• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale TV via Mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Trat
  • Startdatum Startdatum
T

Trat

Even voor de duidelijkheid: de mediabox die bij het goedkoopste alles-in-1 pakket zit, kijk je via dat kastje ook TV of is dat ding alleen voor de ondemand? Team Webcare beweert namelijk dat TV kijken gewoon via de ouderwetse kabel gaat maar dat dit wel beter dan voorheen is kwa beeld en geluid (zelfs HD). Dit is toch niet waar? TV kijk je toch gewoon via het kastje en via de HDMI kabel?
 
Onduidelijkheid, onduidelijkheid. ;D
Sinds kort zend UPC 30+ digitale zenders ongecodeerd (3 ervan ook in HD) via de kabel.
Heb je een Tv die digitale zenders via de kabel kan ontvangen (TV met DVB-c ontvanger) kun je die 30+ zenders zonder mediabox ontvangen / bekijken.
Alle andere zenders, On Demand en Uitzending Gemist ontvang je alleen via een UPC mediabox. Via de mediabox kun je uiteraard ook nog die 30+ vrije zenders bekijken.

Hopelijk maakt deze korte uitleg het iets duidelijker.
 
Die laatste zin bevestigd dus mijn vermoeden: die 30 zenders + 3 HD zenders kijk je dus ook via de bijgeleverde mediabox over een HDMI aansluiting. Het kastje is niet alleen voor de ondemand diensten. Damn, mevrouw bleef doorhameren dat ik het verkeerd had.
 
Trat zei:
Damn, mevrouw bleef doorhameren dat ik het verkeerd had.

Je hebt het ook fout!

Lees Johnny54 zijn bericht nog eens.

Johnny54 zei:
Sinds kort zend UPC 30+ digitale zenders ongecodeerd (3 ervan ook in HD) via de kabel. <- gewoon via COAX, zonder box
Heb je een Tv die digitale zenders via de kabel kan ontvangen (TV met DVB-c ontvanger) kun je die 30+ zenders zonder mediabox ontvangen / bekijken.

Wil je echter gebruikmaken van VOD, opnames en de rest van de zenders, zul je een mediabox moeten gebruiken. Wat Johnny54 verder probeert te vertellen is dat de zenders die je standaard via de COAX in digitale kwaliteit (met DVB-C tuner in de TV) kunt bekijken, ook via de mediabox te bekijken zijn.
 
Ja, die kun je uiteraard ook kijken via de mediabox.
Heb je een tweede Tv met DVB-c ontvanger dan kun je daarop die 30+ digitale zenders bekijken zonder te betalen voor een tweede mediabox. Makkelijk voor bv een slaapkamer.
 
Net de kabel van mijn huidige Horizon prul rechtstreeks in de TV gedaan. Geen digitaal beeld en ook niks HD. Of snap ik het verkeerd? Ik ben verward.

Daarnaast, TV kijken gaat ook gewoon de bijgeleverde mediabox. Dat werd ontkent. Dus ik heb het dan toch niet fout?
 
Het werkt natuurlijk alleen als de TV ook een DVB C tuner heeft en hier moeten wel via het menu van de TV de zenders gezocht worden net zo als bij analoog.
Alleen de kabel rechtstreeks in de TV steken is niet voldoende.
Dit alles kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van je TV en vele aanwijzingen voor het instellen van de TV vindt je ook in het C+ gedeelte op dit forum omdat het instellen van de TV hieraan gelijk is.
Heb je een heel oude TV zonder DVB C dan blijft de box een noodzakelijke oplossing.
 
Precies dus wat ik vertelde tegen de mevrouw van de HD. En TV kijken gaat dus (ook) via de bijgeleverde mediabox.

Alleen: bedankt voor de input.
 
Alléén het basispakket (30+ en 3 HD) kan je bekijken zonder mediabox/Horizonbox, mits je een TV met een DVB-C tuner hebt. Dezelfde zenders kan je ook op de mediabox/Horizonbox bekijken aangevuld met de aanvullende zenders vanuit het Starter-pakket (70+ en 10 HD) en dan nog evt. Royaal en premiumzenders. En uiteraard On Demand, opnemen etc.
 
Een overbodige vraag misschien, wat voor een TV-toestel wordt er gebruikt door de TS?

73's
 
Terug
Bovenaan