en serie's kan je zo gratis downloaden en afspelen, vaak nog in betere kwaliteit dan mogelijk is met een DVD-recorder. Branden op DVD kan dan eventueel ook nog vanaf de PC, als je dat al persé zou willen. Afspelen kan vanaf een PC of laptop op de TV, of desgewenst met een losse mediaplayer van een paar tientjes.

Bewaren is trouwens niet eens meer nodig, want als je het later nog een keer wilt zien, dan kan je het zo weer opnieuw downloaden.
 
Bedankt voor het meedenken.
Heb de basis media box bij UPC besteld, neem een enkele keer wat op en dat
kan dus met mijn Sony recorder, al is dat dan analoog.
Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog overstappen.

gr. Anton
 
goede redenatie, verstandige keuze

denk er wel aan dat wanneer je later alsnog voor een andere mediabox wilt kiezen er tegenwoordig eenmalige kosten in rekening worden gebracht
 
Terug
Bovenaan