• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale tv UPC pixel achtig menu en vlekkerige kleuren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Olaf1984
  • Startdatum Startdatum
O

Olaf1984

Hoi,

Ik heb sinds 1 week de volgende tv: https://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/647605/art/lg/32lg2000-televisie.html

Nu heb ik op die tv met upc digitale tv niet beeld waar ik heel blij mee ben. (aangesloten via bijgeleverde scart)
Het is vooral goed te zien met voetbal wedstrijden het beeld lijkt als het ware een beetje onscherp. Ook zie je bij sommige uitzendingen vooral op rtl dat de gezichten een beetje vlekkerig zijn, de kleuren lopen niet mooi over.

Ook ziet je dit rondom het menu van upc. Je ziet bijvoorbeeld rondom de logo's (bijvoorbeeld als de achtergrond van het rlt logo wit is) een beetje pixelachtig randje. En de kleur knoppen die je in het upc menu ziet lopen niet mooi over van donker naar licht. Net alsof je je computer scherm op minder kleuren zet ofzo.

Iemand enig idee wat dit is? Het is niet altijd vooral bij uitzendingen waar veel warmere kleuren in gebruikt wordt.
Ik heb al veel lopen klooien in de instellingen van mijn scherm zonder resultaat.
 
Even uit de losse pols, heb je al eens gezocht op "roodverschuiving" op het forum?

De Thomson box heeft daar last van, vooral bij voetbal (met rode shirts en sokken) valt dit het meeste op.
 
eh ...alle digitale beeldverbeteraars van de tv uit?? is niet nodig bij digitale tv.

Scherpte instelling wordt ook nog wel eens 'misbruikt' dus ook op 0 of 1 (bij een mogelijke instelling van b.v 0 tot 10)
Staat de mediabox niet op "platte tv" i.p.v 16/9 verhouding?
Staat de mediabox op RGB (hoge kwaliteit) of normaal (standaard kwaliteit)

...en inderdaad lopen alle kleuren een beetje uit gesmeerd naar rechts maar daar is zoals Robert Koopman al aangeeft een topic over.

succes!
 
Bedankt voor jullie reacties. Hij staat op hoog rgb, hoor ook zo neem ik aan? En idd op 16:9. Maar goed, ik ga vd week ff testen met hdmi van mijn laptop naar de tv, kijken of het dan ook nog is met films. Zo ja, dan weet ik dat er iets mis is met de tv.
 
Olaf1984 zei:
Ook ziet je dit rondom het menu van upc. Je ziet bijvoorbeeld rondom de logo's (bijvoorbeeld als de achtergrond van het rlt logo wit is) een beetje pixelachtig randje. En de kleur knoppen die je in het upc menu ziet lopen niet mooi over van donker naar licht. Net alsof je je computer scherm op minder kleuren zet ofzo.

Ik heb geprobeerd om de technische specificaties van jouw model LCD-TV te vinden maar dat lukte niet. Alle kans echter dat de color-processing-unit in de TV slechts 8 bit is, dan krijg je het effect dat je hierboven beschrijft. Als je die slecht overlopende kleuren ook ziet bij bijvoorbeeld de blauwe achtergronden als je op On Demand drukt (even geduld aub, die schermen) dan ligt het aan de TV, ben ik bang.
 
klend zei:
Ik heb geprobeerd om de technische specificaties van jouw model LCD-TV te vinden maar dat lukte niet. Alle kans echter dat de color-processing-unit in de TV slechts 8 bit is, dan krijg je het effect dat je hierboven beschrijft. Als je die slecht overlopende kleuren ook ziet bij bijvoorbeeld de blauwe achtergronden als je op On Demand drukt (even geduld aub, die schermen) dan ligt het aan de TV, ben ik bang.

Ja precies wat ik bedoel. Dit is dus iets wat voor die tv normaal is dan? Of wel een defect?
 
Ah, dank je.

Wat ik vermoedde is dus zo: Farbtiefe 8 bit (Modul)

Dat wil niet perse zeggen dat de TV slecht is, maar wel dat je met grote geleidelijk verlopende vlakken problemen krijgt, zoals een groen voetbalveld of een groot blauw verlopend vlak. Ik denk dat dit een van de oorzaken is. Bij gewone films etc. heb je daar helemaal geen last van omdat daar veel meer kleuren doorelkaar heen lopen en de processing unit er slimme dingen bij (of af) kan doen.
 
Oke dat is wel balen dan. Hebben veel lcd's van rond de 500 euro dit? Of heb ik een miskoop gedaan?
 
Terug
Bovenaan