• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale tv maand Try & Buy...nee dus...

F

FugelPits

Goed, ik woon sinds kort weer in een UPC/Chello gebied, en moest dus weer internet/tv etc hebben. Jaren geleden was ik ook al klant van UPC, ik had toen Chello, maar dit heb ik vrij vlot opgezegd ivm die gruwelijke UPC service. Ik had me toen voorgenomen NOOIT maar dan ook NOOIT meer UPC te nemen....

Maar goed, soms hoor je wat positieve verhalen over Chello, en omdat ze een maand proberen aanbieden, heb ik sinds een paar weken nu Chello Classic. Aanvragen ging prima (tuurlijk, nieuwe klanten werven, die servicedesk zit vol met mensen natuurlijk....) en kreeg het doe-het-zelf pakket thuis na een paar dagen. Alles aangesloten, en het werkte meteen. Ik moet zeggen, het loopt werkelijk als een dolle. Verbinding contant tegen de 500kb aan, upload tegen de 100kb. Perfect zou je zeggen. Toch merk ik af en toe wat hiccups. Zo valt MSN er om de zoveel tijd even uit, maar na een minuutje is het weer terug. Ook tijdens online gamen merk ik dit. Dan vliegt de ping eventjes naar 999, en dan weer terug naar normaal. Het komt dus nogal wat onstabiel over.

Meteen toen ik mijn nieuwe huisje betrok, viel mij de ontzettend slechte kabelverbinding op. Er is erg veel ruis/sneeuw in beeld, en soms verticale strepen in het beeld. Dit is voornamelijk bij de publieke zenders het geval. Ik dacht eerst dat er iets met de kabels zou zijn, dus heb de kabel van de tv naar de wcd vervangen door een duurder goed afgeschermde kabel, maar dit lostte niets op. Tevens op aanraden van de helpdesk de tv naar de meterkast gesleurd (daar komt de groene kabel binnen, en via een soort splitter gaat er een kabel naar de wcd in de woonkamer, de andere naar de wcd in de slaapkamer) maar de beeldkwaliteit was net zo slecht. Ik was van plan om ook digitale tv uit te proberen, dus heb eerst die slechte kwaliteit maar voor lief genomen. Ik belde rond 8 januari met UPC om een maand try & buy aan te vragen van digitale tv. Er werd bevestigd dat je het maand kon proberen. Goed, paar dagen later komt het pakket binnen, en ben een avond bezig geweest met aansluiten. Volgens het boekje alles uitgevoerd, maar in mijn geval stond er steeds iets van "HUNT" in beeld en kreeg dus verder geen ontvangst. Ik zag ergens anders in een topic op dit forum dat iemand anders dit ook had, en toen moest er een monteur komen. Goed, weer bellen met UPC, ze konden inderdaad op afstand zien dat het signaal van mijn verbinding nogal slecht was, er zou een monteur komen. Prima geholpen trouwens door de helpdesk.

Paar dagen later was de monteur er al. Volgens hem was het Chello modem verkeerd aangesloten, ik had alles via de splitter aangesloten die bij de verpakking zat (en volgens de handleiding gebruikt moest worden) maar hij sloopte dat ding er weer tussenuit. En sloot het meteen aan op het kast waar ook de groene kabel aanzit. Vervolgens deed digitale tv het wel ja, weliswaar met storingen in het beeld af en toe, maar we waren een stuk verder. Maar de kwaliteit van het analoge signaal was nog steeds waardeloos. Die monteur heef toen nog de wcd vervangen, en wat lopen meten. Ik zei nog dat ze op de helpdesk konden zien dat het signaal niet goed was, maar volgens hem kon dit helemaal niet....*zucht* Vervolgens is hij nog ergens in de buurt in kastje het signaal gaan meten, maar dit was ook allemaal ok volgens hem. En toen was hij weer vertrokken.

Ik heb nu wel digitale tv, en de kwaliteit is echt prachtig (eigenlijk zoals ik al gewend was met een normaal analoog signaal) maar ik wil het niet houden. Het is mij te duur, te traag met zappen, je kan je eigen zenders niet instellen op de nummers die jij wilt, en al de extra zenders kunnen me allemaal gestolen worden. En ook zie ik af en toe nog wat kleine storingen in het beeld, van die vierkantjes, of heel even een paar horizontale strepen. Zelfs van de week al helemaal geen beeld meer, wel geluid. Dus de stekkers er maar weer uit, weer terug, toen was het weer goed.

Ik dus bellen gisteren met UPC om Chello en digitale tv op te zeggen, maar nu blijkt dat de maand try & buy aktie voor digitale tv te zijn afgelopen sinds 1 januari!! Wel GVD!! Ik had het nog zo gevraagd, en er werd verteld dat ik het een maand kon proberen! Nu zit ik dus vast aan een jaar contract. Wat moet ik nou doen. Ik heb al via mail een klacht ingedient, maar ik voelde hem al aankomen, je krijgt gewoon doodleuk een standaard email terug met het verhaal dat je er een jaar aan vast zit.

Godsamme, waar ben ik toch weer aan begonnen. Weer klant geworden bij UPC. Gelukkig kon Chello wel opgezegd worden.

Nou moet ik toch ook melden dat er een paar positieve verhalen zijn, maar ik ben nog gewoon zo anti-UPC ivm het verleden, dat het gewoon een principezaak begint te worden. Ik zie de toekomst met die bloedzuigers met angst en beven tegemoet. Als je nog steeds al die horror verhalen om je heen hoort, en nu zit ik er zelf weer middenin.

Maar wat kan ik hieraan doen? Hoe kom ik van die digitale tv af? Of zal ik het dan toch maar houden, want ik zie nog niet zo snel gebeuren dat UPC het signaal kan verbeten. Ik heb overigens nog een tweede afspraak voor 31 januari, dan komt er weer een monteur, want ik had weer gebeld dat het signaal nog steeds slecht was. Kan het zijn dat door het slechte signaal digitale tv ook niet optimaal werkt? Volgens de helpdesk was het signaal nog steeds slecht. Ook had die monteur die splitter meegenomen, die ik weer moet inleveren bij het Chello doe-het-zelf pakket!

Nou, het is een flinke lap tekst geworden, ik hoop dat iemand het leest.

Groeten,

J.
 
Kan het zijn dat door het slechte signaal digitale tv ook niet optimaal werkt?
Ja.
Als je een slecht signaal hebt, te zwak of vol met ruis, dan zie je dit bij een analoge tv als ruis / sneeuw in beeld.
Bij een digitale ontvanger zit net als bij een dvd of cd speler een foutcorrectie ingebouwd.
Dit betekend dat hij er meestal wel een beeld van kan maken en dat beeld is dan prima.
Wordt het signaal slechter krijg je eerst blok en streepvorming omdat de foutcorrectie niet genoeg data heeft om gedeeltes van het beeld te herstellen.
Wordt het signaal echt slecht dan kan de foutcorrectie niets meer herstellen en valt het beeld helemaal weg.
 
FugelPits zei:
Ik dus bellen gisteren met UPC om Chello en digitale tv op te zeggen, maar nu blijkt dat de maand try & buy aktie voor digitale tv te zijn afgelopen sinds 1 januari!! Wel GVD!! Ik had het nog zo gevraagd, en er werd verteld dat ik het een maand kon proberen! Nu zit ik dus vast aan een jaar contract. Wat moet ik nou doen. Ik heb al via mail een klacht ingedient, maar ik voelde hem al aankomen, je krijgt gewoon doodleuk een standaard email terug met het verhaal dat je er een jaar aan vast zit.

Godsamme, waar ben ik toch weer aan begonnen. Weer klant geworden bij UPC. Gelukkig kon Chello wel opgezegd worden.

Maar wat kan ik hieraan doen? Hoe kom ik van die digitale tv af? Of zal ik het dan toch maar houden, want ik zie nog niet zo snel gebeuren dat UPC het signaal kan verbeten. Ik heb overigens nog een tweede afspraak voor 31 januari, dan komt er weer een monteur, want ik had weer gebeld dat het signaal nog steeds slecht was. Kan het zijn dat door het slechte signaal digitale tv ook niet optimaal werkt? Volgens de helpdesk was het signaal nog steeds slecht. Ook had die monteur die splitter meegenomen, die ik weer moet inleveren bij het Chello doe-het-zelf pakket!

Je bent dus misleid door UPC doordat hun zeggen dat je wel try & buy had en nu blijkt dat het niet zo is.
Het is na te gaan in het systeem wanneer je gebeld hebt en dat toen mondeling is toegezegd dat je try & buy optie mocht proberen.
Aan de bel trekken en een manager aan de foon zien te krijgen...

Nooit accoord gaan met jaarabbo en lever dat ding in voor 1 februari in een UPC center of terugsturen in de doos.

Dat UPC eerst maar eens zorgt dat je analoog fatsoenlijk beeld hebt....

Dit is weer een voorbeeld hoe dat het NIET moet   >:(  lekker klantvriendelijk weer.

Succes ermee!!
 
ik zou ook even met de bank contact opnemen ivm (waarcshijnlijk) de automatische incasso, gewoon intrekken!!!!!
 
De monteur is gisteren weer geweest, voor de tweede keer. Ik had namelijk nog steeds een slechte beeldkwaliteit. Analoog is niet om aan te zien, digitaal is wel iets beter, maar veel last van blokvorming, vooral zichtbaar met bijv schaduwen, rook, dit soort tinten. Ook is er misschien eens per uur een kleine storing, bijvoorbeeld dat het beeld en/of geluid hapert.

Maar nog steeds is het niet opgelost. Ik zei weer tegen de monteur dat ze op de helpdesk konden zien dat er iets met het signaal aan de hand was, maar de monteur blijft dit maar ontkennen. Volgens hem kunnen ze het helemaal niet zien op de helpdesk. En volgens hem is er niks aan de hand met het signaal.

Goed, ik had een beetje een discussie met die man, liet hem voorbeelden zien van de slechte beeldkwaliteit, en hij gaf inderdaad toe dat het zeker niet optimaal was. Maar hij vond het wel goed genoeg. Ik was volgens hem nogal verwend met de goede beeldkwaliteit in mijn vorige appartement... ik moest dus niet zeuren. Misschien had mijn tv wel een dreun opgelopen tijdens de verhuizing zegt ie.

Het enige wat ik nog zou kunnen ondernemen volgens de man, was wederom UPC bellen, en verzoeken of ze onderhouden willen plegen. Hij kon verder niets doen. En ik moest even bij de buren rondvragen of zij ook last hebben, en dat is natuurlijk geen slecht idee.

Maar ik vindt het toch vreemd dat ze bij de helpdesk wel kunnen bevestigen dat er iets niet goed is, maar de monteur is binnen 5 minuten weer weg. Is dat hun opdracht? Wat moet ik nou doen? Enig advies?

Groet,

Jelmer.

Wat moet ik doen? Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat mijn beeld weer goed wordt.
 
FugelPits zei:
Wat Joehoe?
Wat heb jij ondernomen?
Heb jij bij de buren geïnformeerd hoe bij hun het beeld is en heb jij UPC nog eens gebeld?
Heb jij jouw interne bekabeling nagekeken.
 
Bij mij werd bij het telefonisch bestellen van het doe-het-zelf installatiepakket toegezegd dat ik het geheel een maand kon uitproberen (dat was nog in januari). In de bevestigingsbrief wordt daar verder met geen woord over gerept, maar bijgesloten zit een Garantiecertificaat dat 'recht' geeft op het zonder kosten opzeggen van het abonnement als je binnen een maand na installatie reageert. In kleine lettertjes onderaan de kaart staat echter wel dat UPC tusssentijds de actie eenzijdig kan stopzetten. Wellicht is hier sprake van het fameuze 'addertje onder het gras'?

Eergisteren, na een eerste bezoek van de monteur waarbij diverse splitters, aansluitingen en de STC zijn vervangen, bleek UPC Digitaal nog steeds niet te werken.
Hij heeft met een medewerker telefonisch contact gehad. Deze medewerker kon vanaf UPC zijde wél nakijken er voldoende signaal bij mijn huisaansluiting aan kwam voor ontvangst van digitale televisie. De conclusie van de monteur was, dat er wederom sprake van een defecte STC (net als de STC uit het doe-het-zelf pakket).

Vandaag komt de monteur weer langs, deze keer met twee (of meer) nieuwe STC's om te trachten UPC Digitaal bij mij aan de praat te krijgen.

Spannend...
 
Er is op de afgesproken dag geen monteur geweest. Weer een dag voor niets verlof genomen om hiervoor thuis te blijven. Navraag bij de helpdesk leerde, dat er wel een aantekening bij de voortgang van de call was geplaatst, maar geen feitelijke afspraak geboekt in hun afsprakesysteem (weg vergoeding voor het niet nakomen van de afspraak).

Inmiddels heb ik de boel weer opgezegd zonder ooit beeld en geluid van UPC Digitaal te hebben ontvangen. Ik heb er geen vertrouwen meer in ooit een werkende installatie te krijgen. Bovendien kost het me dat te veel vrije dagen (m'n woon- en werkplaats liggen ongeveer zo'n 50 km van elkaar verwijderd). Morgen breng ik de STC en aanverwante artikelen terug naar de UPC-winkel.

Voor mij geen UPC Digitaal meer (voorlopig)...
 
Terug
Bovenaan