• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale TV onder andere naam als Analoge TV niet (meer) mogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter slay
  • Startdatum Startdatum
S

slay

Ten eerste ik zie geen Digitale TV – Algemeen topic vandaar dat ik dit topic binnen Digitale TV – Technisch plaats.

Ik heb het volgende probleem/de volgende vraag.
Ik woon in een normaal woonhuis wat is opgedeeld in appartementen. De huisbaas heeft analoge TV op zijn naam staan waar wij als bewoners gebruik van mogen maken. Nu wilde ik Digitale TV aanvragen aangezien op mijn HD TV het analoge signaal niet goed te noemen is, wat uiteraard te verwachten viel.
Nu heb ik met UPC gebeld om dit telefonisch aan te vragen, maar daar werd mij gemeld dat dit niet mogelijk is. Op zich nog geen man overboord, alleen is het geval dat mijn boven buurjongen wel UPC digitale TV heeft op zijn eigennaam en rekening. Dit dus zonder tussen komst van onze huisbaas want deze zit daar niet op te wachten.

Nu is mijn vraag heeft iemand dit zelfde probleem? Of heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? Ik vind het nogal een raar verhaal aangezien de boven buurjongen dit wel voor elkaar heeft gekregen. Simpel door een telefoontje te plegen en het aan te vragen. De beide medewerkers van UPC die ik gesproken heb gaven aan dat dit mogelijk was. Ik had geen trek in een discussie hierover dus heb het hier t.a.v. de medewerkers bij laten zitten. Maar ben toch erg benieuwd over er meer mensen met dit probleem zijn die het wel voor elkaar gekregen hebben.

Nog een toevoeging is dat de beide medewerkers mij wisten te vertellen dat ik zowel Telefonie als Internet onder een andere naam kan aanvragen, maar Digitale TV niet…?
 
Even los van je vraag: als het analoge signaal van slechte kwaliteit is kan het wel eens heel veel problemen gaan geven met digitale TV. Zorg er dus voor dat het signaal door een retourgeschikte versterker loopt of gebruik beter bekabeling, mocht deze van slechte kwaliteit zijn.
 
Maar dan hebben je bovenburen digitale TV aangevraagd zonder medeweten van de huisbaas?

De huisbaas betaald 16,37 voor analoge TV.
De bovenburen, die gebruik maken van de kabel van de huisbaas, betalen die dan ook weer die 16,37?
En uiteraard de kosten van digitale TV.

Weet UPC dat de bovenburen aangesloten zitten op de kabel van de hoofdbewoner?

Vreemde gang van zaken lijkt me.
Of is dit gewoon mogelijk?
 
De huisbaas weet dat er digitale tv is aangevraagd en heeft er ook geen problemen mee, zolang hij er maar niks van ziet.
De bovenburen betalen alleen de 9 euro voor de digitale TV en ja bij UPC weten ze hiervan.

Ik ben het geheel met je eens dat ik het een rare gang van zaken is.
daarom vroeg ik me ook af en heb ik hier de vraag gezet of iemand dit kent.

Het is niet dat ik er een probleem van wil maken bij UPC maar ben gewoon erg benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen.

Het lijkt dus wel mogelijk te zijn en zeker ook met het verhaal van de UPC medewerkers dat het voor Internet en Telefonie mogelijk is doet mij denken dat dit geen "speciaal" geval is, maar wellicht heb ik het verkeerd.
 
Zo zit het:

Digitale televisie mag alleen afgenomen worden als ook het Analoge pakket wordt afgenomen. Omdat je in deze situatie het standaard pakket niet op jouw naam hebt staan zal UPC je geen DTV leveren op je eigen naam (dus ook geen op maat pakket omdat hier DTV inzit). In dit geval kan alleen de huisbaas op zijn naam DTV nemen. Dit verhaal geldt niet voor internet + Bellen; deze mag je wel op je eigen naam zetten ook al staat het analoge pakket op naam van je huisbaas. Er is één uitzondering; de zogenaamde collectieven. Dit zijn vaak woningbouwverenigingen en stichtingen die het analoge pakket in hun huur verwerken. Zij betalen voor alle woningen het bedrag in één keer aan UPC (met een leuke groepskorting). Dan is het wel mogelijk om DTV af te nemen zonder analoog. Maar dit is dan ook de enige uitzondering.

Is dit een nieuwe regel? Nee, hij bestaat al een tijdje, in het verleden was het echter wel mogelijk. Vraag me niet wat de gedachte hierachter is.

Bovendien lijkt het in het geval van Slay dat het één aansluiting betreft (zelf gesplitste aansluiting). Aangezien er al iemand DTV afneemt lukt het sowieso dan niet om op een andere naam DTV aan te vragen.
 
Voor Digitaal heb je CATV (standaard pakket Radio/TV) abonnement nodig.
Sluit dit apart af, dit is wel mogelijk.

Als je Digitaal wil kijken, zal er een account splitsing moeten gebeuren in samen met contract van de huisbaas.
Dan wordt het digitaal opgemaakt van de CATV van de huisbaas.

Als de huisbaas hier niet mee akkoord gaat, zal je zelf CATV moeten aanvragen.
 
Je kan niet zomaar zelf het standaard pakket aanvragen als het al wordt afgenomen. UPC is maar gerechtigd om één maal het standaardpakket af te nemen op een adres (ervan uitgaand dat er 1 aansluiting is die zelf gesplitst is). Wat zou betkenen dat het pakket van de huisbaas beëindigd zou moeten worden maar dat mag niet zomaar. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt.

Knowlegdge zei:
Als je Digitaal wil kijken, zal er een account splitsing moeten gebeuren in samen met contract van de huisbaas.
Dan wordt het digitaal opgemaakt van de CATV van de huisbaas.
Snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Uit alle respect maar dit zijn geen correcte Nederlandse zinnen...
 
knuffa zei:
Snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Uit alle respect maar dit zijn geen correcte Nederlandse zinnen...

Ok. Wat ik eigenlijk bedoel, er kunnen meedere klantnamen/klantnummers onder 1 zelfde adres komen.
Dat de ene CATV betaald, en de ander Digitaal TV. Dit is wel te regelen bij UPC.
 
Knowlegdge zei:
Ok. Wat ik eigenlijk bedoel, er kunnen meedere klantnamen/klantnummers onder 1 zelfde adres komen.
Dat de ene CATV betaald, en de ander Digitaal TV. Dit is wel te regelen bij UPC.
Dat mag juist niet.... Zoals mijn uitleg hierboven.
 
Terug
Bovenaan