• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale TV toch maar eens aangeschaft

Berichten
17.523
Internet
  1. Odido
  2. Ziggo
Vandaag toch maar een Mediabox met DVR op laten halen in een UPC-winkel.

Aanlsuiten en niet meteen werken.
Ergens gaat de aansluiting via een videorecorder - harddiskrecoder niet goed en kwam er geen beeld.
Dan maar even de scart-kabel rechtstreeks in de TV en toen werkte het wel meteen.

Zo! Wat een verschil!
Ik dacht dat ik al een goed en strak beeld had maar nu is het veel beter.
En dat op een oude eenvoudige CRT-TV.
Nog wel wat puntjes van kritiek maar dat zal ik wel ergens kunnen vinden in de handleiding.
Nederland-3 vraagt om een pincode, iedere keer weer en dat is niet handig.
Beeld staat op 4:3 maar er valt wel iets af aan de randen.
De uitzending is breedbeeld maar via de mediabox is het altijd 4:3, zou ik dan toch breedbeeld moeten instellen?
Van die dingen dus maar dat is leuk om uit te zoeken.

In ieder geval 3 maanden voor niets proberen.
En leuk om allemaal uit te zoeken hoe het allemaal werkt.
Ik lig al 10 maanden plat in bed en had alle analoge zender al gehad..... 8)

M.v.g,
Robèrt
 
als je een gewone tv hebt en geen breedbeeld moet je je beeld instellen op plat,dat kan bij menu instellingen en dan tv instellingen ;)
 
Veel plezier in de digitale tv wereld.
Als je een 4:3 tv hebt en je wilt het hele beeld hebben dan moet je de MediaBox op "plat"zetten. Dat is de instelling letterbox. Je mist dan niets van het beeld maar hebt wel zwarte balken boven en beneden.
Die PIN-code bij Nederland 3 is wel een vreemd verhaal want de enige reden van een PIN-code bij zenders is een kinderslot zoals bij erotische zenders. Nederland 3 valt daar niet onder.
 
Je kan de box ook instellen voor 16:9, plat enz. Er moet altijd een scart kabel van de box direct naar de tv. Er zit een tweede scart op de box voor een externe recorder.
 
Ik heb zelf de MediaBox in serie gezet met de harddiscrecorder zodat ik RGB kan opnemen. Via Scart 2 van de MediaBox wordt alleen composiet ondersteund.
 
Als er bij een zender om onduidelijke redenen gevraagd wordt om een pincode, dan zou ik je aanbevelen de fabrieksinstellingen terug te zetten en de zenders opnieuw te zoeken. Geen paniek: de fabrieksreset duurt een minuutje o.i.d. voordat je weer iets kunt, dat is normaal.

Voor wat betreft de beeld instellingen, zoals hierboven al aangegeven de box op 'plat' zetten werkt het best. Ook hier een 4:3 tv!

Na 10 maanden bedrust kan ik me voorstellen dat je raakt uitgekeken op de analoge kanalen. Sterkte en welkom in de digitale wereld :)
 
Die pincode op Nederland-3 is weg, ik heb ergens in de instellingen waar dat van die pincodes staat alles op "uit" gezet en toen was het weg.
Ontdek ik later wel dat daar waar een pincode eventueel wel wenselijk is deze ook weg is..... 8)

Blijf alleen problemen houden met het doorlussen via video- en HD-recorder.

De TV-Scart uitgang lijkt alleen maar geluid te geven als deze rechtstreeks op de TV is aangesloten.
De VCR/DVD uitgang geeft wel beeld en geluid als ik deze rechtstreeks op de TV aansluit.

Wat is precies het verschil tussen deze twee?

De video-recorder kan er tussen uit, want dat is niet meer dagelijks nodig, misschien is dat makkelijker.

Een TV met maar één scart-aansluiting is dus niet echt handig merk ik nu.

M.v.g,
Robèrt
 
De scart kabel die je van upc gekregen heb die zal wel kapot zijn als je die gebruikt.

Dat was bij mij ook het geval. ik had de zelfde probleem net als jij.
 
Gizmo255 zei:
De scart kabel die je van upc gekregen heb die zal wel kapot zijn als je die gebruikt.

Dat was bij mij ook het geval. ik had de zelfde probleem net als jij.

Hmmm... het lijkt erop.

Elke keer als ik die kabel opneem in de installatie verdwijnt het beeld...
Maar de videorecoder heeft ook moeite met het doorgeven van signalen over de beide scart ingangen.
Alsof de ene niets doorgeeft aan de andere.
De HD-recorder doet dit prima.
Echter als die iets opneemt kan ik geen digitale TV kijken.... 8)
Heerlijk al dat uitzoekwerk als je er, in mijn geval dan, niet makkelijk bij kunt.... >:(

M.v.g,
Robèrt
 
Robert Koopman zei:
Hmmm... het lijkt erop.

Elke keer als ik die kabel opneem in de installatie verdwijnt het beeld...
Maar de videorecoder heeft ook moeite met het doorgeven van signalen over de beide scart ingangen.
Alsof de ene niets doorgeeft aan de andere.
De HD-recorder doet dit prima.
Echter als die iets opneemt kan ik geen digitale TV kijken.... 8)
Heerlijk al dat uitzoekwerk als je er, in mijn geval dan, niet makkelijk bij kunt.... >:(

M.v.g,
Robèrt

Als je geen andere scart kabel meer heb dan zal je morgen wel een nieuwe moeten kopen.

Ik benk me dat het bijna sinterklaas is meschien zijn nouw wel heel veel winkels open op zondag.
 
Terug
Bovenaan